Xboxlife forum

Guide: Sæt din computer op til Xbox 360 media connect

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Indlægaf HunkyDory » 15. nov 2005 09:53

Så kommer Hanniste med the million dollar question!

MAC MAC MAC, man vil vel kun flytte filer fra mac over til 360, ved en af de trådløse functioner mac har, bluetooth, wifi mm???

Eller skal man bruge usb, eller kan man overhoved??
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Novotex » 15. nov 2005 09:59

Rechain skrev:Via netværket...hva kabel ska jeg så bruge :shock: har Windows XP Media Center Edition 2005, og når jeg så får købt Xbox360.
Hva så....et kabel fra den til mit netværk (?)


Ja din media center pc og din Xbox360 skal være koblet til samme netværk, enten via trådløst net eller bare et standard net kabel til en switch eller din router alt efter hvad du har.
Der følger et netværks kabel med når du henter din xbox360, alt efter hvor langt dine ting står fra hinanden burde det kunne gøre det.
Novotex
Niveau 4
 
Indlæg: 656
By: Vejle


Indlægaf Rechain » 15. nov 2005 10:00

Ok...det også rigtigt...jeg har mit net delt op til 2 computere og min nuværende Xbox via en Switch...så jeg stopper bare den ledning jeg får med Xbox360 i min switch, og får forbindelse...ok :) tak for info!

Nu er jeg klar ! :D

/Rechain
Senest rettet af Rechain 15. nov 2005 10:02, rettet i alt 1 gang.
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Novotex » 15. nov 2005 10:01

Hanniste740 skrev:Så kommer Hanniste med the million dollar question!

MAC MAC MAC, man vil vel kun flytte filer fra mac over til 360, ved en af de trådløse functioner mac har, bluetooth, wifi mm???

Eller skal man bruge usb, eller kan man overhoved??
Så vidt jeg har hørt og læst i diverse interview, understøtter xbox360 i øjeblikket ikke streaming fra en Mac :(
Novotex
Niveau 4
 
Indlæg: 656
By: Vejle


Indlægaf Gamemakerman » 15. nov 2005 10:01

Hanniste740 skrev:Så kommer Hanniste med the million dollar question!

MAC MAC MAC, man vil vel kun flytte filer fra mac over til 360, ved en af de trådløse functioner mac har, bluetooth, wifi mm???

Eller skal man bruge usb, eller kan man overhoved??


Desværre nej :twisted:
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Novotex » 15. nov 2005 10:02

Rechain skrev:Nu er jeg klar ! :D

Vi ses online i PGR3 d. 2 december :D
Novotex
Niveau 4
 
Indlæg: 656
By: Vejle


Indlægaf Gamemakerman » 15. nov 2005 10:02

Novotex skrev:
Rechain skrev:Nu er jeg klar ! :D

Vi ses online i PGR3 d. 2 december :D


Gør vi alle ikke det :D
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Rechain » 15. nov 2005 10:05

Hehe... :D helt sikkert! Der ska nok komme en PGR3 konkurence på XboxLife! :P

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Gamemakerman » 15. nov 2005 10:06

Rechain skrev:Hehe... :D helt sikkert! Der ska nok komme en PGR3 konkurence på XboxLife! :P

/Rechain


Og den vinder jeg :twisted: , men back to topic :D
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf GrillBillerDK » 15. nov 2005 14:39

Så afslutter jeg lige Debatten... for jeg har "Altid" ret (Med forbehold.. red.)

Streame Film og lave digital optagelse (eks. Altså pause i direkte TV) skal man have en Windows Media Center 2005!!!

musik og billeder. En ganske alm Windows 2000/XP med programmet Windows Media Connect installeret!

Billeder, musik og film fra en Apple Computer?
Nej... kun hvis der kommer et 3th part program...

Slut prut finale..
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf heroes » 15. nov 2005 20:48

Lige et dumt spørgsmål.
Jeg har adsl fra tdc. Skal jeg have en router for at kan spille live?.
I skriver at man skal forbinde pc- xbox360 via usb stik, hvilken usb stik skal man bruge, er det en han-han man skal bruge.
heroes
Niveau 5
 
Indlæg: 1088


Indlægaf Rechain » 15. nov 2005 20:55

Hvis man ik har Media Center versionen af XP, men bare en pc med den alm. XP installeret, så ka du kun bruge et USB stik til at få vist udvalgte BILLDER & MUSIK fra din pc.

Hvis du har Windows XP Media Center Edition 2005 installeret, ska du bare bruge det ethernet kabel du får med Xbox360, sætte den op til nettet, og så finder den selv forbindelsen igennem det kabel.

XboxLive + Media Center

Du ka godt bruge en Router til at komme på LIVE.
Hvordan er din opsætning da nu?

/Rechain

Ps. Tror nok jeg er helt rigtig på den nu... ?
Ellers ret mig bare :P
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf heroes » 15. nov 2005 21:19

Rechain skrev:Hvis man ik har Media Center versionen af XP, men bare en pc med den alm. XP installeret, så ka du kun bruge et USB stik til at få vist udvalgte BILLDER & MUSIK fra din pc.

Hvis du har Windows XP Media Center Edition 2005 installeret, ska du bare bruge det ethernet kabel du får med Xbox360, sætte den op til nettet, og så finder den selv forbindelsen igennem det kabel.

XboxLive + Media Center

Du ka godt bruge en Router til at komme på LIVE.
Hvordan er din opsætning da nu?

/Rechain



Ps. Tror nok jeg er helt rigtig på den nu... ?
Ellers ret mig bare :P


Min opsætning er

Windows xp professionel
Alm. modem fra tdc til adsl.
Skal jeg ikke have en router for at koble den til internet, der er jo kun en stik til internet på modemet, og jeg skal jo også bruge internet på pc.
Skal jeg bruge en anden windows xp
heroes
Niveau 5
 
Indlæg: 1088


Indlægaf sorryass DK » 15. nov 2005 21:34

--> heroes

du skal enten bruge en switch eller en router til at tilslutte flere ting til nettet. her vil jeg foreslå en switch da nogle routere blokerer hinandens signaler og så kan du ikke snakke med dem du blokerer

du skal blot tage det ethernet stik der sidder i den computer og sætter i din nyindkøbte switch/router. så tager du et andet ethernet stik fra din switch/router ind i din computer, og endnu et stik fra din switch/router og sætter den i din X360. og vupti du kan streame fra din computer og du kan komme på live.
Billede
sorryass DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1670


Indlægaf heroes » 15. nov 2005 21:41

sorryass DK skrev:--> heroes

du skal enten bruge en switch eller en router til at tilslutte flere ting til nettet. her vil jeg foreslå en switch da nogle routere blokerer hinandens signaler og så kan du ikke snakke med dem du blokerer

du skal blot tage det ethernet stik der sidder i den computer og sætter i din nyindkøbte switch/router. så tager du et andet ethernet stik fra din switch/router ind i din computer, og endnu et stik fra din switch/router og sætter den i din X360. og vupti du kan streame fra din computer og du kan komme på live.


er der en mærke du vil anbefale?.
Gerne med link, hvis du gider.

Er denne ok.
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=14209
heroes
Niveau 5
 
Indlæg: 1088


ForegåendeNæste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron