Xboxlife forum

NU skal jeg altså ha styr på det Media Center halløj :D

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

NU skal jeg altså ha styr på det Media Center halløj :D

Indlægaf hanZen » 30. dec 2005 11:57

Jeg har lige lagt Windows Media Center Edition ind og har installeret følgende tvkort: Hauppauge WinTV PVR-150

Jeg vil gerne udnytte alle de fede features i xbox 360, så som pause live tv, optage tv og streame film fra pc!

Hvordan skal jeg forbinde det? Jeg har ikke min computer inde ved mit tv. Skal jeg have en antenne ledning fra tv-kort til antennestik!? Og hvordan ser jeg så tv på mit alm. tv!? Jeg er lige glad med at se det på min PC skærm - bare jeg kan se det på mit tv, via xbox 360! Jeg behøver vel ikke at slutte min PC til mit tv, da jeg jo bruger xbox 360'en og mit almindelige tv!?

Er lidt forvirret!! :?

Cheers...................
Billede
hanZen
Niveau 7
 
Indlæg: 2889


Indlægaf GreenBeast DK » 30. dec 2005 12:03

Du skal jo først og fremmest have netværk imellem de 2.
Enten via trådløst netværk eller gammeldags twisted pair.

Du skal selvfølgelig have antenne kabel i PC'en hvis du vil se tv på denne.

Dernæst skal du aktivere mediacenter softwaren på din PC og gå ind på mediacenter funktionen på din xbox.

Følg xboxens guide - og så burde de køre.

note:
Du skal sikkert bruge en adsl-router til at give dig IP-adresser. Sådan een kan købes for 2-300 kr. i bl.a. Bilka. (levelone)
GreenBeast DK
 


Indlægaf hanZen » 30. dec 2005 12:20

Jeg har router og de begge er koblet op på mit netværk via en switch! Men kan jeg optage og pause live tv, hvis jeg ikke har et antenne kabel fra antennestik til PC!? Altså jeg er lige glad med om jeg kan se tv på min computer skærm, bare jeg kan se det på mit almindelige tv inde i stuen og som sagt optage og pause tv dér!? Kan jeg sagtens gøre det via xbox 360, uden et antennestik til PC og forbindelse mellem tv og PC!? Det er vel det som en extender gør, ik!?

Cheers..............
Billede
hanZen
Niveau 7
 
Indlæg: 2889


Indlægaf GreenBeast DK » 30. dec 2005 13:14

Var det et spørgsmål eller et svar ?

Du skal jo have antennestik i pc'en, hvis du vil hente antennesignalet på din xbox.
GreenBeast DK
 


Indlægaf MirageDK » 30. dec 2005 13:49

hanZen skrev:Jeg har router og de begge er koblet op på mit netværk via en switch! Men kan jeg optage og pause live tv, hvis jeg ikke har et antenne kabel fra antennestik til PC!? Altså jeg er lige glad med om jeg kan se tv på min computer skærm, bare jeg kan se det på mit almindelige tv inde i stuen og som sagt optage og pause tv dér!? Kan jeg sagtens gøre det via xbox 360, uden et antennestik til PC og forbindelse mellem tv og PC!? Det er vel det som en extender gør, ik!?

Cheers..............


Hanzen ja - hele ideen med en media center extender er netop at du ikke behøver hverken Tv-kort eller antennekabel til dit fjernsyn, da xboxen klare det hele for dig. Det eneste du skal have er din PC og din xbox sluttet sammen over et lokalt netværk.
Billede
Clansite: ucos.dk www.ucos.dk
United Concept Of Styphon
MirageDK
Niveau 7
 
Indlæg: 2026


Indlægaf hanZen » 30. dec 2005 15:57

MirageDK skrev:
hanZen skrev:Jeg har router og de begge er koblet op på mit netværk via en switch! Men kan jeg optage og pause live tv, hvis jeg ikke har et antenne kabel fra antennestik til PC!? Altså jeg er lige glad med om jeg kan se tv på min computer skærm, bare jeg kan se det på mit almindelige tv inde i stuen og som sagt optage og pause tv dér!? Kan jeg sagtens gøre det via xbox 360, uden et antennestik til PC og forbindelse mellem tv og PC!? Det er vel det som en extender gør, ik!?

Cheers..............


Hanzen ja - hele ideen med en media center extender er netop at du ikke behøver hverken Tv-kort eller antennekabel til dit fjernsyn, da xboxen klare det hele for dig. Det eneste du skal have er din PC og din xbox sluttet sammen over et lokalt netværk.


Men kan jeg så bruge features så som pause live tv, optage tv!? Jeg har jo et tv-kort, men hvis jeg benytter mit antennestik til PC'en, så kan jeg jo ikke få signal til mit "rigtige" tv!?

Cheers...............
Billede
hanZen
Niveau 7
 
Indlæg: 2889


Indlægaf roxx » 30. dec 2005 17:14

du kan jo se live tv over xbox360 via media centeret.... eller kan du da bare bare slutte et antenne kabel til både fjensyn og computer....
Jeg har det samme tv kort som du har og det køre perfekt.
er sat sådanne op

internet ---> router----> xbox360 + pc sat til router----> Tv-kort sat til antenne stik= tænd xboxén og connect til media center og vælg tv vupti live tv ..... tryk pause hvis du vil skide ..... tryk play når du har skidt.... vupte filmen forsætter der fra hvor du trykkede pause.... :)
Billede
roxx
Niveau 4
 
Indlæg: 489


Indlægaf Rechain » 30. dec 2005 19:36

Nu mangler jeg bare en Router...efter en update fra Windows Update, og havde genstartet...hver gang jeg tænder min Xbox360 nu, bliver den opdaget på pc'en, og starter setup igang automatisk...men den ka stadig ik connecte...det må være det billige lort af en switch vi har...

Ska have købt mig en router engang, håber det ka blive i januar her... :) men nu er jeg kommet et skridt videre da :D

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf MirageDK » 30. dec 2005 20:38

roxx skrev:du kan jo se live tv over xbox360 via media centeret.... eller kan du da bare bare slutte et antenne kabel til både fjensyn og computer....
Jeg har det samme tv kort som du har og det køre perfekt.
er sat sådanne op

internet ---> router----> xbox360 + pc sat til router----> Tv-kort sat til antenne stik= tænd xboxén og connect til media center og vælg tv vupti live tv ..... tryk pause hvis du vil skide ..... tryk play når du har skidt.... vupte filmen forsætter der fra hvor du trykkede pause.... :)


Du skal vel kun have antennestik til din PC hvis du har tænkt dig at se TV på din PC ?

Ellers er antennestik og TVtuner kort ligegyldigt
Billede
Clansite: ucos.dk www.ucos.dk
United Concept Of Styphon
MirageDK
Niveau 7
 
Indlæg: 2026


Indlægaf DNS_DK » 30. dec 2005 20:54

kan man kun se de programmer man kan se i huset eller kan man via nettet ikke bruge sit tv kort til at købe programmer ?
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf hanZen » 30. dec 2005 21:01

Ok. Lige for at være helt sikker:

Kan man optage og pause tv via xbox 360, hvis man har installeret Windows Media Center 2005 UDEN tv-kort i PC'en??

Det kunne nemlig være super nice!

Cheers...............
Billede
hanZen
Niveau 7
 
Indlæg: 2889


Indlægaf roxx » 30. dec 2005 21:04

>MirageDK<

Ja det er klart.... men det er jo ikke altid at man lige gider tænde for sin xbox og derefter tænde for sin computer bare for at se 10 min morgen tv ingen arj..... Derfor har jeg både antennestik i tv og computer..... Men hvis du kun vil se tv over computeren så er det klart at du kun skal ha i computeren.

Og hvis du vil bruge xbox360´s media centers funtioner fuldt ud skal du jo ha xbox og pc koblet sammen og have tv- kort i pcén....
( med antenne stik i )
:wink:
Billede
roxx
Niveau 4
 
Indlæg: 489


Indlægaf hanZen » 30. dec 2005 21:32

Ok! Tak for jeres svar - så blev jeg da det klogere :)

Men bruger i funktionerne optage tv og pause live tv meget!? Eller kan man sagtens undvære det, og bare nøjes med at streame film mm.!?
Billede
hanZen
Niveau 7
 
Indlæg: 2889


Indlægaf Blood±Ep± » 31. dec 2005 08:39

Nu har jeg kæmpet lidt med det og pc'en kan ikke finde xboxen:-(
Det er sat op sådan. Adsl-switch-pc og xbox
Hvad gør jeg galt?
Billede
Blood±Ep±
Niveau 0
 
Indlæg: 35


Indlægaf heroes » 31. dec 2005 10:01

Blood±Ep± skrev:Nu har jeg kæmpet lidt med det og pc'en kan ikke finde xboxen:-(
Det er sat op sådan. Adsl-switch-pc og xbox
Hvad gør jeg galt?


Du gør det galt at du bruger en switch, køb en router så skal det nok virke. Jeg havde det samme problem da jeg brugte en switch.
Billede
heroes
Niveau 5
 
Indlæg: 1088


Næste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron