Xboxlife forum

Guide: Sæt din computer op til Xbox 360 media connect

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Indlægaf Gamemakerman » 4. aug 2006 12:01

ArMaNi-PlAyEr skrev:jamen det kan man da også på en normal computer


Ja, men det er meget bedre bare at kunne bruge sit tv til det hele i stedet for at sidde foran pcen :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf ArMaNi-PlAyEr » 4. aug 2006 12:02

jamen, jeg har mit tc sluttet til pc, sååå
$ Danmark Originale Big Time Bowler $
ArMaNi-PlAyEr
Niveau 6
 
Indlæg: 1329


Indlægaf Gamemakerman » 4. aug 2006 12:04

ArMaNi-PlAyEr skrev:jamen, jeg har mit tc sluttet til pc, sååå


Jamen tilykke, det er jo kun op til dig selv om du vil bruge media center :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf ArMaNi-PlAyEr » 4. aug 2006 12:06

jamen, kan jeg godt instalere media center på en normal computer?
$ Danmark Originale Big Time Bowler $
ArMaNi-PlAyEr
Niveau 6
 
Indlæg: 1329


Indlægaf Rechain » 4. aug 2006 12:06

Ja, hvis du køber OS systemet > Windows XP Media Center Edition 2005 <

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf ArMaNi-PlAyEr » 4. aug 2006 12:08

okay
$ Danmark Originale Big Time Bowler $
ArMaNi-PlAyEr
Niveau 6
 
Indlæg: 1329


Indlægaf Rosendal » 4. aug 2006 12:10

Rechain skrev:
Rosendal skrev:
Rechain skrev:Du ka kun få dét til at fungere ordenligt hvis du anskaffer dig en router...

/Rechain


Hov da, det havde jeg da også lige glemt at skrive.
Jeg har CPH-Metronet, med en ny tråløs router samt trødløst netværk påxbox 360. På min computer er der også installeret et nyt trødløst netværk.

Min PC er online, det samme er min Xbox, men de kan bare ikke finde hinanden via. windows media connect.

Ok, dét ku jeg ikke vide...men så lyder det underligt i mine ører for har selv en trådløs router (Linksys WRT55AG) og det funker bare, så gad vide hvorfor dét ik vil hos dig...min 360 er dog kun sat til med ledning i min router (har ingen trådløs adapter til den endnu)

/Rechain


Synes også det virker meget underligt, og nej, selvfølgelid kunne du ikke vide det. Måske jeg skal køre både med trødløs adaptor i xbox og med et kabel ned til min router for at se om det kan hjælpe.

Har også lige snakket med microsfot helpdesk og de sagde noget om at jeg skulle tage og undersøge min SSDP og UPNP på min PC og aktivere at forskellige devices skal kunne køre på min PC.

Nogen der har erfaring med dette?

Og skal man oprette bro på netværket så imellem xboxen og pc'en eller klarer den det selv via windows media connect?

Jeg har ikke prøvet det endnu da jeg er på arbejde og derfor bliver nød til at prøve dette når jeg engang kommer hjem.
Rosendal
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf Rosendal » 4. aug 2006 12:31

Det skal lige siges at jeg har følgende netkort:

ZyXEL ZyAIR-G-360 Wireless PCI Adapter

Med denne Router:

ZyXEL Prestige 334WT trådløs 802.11g Firewall Router
Rosendal
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf supermathias » 24. sep 2006 16:06

Er der nogen som kan få det til at virke med Media Player 11 beta 2?
supermathias
Niveau 2
 
Indlæg: 109


Indlægaf Mike JezZ » 27. okt 2006 17:01

OKay, jegh ar læst hele emnet, og er stadig lige forvirret...

en media center pc, er det en computer, eller et program?

Når jeg har hentet det program der bliver linket til, kan jeg så gøre alt mellem min PC og xbox, eller kan jeg kun få ting?
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Indlægaf Voyager4DK » 27. okt 2006 21:08

Mike JezZ skrev:en media center pc, er det en computer, eller et program?


Det er et operativ system, som egentligt bare er Windows XP med en mere fjernsynsvenlig brugerflade og noget mere media funktionalitet.


Mike JezZ skrev:Når jeg har hentet det program der bliver linket til, kan jeg så gøre alt mellem min PC og xbox, eller kan jeg kun få ting?


Med det program der linkes til, kan du streame musik og billeder fra din WinXP PC'er til din 360'er. Vil du også kunne streame video, skal du pt. have Windows media center installeret på din PC'er istedet for alm. Windows XP SP2.
Voyager4DK
Niveau 3
 
Indlæg: 223


Indlægaf Mike JezZ » 27. okt 2006 23:12

Så man kan kun vælge mellem at have SP2 installeret eller Media Center?

Og kan man ikke lægge tingene ned på xboxen i stedet for bare at streame?
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Indlægaf Gamemakerman » 27. okt 2006 23:20

Mike JezZ skrev:Så man kan kun vælge mellem at have SP2 installeret eller Media Center?

Og kan man ikke lægge tingene ned på xboxen i stedet for bare at streame?


Service pack 2 er krævet ja, du kan godt ligge det ned på din Xbox 360, men kun via musik cd'er.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Voyager4DK » 28. okt 2006 00:34

Mike JezZ skrev:Så man kan kun vælge mellem at have SP2 installeret eller Media Center?


Øhh, ja - Hvad vil du ellers have? Linux eller hvad?

Mike JezZ skrev:Og kan man ikke lægge tingene ned på xboxen i stedet for bare at streame?


Nej, som Gamemakerman også sagde, det er kun muligt at dumpe almindelige musik CD'er direkte ned på harddisken.
Og der er adskellige gode gode grunde til dette:

1. Vi har kun 13 Gb (7Gb reserveret af systemet), til demo'er, trailers, arcade og gamesaves, ikke rigtigt nok til en media server.
2. Microsoft vil gerne sælge idéen om, at man skal samle alle sine media på en decideret media server, der med en stor harddisk, TV-kort osv., er langt bedre egnet til at have sådanne store mængder media liggende.
3. Musik og billeder kan også læses/streames direkte fra USB enheder eller som nævnt en Windows XP SP2 (og media center) PC'er, det gør jo så, at du ikke behøves at have dine filer liggende flere steder, men kan samle dem et sted (dog ikke på selve Xbox'en).
4. Xbox'en skal fortsat have sit primære fokus på spil og hvis du begynder at fylde den op med alt muligt ukendt media materiale, kan det hurtigt gå ud over sikkerhed og stabilitet - og derved komme til at blive for PC agtigt.
Voyager4DK
Niveau 3
 
Indlæg: 223


Indlægaf valronn » 31. okt 2006 19:58

Nu efter der er kommet update af dashbordet i dag, burde man så ikke bare kunne se almindelig video mm. direkte fra sin pc? Kan sagtens dele billeder og musik, men hver gang jeg prøver at dele film og serier fra min computer, står der bare at 360 ikke kan finde nogle filer på min computer. Er der nogen som ved hvad dette kan skyldes og hvad jeg kan gøre?
valronn
Niveau 4
 
Indlæg: 769


ForegåendeNæste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron