Xboxlife forum

H.264 playback fra USB-stick?

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

H.264 playback fra USB-stick?

Indlægaf NOS-XR » 19. jun 2008 19:48

Jeg har tidligere brugt en USB-nøgle, og afspillet Divx-film direkte herfra med stor succes. Overvejer nu at købe en 8 gb USB-nøgle, med henblik på afspilning af film i H.264.

Er der nogen der har erfaringer med at afspille HD-film, direkte fra en ekstern USB-enhed?

Jeg mistænker umiddelbart den begrænsede data transfer-rate for ikke at kunne overføre nok data til, at en HD-film vil kunne afspilles uden hak eller glitches.

Nogen der har praktisk indsigt i det her?

:)
"Your Kung Fu is no good here..."

- Pat Miletich
NOS-XR
Niveau 4
 
Indlæg: 577

Brugeravatar

Indlægaf Jakabov » 19. jun 2008 20:08

Nu vil jeg ikke kalde det for en ekstern usb-enhed selvom den godt kan fungere sådan, men min Cowon A3 60GB PMP kan afspille matroska. Du kan læse mere om den her:

http://fpn.dk/digitalt/article1333825.ece

EDIT: Og så vidt jeg ved er det ikke mængden af data, men den hårde måde det er pakket på, altså H.264.
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Indlægaf NOS-XR » 19. jun 2008 20:37

Jakabov skrev:Nu vil jeg ikke kalde det for en ekstern usb-enhed selvom den godt kan fungere sådan, men min Cowon A3 60GB PMP kan afspille matroska. Du kan læse mere om den her:

http://fpn.dk/digitalt/article1333825.ece

EDIT: Og så vidt jeg ved er det ikke mængden af data, men den hårde måde det er pakket på, altså H.264.


Hmm dvs at du konverterer hd-filer til matroska, hvorefter de kan afspilles uden hak og screen-tearing via USB?

Er der nogen begrænsninger ved det format; dårligere opløsning, lyd eller markant større filstørrelse? :)
"Your Kung Fu is no good here..."

- Pat Miletich
NOS-XR
Niveau 4
 
Indlæg: 577

Brugeravatar

Indlægaf Dr_Gonzo » 19. jun 2008 20:38

Jeg har selv afspillet H.264 film fra en ekstern HD med USB2 uden probs, så jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne gøre dette fra en usb-key.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Indlægaf NOS-XR » 19. jun 2008 20:49

Dr_Gonzo skrev:Jeg har selv afspillet H.264 film fra en ekstern HD med USB2 uden probs, så jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne gøre dette fra en usb-key.


Fedt nok, efter lidt søgning kan jeg se at .mkv-formattet tilsyneladende er ret udbredt.

Spørgsmålet er så, hvorvidt H.264 er at foretrække fremfor .mkv? :)
"Your Kung Fu is no good here..."

- Pat Miletich
NOS-XR
Niveau 4
 
Indlæg: 577

Brugeravatar

Indlægaf Bummerten » 19. jun 2008 20:54

Du kan ikke afspille Mkv fra hverken computer, usb eller lignende.
Hvis du skal afspille HD materiale, skal det være i WMV eller MP4 format efter mine erfaringer.

Brug Godsent til at converterer MKV filer til Mp4 filer, som er understøttet.
Billede
Bummerten
Niveau 7
 
Indlæg: 2480


Indlægaf NOS-XR » 19. jun 2008 22:52

Bummerten skrev:Du kan ikke afspille Mkv fra hverken computer, usb eller lignende.
Hvis du skal afspille HD materiale, skal det være i WMV eller MP4 format efter mine erfaringer.

Brug Godsent til at converterer MKV filer til Mp4 filer, som er understøttet.


Okay, det vil med andre ord sige at jeg kan konvertere HD-DVD såvel som Blu-Ray film til .mkv-formattet, og derefter konvertere til MP4 for at kunne afspille dem på boxen? :)
"Your Kung Fu is no good here..."

- Pat Miletich
NOS-XR
Niveau 4
 
Indlæg: 577

Brugeravatar

Indlægaf Bummerten » 20. jun 2008 08:21

Jep. Det kan du.
En ting skal du have i baghovedet;

HD film i MKV formatet, som regel er omkring de 7-8 GB afhængig af opløsningen. Det afhænger selvfølgelig også af hvor godt de er komprimeret.
Gotsent deler dem så op til 4 GB Mp4 filer.

Filer over dette (4 GB) vil ikke kunne afspilles.

Jeg er ikke hundrede procent sikker, hvilke formater det gælder, men jeg kan sige at WMV-HD afspiller uafhængig af størrelsen.
Har i hvert fald afspillet No Country For Old Men i WMV-HD over en DVD9, da jeg var hjemme hos en ven. Den var 7,5 GB.
Billede
Bummerten
Niveau 7
 
Indlæg: 2480


H.264

Indlægaf pkk888 » 20. jun 2008 10:26

Enig i ovenstående. Matroska kan ikke afspilles direkte af Xboxen, der skal konvertering til. Har selv en 8bg. USB nøgle og afspiller h.264 content uden problemer.
Så køb du blot sådan en...! :lol:
pkk888
Niveau 1
 
Indlæg: 98


Indlægaf NOS-XR » 20. jun 2008 12:59

Perfekt, takker for ekspert-indsigten! :)
"Your Kung Fu is no good here..."

- Pat Miletich
NOS-XR
Niveau 4
 
Indlæg: 577

Brugeravatar

Indlægaf Wizdk79 » 31. aug 2008 07:29

Her står der lidt om hvad Xbox kan afspille

http://blogs.msdn.com/xboxteam/archive/ ... k-faq.aspx
Wizdk79
Niveau 0
 
Indlæg: 47


Indlægaf Mew-Ichigo » 22. okt 2008 14:36

nogen der kan hjælpe mig? kan ikke se mine vidoer (avi) på min xbox den siger den ikke understøtter dem O.o

bruger windows media center

eller hvad det nu hedder
Billede
Mew-Ichigo
Niveau 2
 
Indlæg: 134


Indlægaf Améndir » 2. nov 2008 20:23

Konverter filerne til et filformat boxen understøtter.
Nu kan jeg desværre ikke hjælpe dig med et direkte link, men det burde ikke være umuligt at finde vha. en google-tur.

Problemet er, at Xbox'en jo egentlig understøtter .avi, men ikke lige præcis med det codec som dine .avi-filer er kodet med.
Så de skal "omkodes" før Xbox'en kan håndtere dem.

Jeg vil i stedet anbefale dig at downloade programmet TVersity. Det kan du bruge i stedet og så er der ikke nogle codec-problemer mere.
Den omkoder alt on-the-fly direkte til Xbox'en.
Jeg bruger det selv og det kræver praktisk talt ikke nogen opsætning.
Bare tænd det, find nogle film du vil dele gennem TVersity til din Xbox og spil dem fra din Xbox.
Améndir
Niveau 6
 
Indlæg: 1513


Indlægaf jaystarrr » 4. nov 2008 00:24

ja men med TVersity kan man da ikke streame HD film kan man? jeg har forsøgt og det laggede af helvede til...
jaystarrr
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf Slimjay DK » 4. nov 2008 07:49

Mew-Ichigo skrev:nogen der kan hjælpe mig? kan ikke se mine vidoer (avi) på min xbox den siger den ikke understøtter dem O.o

bruger windows media center

eller hvad det nu hedder


Windows Mediacenter extender delen i xbox'en understøtter ikke avi / divx. Du skal bruge funktionen video på dashboardet, trykke Y for at skifte device. Så burde den finde de Video'er du har delt under WMP 11 8)
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Næste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster