Xboxlife forum

Guide: Sæt din computer op til Xbox 360 media connect

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Indlægaf Mysticurse » 14. maj 2006 19:58

Jeg er ikke expert i det, men det er noget med at der er to slags af de programmer.. Det ene til folk med Pc med OS:XP. og det andet er til folk med Media Center Edition. Ved ikke om problemet kan lægge i du måske har fået fat i den forkerte.. Det gjorde jeg, og kunne ikke instalere den.. Så fant jeg den anden. Vupti: Og så virkede det..
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Indlægaf jinkz » 14. maj 2006 22:00

jamen når jeg henter det så trykker jeg på windows xp sp2 .. så det burde være den rigtige
jinkz
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Indlægaf Mysticurse » 15. maj 2006 10:15

Hmm, ja så er det nok ikke det.. SOrry M8..

Er det måske den danske du har hentet..?? Det kom jeg nemlig også til.. Den virker ikke på min engelske xp.. Min XP er engelsk, men er jo under Region og sprog instillingerne sat til dansk. Det betydder at den på hjemmesidden henter den danske version.. Så jeg endræde det til jeg boede i USA, hentede den og ændrede til dansk igen..
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Indlægaf ErdmannR » 26. maj 2006 23:30

Kan godt se 360'eren på pc'en, men 360'eren kan ikke finde min pc....? Nogen forslag?
/ErdmannR

[url=http://www.xboxlife.dk/gamerpoints][img]http://gamercard.xboxlife.dk/erdmann1976.jpg[/img][/url]
ErdmannR
Niveau 4
 
Indlæg: 388


Indlægaf FoXRaceR » 28. jun 2006 20:30

Anastacio skrev:Nu har jeg siden 2. December haft problemer med 360eren og programmet Connect, og har siden den dato rodet med det.

Windows Media Connect kan godt se min Xbox360er, men konsollen kan ikke finde min PCer.

- Under "Enheder" i Connect er min Xbox360 listet og sat som Tilladt.

- Den starter også automatisk at dele mapperne.

- Jeg bruger Windows Firewall og der skulle vidst ikke være nogle problemer.

- Jeg hentede tilmed den danske version fra xbox.com/pcsetup.

- Jeg har også uninstalled og installeret .NET Framework 1.1.

- Min PCer køre desuden Windows XP Profesional SP2.

- Jeg får ingen fejlmeddelelser i Connect, så det ser ikke ud til at det er programmet der er noget galt med. Connect er også at finde i kontrolpanelet.

-Xbox360eren er konnektet til min Linksys og den er vidst konnektet til et modem.

- Konsollen fungere endda på Live så det er vidst ikke ethernet kablet der er noget i vejen med.

Når det er jeg prøver at få kontakt med Connect på 360'eren kan den ikke finde PCeren og jeg prøver at klikke på "Test Connection".

Den siger god udenfor alle sammen (network adapter og IP adressen), men uden for Computer skriver den failed.

Hvad kan fejlen eventuelt være, og nogle der har de mindste idéer til, hvad man eventuelt kan prøve? :?

Måske det kan være Linksys'en? Men ved ikke, hvordan man kommer ind og kigger på detaljer og ledningerne er vidst sat korrekt til bagi.


Jeg har præcis samme problem (dog har jeg ikke en linksys) efter at jeg har skiftet min hardisk over på en anden box ..Det virkede ellers perfekt før :cry:
Billede
Dansk Forza champ 2005. PGR100 2006. 2.plads ved DM i Forza 2 2007. Xboxlife Dreamteam
FoXRaceR
Niveau 5
 
Indlæg: 1090


Indlægaf I Jub Jub I » 8. jul 2006 19:58

Forstå Nicht Eine dink
I Jub Jub I
Niveau 6
 
Indlæg: 1312


Indlægaf Rosendal » 4. aug 2006 00:16

Mysticurse skrev:Hmm, ja så er det nok ikke det.. SOrry M8..

Er det måske den danske du har hentet..?? Det kom jeg nemlig også til.. Den virker ikke på min engelske xp.. Min XP er engelsk, men er jo under Region og sprog instillingerne sat til dansk. Det betydder at den på hjemmesidden henter den danske version.. Så jeg endræde det til jeg boede i USA, hentede den og ændrede til dansk igen..


Hej derude,

Ja, jeg er også den heldige vinder af at ikke kunne finde min xbox overhovedet, også når jeg kører windows media connect. Har prøvet at installere programmerne på www.xbox.com/pcsetup, både den engelske version og den danske men efter jeg har installeret det siger det klik selve installationen forsvinder, gør den det normalt?

Jeg kan godt køre xbox live osv. inde på min xbox men den kan aldrig finde min pc. Jeg har Windows XP Service Pack 2 på min computer, det er da vel også ok ik?

Når jeg så åbner windows media connect så er der ingen devices overhovedet, jeg kan kun share mine folders og gå ind i settings.

Nogen der har nogle tips til mig?

Jeg skal sgu have det op og køre, for lækkert at man kan høre sin musik i en anden stue ved hjælp af xboxen.
Rosendal
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf Rechain » 4. aug 2006 00:18

Du ka kun få dét til at fungere ordenligt hvis du anskaffer dig en router...

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Rosendal » 4. aug 2006 08:28

Rechain skrev:Du ka kun få dét til at fungere ordenligt hvis du anskaffer dig en router...

/Rechain


Hov da, det havde jeg da også lige glemt at skrive.
Jeg har CPH-Metronet, med en ny tråløs router samt trødløst netværk påxbox 360. På min computer er der også installeret et nyt trødløst netværk.

Min PC er online, det samme er min Xbox, men de kan bare ikke finde hinanden via. windows media connect.
Rosendal
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf FoXRaceR » 4. aug 2006 09:25

Rosendal skrev:
Mysticurse skrev:Hmm, ja så er det nok ikke det.. SOrry M8..

Er det måske den danske du har hentet..?? Det kom jeg nemlig også til.. Den virker ikke på min engelske xp.. Min XP er engelsk, men er jo under Region og sprog instillingerne sat til dansk. Det betydder at den på hjemmesidden henter den danske version.. Så jeg endræde det til jeg boede i USA, hentede den og ændrede til dansk igen..


Hej derude,

Ja, jeg er også den heldige vinder af at ikke kunne finde min xbox overhovedet, også når jeg kører windows media connect. Har prøvet at installere programmerne på www.xbox.com/pcsetup, både den engelske version og den danske men efter jeg har installeret det siger det klik selve installationen forsvinder, gør den det normalt?

Jeg kan godt køre xbox live osv. inde på min xbox men den kan aldrig finde min pc. Jeg har Windows XP Service Pack 2 på min computer, det er da vel også ok ik?

Når jeg så åbner windows media connect så er der ingen devices overhovedet, jeg kan kun share mine folders og gå ind i settings.

Nogen der har nogle tips til mig?

Jeg skal sgu have det op og køre, for lækkert at man kan høre sin musik i en anden stue ved hjælp af xboxen.


Igen det samme problem jeg har .....Kun på den første xbox kunne jeg få det til at virke (er på min box nr 3 nu!) jeg har også prøvet at ændre mine firewall instillinger men uden resultat!!
Billede
Dansk Forza champ 2005. PGR100 2006. 2.plads ved DM i Forza 2 2007. Xboxlife Dreamteam
FoXRaceR
Niveau 5
 
Indlæg: 1090


Indlægaf Rosendal » 4. aug 2006 09:40

FoXRaceR skrev:
Rosendal skrev:
Mysticurse skrev:Hmm, ja så er det nok ikke det.. SOrry M8..

Er det måske den danske du har hentet..?? Det kom jeg nemlig også til.. Den virker ikke på min engelske xp.. Min XP er engelsk, men er jo under Region og sprog instillingerne sat til dansk. Det betydder at den på hjemmesidden henter den danske version.. Så jeg endræde det til jeg boede i USA, hentede den og ændrede til dansk igen..


Hej derude,

Ja, jeg er også den heldige vinder af at ikke kunne finde min xbox overhovedet, også når jeg kører windows media connect. Har prøvet at installere programmerne på www.xbox.com/pcsetup, både den engelske version og den danske men efter jeg har installeret det siger det klik selve installationen forsvinder, gør den det normalt?

Jeg kan godt køre xbox live osv. inde på min xbox men den kan aldrig finde min pc. Jeg har Windows XP Service Pack 2 på min computer, det er da vel også ok ik?

Når jeg så åbner windows media connect så er der ingen devices overhovedet, jeg kan kun share mine folders og gå ind i settings.

Nogen der har nogle tips til mig?

Jeg skal sgu have det op og køre, for lækkert at man kan høre sin musik i en anden stue ved hjælp af xboxen.


Igen det samme problem jeg har .....Kun på den første xbox kunne jeg få det til at virke (er på min box nr 3 nu!) jeg har også prøvet at ændre mine firewall instillinger men uden resultat!!


Hmm, det lyder sgu ikke så godt, jeg tror også at jeg vil kontakte microsoft support, men tror ærllig talt ikke de kan hjælpe, jeg tror sammenlagt at jeg har brugt 30 timer på at finde ud af dette problem de sidste 2 dage og har næsten ikke mere hår på hovedet.

Men hvis microsoft reklamere med at det virker og flere inde på dette forum siger det virker, så vil jeg også have mit til at virke uanset hvad.

Når jeg kører "Test media connection" klarer den de 3 første punkter, men når så den kommer til pc connection kommer der failure og testen stopper. Det er til at få lange huevos af altså :-( :evil: :evil: :evil:
Rosendal
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf Rechain » 4. aug 2006 11:47

Rosendal skrev:
Rechain skrev:Du ka kun få dét til at fungere ordenligt hvis du anskaffer dig en router...

/Rechain


Hov da, det havde jeg da også lige glemt at skrive.
Jeg har CPH-Metronet, med en ny tråløs router samt trødløst netværk påxbox 360. På min computer er der også installeret et nyt trødløst netværk.

Min PC er online, det samme er min Xbox, men de kan bare ikke finde hinanden via. windows media connect.

Ok, dét ku jeg ikke vide...men så lyder det underligt i mine ører for har selv en trådløs router (Linksys WRT55AG) og det funker bare, så gad vide hvorfor dét ik vil hos dig...min 360 er dog kun sat til med ledning i min router (har ingen trådløs adapter til den endnu)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf ArMaNi-PlAyEr » 4. aug 2006 11:56

NU har jeg altså et stort spørgsmål, hvad kan man bruge media center til
$ Danmark Originale Big Time Bowler $
ArMaNi-PlAyEr
Niveau 6
 
Indlæg: 1329


Indlægaf Gamemakerman » 4. aug 2006 11:57

ArMaNi-PlAyEr skrev:NU har jeg altså et stort spørgsmål, hvad kan man bruge media center til


Se billeder, høre musik, se tv, se videoer eller bruge webservices såsom TV2Sputnik :D
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf ArMaNi-PlAyEr » 4. aug 2006 12:00

jamen det kan man da også på en normal computer
$ Danmark Originale Big Time Bowler $
ArMaNi-PlAyEr
Niveau 6
 
Indlæg: 1329


ForegåendeNæste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron