Xboxlife forum

Xbox 360 - Media Center - Windows Vista

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Xbox 360 - Media Center - Windows Vista

Indlægaf xboxkenneth » 29. mar 2008 11:51

Hej, jeg har et problem.
Jeg har windows vista og kan ikke finde ud af at afspille musik over Xbox 360. - Er der en en som gider lave en guide til mig? :D
xboxkenneth
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Plaschke » 29. mar 2008 12:19

Sørg for at Xboxen og din computer er forbundet på samme netværk. Gå ind i fanen under Media på Xboxen, og tryk på mediacenter knappen. I computeren skal du åbne mediacenter og gå ned i fanen med "Opgaver". Der skal du gå ind i "Tilføj Extender". Derefter burde det gå glat. Du bliver guidet igennem det hele både fra computer og Xbox

:D
Plaschke
Niveau 4
 
Indlæg: 490
By: Ringsted


Indlægaf xboxkenneth » 29. mar 2008 12:33

Det har jeg gjort nu. - og der står inde på min xbox at den er connected til en PC med Windows Media Center. - hvordan høre jeg så musik over xbox?
xboxkenneth
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Plaschke » 29. mar 2008 14:22

Kan du nu se Mediacenter på dit fjernsyn? Så skal du også sørge for at tilføje musik, film og billeder på Mediacenter på din compuiter. Når du har gennemsøgt dit musikbibliotek på din PC, burde du kunne gå ind på Mediacenter på Xboxen og se mediern. Hvis ikke det virker, skal du også tilføje medierne på Xboxens mediacenter..
Plaschke
Niveau 4
 
Indlæg: 490
By: Ringsted


Indlægaf xboxkenneth » 30. mar 2008 18:57

Når jeg klikker på media center på xboxen, skriver den: Your console can not contact pc.
- og når jeg prøver at tilføje extender, kan den alle de 4 første ting:
Konfigurere indstillinger på computer
Søger efter extender
Konfigurere extender-indstillinger
Angriver medieplacering
Opretter forbindelse til extender (Kan den ikke)
xboxkenneth
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Plaschke » 30. mar 2008 19:38

der er også en 4 cifret kode der skal indtastes, som xboxen giver dig. Hvis du har fået skrevet den på din computer, og du sørger for at xboxen og computeren er på det samme netværk, burde det ikke give så mange problmer. Jeg mener at i Vista, meddeler computeren selv hvis der er tilsluttet en xbox til netværket.
Plaschke
Niveau 4
 
Indlæg: 490
By: Ringsted


Indlægaf Tsunde » 31. mar 2008 21:49

Sørg for at lukke evt. firewalls. Det gjore at min ikke virkede, bruger Panda komplet sikkerhd eller hvad fanden det hedder. Skal lige finde ud af, hvilken porte der skal åbnes for at det virker.
Billede
Tsunde
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Indlægaf erikhave » 20. apr 2008 12:12

Jeg har erfaret at TDC Sikkerhedspakke blokere stream mellem PC og Xbox 360 under Vista. Jeg skulle afinstallere TDC Sikkerhedspakke før stream virkede hos mig.
erikhave
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Indlægaf Bromberg5 » 29. mar 2009 15:24

Halløj. Jeg har fået nyt internet(stofa) og kan nu ikke finde en forbindelse mellem min xbox og pc´er. Nogen som har et fif. Er gået fra Fullrate til stofa. Det er den samme xbox, pc og router jeg benytter, så det eneste nye der er i forbindelsen er stofa´s modem. Har tidlige læst problemer ved netop stofa og xbox/pc, men kan ikke finde noget brugbart, så håber mogen kan hjælpe
Bromberg5
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Vista/Xbox-extender

Indlægaf m300679 » 12. jun 2009 14:00

Jeg ha også vista/Xbox360 og har de samme problemer den finder lige xboxén men kan ikke senere oprette forbindelse heller ikke selvom jeg lukker sikkerheds cente og panda antivius. Jeg køe tådløst fra computeren til Routeren og derfra kabel til xboxen. tådløst har jeg 130Mbit med fuld signal i test. og kablet til xboxen er 1000Mbit så der burde ikke være mangel på båndbredde.
m300679
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Indlægaf Thejoint » 30. jun 2009 20:41

Plaschke skrev:Sørg for at Xboxen og din computer er forbundet på samme netværk.

:D


Hvordan ved jeg om de kører på samme netværk?
Thejoint
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Indlægaf Thejoint » 30. jun 2009 20:43

Jeg har det samme setup og samme problem.

Har du fået det løst?
Thejoint
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Indlægaf m300679 » 5. jul 2009 09:29

Nej problemet er endnu ikke løst. prøv at fjerne koden på jeres trådløse netværk. det virker ikke her men det er da et forsøg !
m300679
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Indlægaf Thejoint » 15. jul 2009 07:59

Endelig fandt jeg løsningen på mit problem med at connect min Xbox 360 til min Pc via tråløst netværk.

Jeg har Fullrate som bredbåndsudbyder og har deres trådløse ZyXEL Prestige 2602HW-D1A router.

Mit problem var jeg sagtens kunne se Xbox'en på mit netværk meg jeg kunne ikke dele filer eller lign. jeg kunne simpelthen kun se et lille ikon som jeg ikke kunne bruge til noget.

Efter jeg havde prøvet at fjerne alle firewalls og åbnede alle porte ville det simpelthen ikke virke.

Så i aften kl.23:30 prøvede jeg har opdatere routerens firmware og vupti! Så virkede "lortet" :0)

Nu kan jeg bruge min PC som server for Xbox'en og derved afspille film, billeder og musik fra min Xbox via Pc'en.

Jeg kan derfor anbefale at man henter den seneste firmware og åbner de korrekte porte, samt fjerne ens firewall.
Thejoint
Niveau 0
 
Indlæg: 43



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster