Xboxlife forum

Guide: Sæt din computer op til Xbox 360 media connect

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Indlægaf sorryass DK » 15. nov 2005 21:59



jo den er helt fin.

der er lige en lille detalje med hensyn til switches. vis du har mere en 2 apperater til internettet skal du bestille flere ip-adresser. ihvertfald med tdc, de har som standart kun 2 dynamiske ip-adresser når man opretter adsl hos dem
Billede
sorryass DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1670


Indlægaf Salleman » 15. nov 2005 22:04

Ell. købe en router...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf sorryass DK » 15. nov 2005 22:20

Salleman skrev:Ell. købe en router...


nemlig.. men der kan der være det problem at den kan blokere andre routeres signaler, og det er et stort minus.

vis man skal have router skal man huske at tjekke hvor stor sikkerhed der er i den (NAT-firewall). da man som privat person ikke har brug for den, er det ligemeget om den er der eller ej... med mindre selvfølgelig at man har live :wink:
Billede
sorryass DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1670


Indlægaf heroes » 16. nov 2005 07:56

Jeg siger mange tak for hjælpen
Billede
heroes
Niveau 5
 
Indlæg: 1088


Indlægaf Anastacio » 19. dec 2005 14:32

Nu har jeg siden 2. December haft problemer med 360eren og programmet Connect, og har siden den dato rodet med det.

Windows Media Connect kan godt se min Xbox360er, men konsollen kan ikke finde min PCer.

- Under "Enheder" i Connect er min Xbox360 listet og sat som Tilladt.

- Den starter også automatisk at dele mapperne.

- Jeg bruger Windows Firewall og der skulle vidst ikke være nogle problemer.

- Jeg hentede tilmed den danske version fra xbox.com/pcsetup.

- Jeg har også uninstalled og installeret .NET Framework 1.1.

- Min PCer køre desuden Windows XP Profesional SP2.

- Jeg får ingen fejlmeddelelser i Connect, så det ser ikke ud til at det er programmet der er noget galt med. Connect er også at finde i kontrolpanelet.

-Xbox360eren er konnektet til min Linksys og den er vidst konnektet til et modem.

- Konsollen fungere endda på Live så det er vidst ikke ethernet kablet der er noget i vejen med.

Når det er jeg prøver at få kontakt med Connect på 360'eren kan den ikke finde PCeren og jeg prøver at klikke på "Test Connection".

Den siger god udenfor alle sammen (network adapter og IP adressen), men uden for Computer skriver den failed.

Hvad kan fejlen eventuelt være, og nogle der har de mindste idéer til, hvad man eventuelt kan prøve? :?

Måske det kan være Linksys'en? Men ved ikke, hvordan man kommer ind og kigger på detaljer og ledningerne er vidst sat korrekt til bagi.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Akhen » 3. jan 2006 10:26

Anders Pedersen har du sørget for at have de portene åben i windows firewall nu hvor du kører SP2?

Disse porte er vigtige når der skal shares til Xbox360 og ved brug af medie connect, og mange af dem skal du selv oprette og definere.

http://www.microsoft.com/danmark/window ... ewall.mspx
Billede
Akhen
Niveau 2
 
Indlæg: 163


Indlægaf Counter Heroes » 17. jan 2006 19:01

jeg har det samme problem og jeg har åbnet firewall men inde i udtagelser kommer der ikke alle dem der skal ´frem f.eks. ikke windows media remoten og nogle andre hvor downloader jeg dem?
Counter Heroes
Niveau 7
 
Indlæg: 5899


Indlægaf Gamemakerman » 17. jan 2006 20:35

Hele guiden er omskrevet og nye billeder, enjoy.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf sorryass DK » 17. jan 2006 21:19

Akhen skrev:Disse porte er vigtige når der skal shares til Xbox360 og ved brug af medie connect, og mange af dem skal du selv oprette og definere.


det er ikke nødvendigt at selv at oprette dem, der skal bare trykkes på reset windows firewall (eller noget i den stil) inde i media connect.
Husk at gå ind i din firewall og tryk på "tillad undtagelser"
Billede
sorryass DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1670


Indlægaf MilitaryOrb » 24. jan 2006 18:13

Tak for hjælpen .....
Billede
MilitaryOrb
Niveau 1
 
Indlæg: 59


Indlægaf larsstampe » 7. apr 2006 21:58

Hej Alle

jeg har et problem med at min xbox ikke kan se diverse unc stier feks. \\server\share. den kan kun se de delte biblioteker som finde på den mediecenter pc som den er konnectet til ?.

Jeg har været inde i krontrolpanel - Windows medie connect og tilføjet de delte mapper som finde på en anden pc/server i mit netværk. Men de fremkommer ikke inde i xbox360 mediacenter konsollen.

Mit hardware er en xbox360 + mediecenter pc + windows 2003 server(her ligger mine billeder & musik osv)

Kan nogen hjælpe.
larsstampe
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Indlægaf Mysticurse » 10. maj 2006 00:00

Jeg har lige fået mig en 360 og er meget glad for den. Jeg har også en pc med Windows Media center Edition 2005. Mellem dem og mit modem har jeg en meget gammel sag. En ST Lab 5 Port Nway Switch Hub. Mit problem er nu, at jeg kan godt gå på nettet og på Xbox Live. Men jeg kan ikke få min Pc og 360 til at arbejde sammen. Efter at have læst en del på tråden her er jeg kommet til den konklusion at det må være det gamle bras. (Noget med at den måske blocker den forbindelse den skal tale med) Jeg tror det er mit problem, for hvis jeg har 2 pc'er tilsluttet til den. Kan de begge gå på nettet, men ikke se hinanden..?? Men hvad skal jeg så vælge nu?

Skal jeg gå efter denne router:
http://www.pixmania.com/dk/dk/54370/art/d-link/router-ip-express-etherne.html#avisconso

Eller denne Switch:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=14209

Det er jo noget med den helst skal være Xbox compatibel.?

Så har jeg hørt noget med en extender, men kan det ikke passe at man har sin Xbox som extender til sin media center?
Også noget med en extender til sin pc?? Forstår ikke meget af det hele. Er nogle af disse nødvendige??
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Indlægaf ZenBrain » 10. maj 2006 00:54

Altid lækkert med en router da den yder god beskyttelse for dit lokal netværk overfor internettet.
Kan anbefale denne, da den også indeholder en 4 port switch og er rigtig simpel at sætte op med X360:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516

Mht. til dit nuværende setup: Hvis begge maskiner er forbundet til en switch, som er forbundet direkte til et modem vil jeg gætte på at de trækker hver deres WAN adresse og ikke en lokal IP adresse og derfor ikke kan snakke sammen. Hvad er deres IP adresser pt.?
ZenBrain
Niveau 4
 
Indlæg: 559


Indlægaf Mysticurse » 10. maj 2006 11:11

Ja okay den er da elt nice.. Så kan jeg også senere købe en wireless til min Xbox uden at skulle skifte router igen..

Det der med deres ipWAN adresser har jeg ikke meget styr på.. Det hele er sat til auto optain IP..

På min Xbox kan jeg se den er xx,xxx,158,215

Og på min pc går jeg ud fra det er den der kommer ved ipconfig??
Den er xx,xxx,120,46

Men nu er der kommet et probem mere.. Nu kan min Xbox ikke gå live.. Eller kan det være fordi jeg er på nettet med min pc??
Senest rettet af Mysticurse 19. okt 2006 14:31, rettet i alt 1 gang.
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Indlægaf jinkz » 14. maj 2006 17:11

hej jeg har et problem min pc med xp sp2 vil ik lige frem installere det der xbox program :S

håber en der kan hjælpe
jinkz
Niveau 0
 
Indlæg: 13


ForegåendeNæste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron