Xboxlife forum

Dream-Build-Play - Lad os starte med at drømme!

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf deldy » 17. jan 2007 11:26

Vi har en mulighed for at bruge FTP, men FTP sikre dig bare ikke for den begivenhed, hvor 2 ændre på samme fil på samme tid.

Jeg kan også saktens sætte FTP adgang op til os, men CVS ville være klart at anbefale
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 11:31

Ok, ja det er rigtigt, det vil let kunne give noget rod med ftp frem og tilbage med filer..

Ok, det fysik bib kender jeg ikke lige noget til men det kan da godt være det kan løse nogle af problemerne..

Men skal vi når vi har samme opdeling til det andet spil så ud fra det bestemme os til det ene eller det andet.?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 11:33

Som sagt, så er der en del muligheder:

CVS eller SVN (Oldschool source-control systemmer. Der findes Explorer plugins som gør dem nemme at arbejde med)

Team Foundation Server (Lidt alla det samme, men har ting som "opgaver", "bugs", "releases" osv. Fuldt integreret med VS Studio standard og derover. ) kan fåes gratis på CodePlex.com, men kræver vi er open source. Vi får også en Wiki og lign. på codeplex.

FTP (Fint nok, lidt langsomt, og vi tager ikke hensyn til 2 der uploader på samme tid)

Groove (Noget office 2007 noget. Kræver vi alle har office 2007. Er ikke så voldsom smart i situationer hvor flere arbejder på det samme, men den sletter dog aldrig noget)

EDIT: BEMÆRK at de højst sandsyneligt vil have vi skal frigive vores kode anyways, men det betyder også at folk kan se hvad vi laver mens konkurrencen er igang.
Senest rettet af deldy 17. jan 2007 11:38, rettet i alt 2 gange.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 11:34

bakkers skrev:Men skal vi når vi har samme opdeling til det andet spil så ud fra det bestemme os til det ene eller det andet.?


Er ikke lige med på den sætning :)
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 11:38

ok, så der er nok at vælge mellem. Jeg synes bare det skal være noget der er let at sætte op og selvfølgelig brugbart.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 11:39

Codeplex er helt klart det nemmeste, men det har så også den der tradeoff at vi skal frigive alt vores source (Det bliver faktisk gjordt automatisk) Vi kan dog selv bestemme licensen.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 11:42

hehe, det jeg mente var at vi har en ide til et platformsspil og så et bilspil.. Og når vi så har skrevet ned hvilke problemer der er ved hver af de spil så kan vi bestemme os for om det skal være platformsspillet eller bilspillet vi skal lave. Og nu har jeg lige prøvet med bilspillet at skrive ned det som jeg ser som de største problemer og når det samme er gjort ved platformsspillet så må vi tage en beslutning.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 11:45

Platform spil:

* Bane system (Kræver meget tid, og nok også en del optimering hvis det skal virke på boksen) Skal være vores bærende element, så det skal være rimelig advaceret. Incl. bane editor

* Grafik (Der skal vist en del gratisk til Hippy spillet)
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 11:47

Jeg tror også at der skal være en del animation til platformsspillet for at det ikke bliver for statisk.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 17. jan 2007 12:08

Et platformsspil skal bl.a. have:

Level design program
Stort udvalg af grafiske assets
Animation af grafik

Tror det bliver meget tungt at lave. Et bilspil kan klare sig med en hel del færre grafiske assets, og det lokker nok mig en del mere.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 12:28

Hvis det er den generelle opfattelse at der vil være mere arbejde i et platformsspil så er jeg mest til bilspillet da min tid er lidt begrænset de næste par måneder. Og også fordi jeg tror vi kunne lave et rigtig sjovt party spil ud af det hvor man sidder med 4 gutter og kæmper om at vinde.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 12:50

Ang. Bilspillet, så skal vi vel have 4 skærme så (splitscreen), med mindre at det hele kan vises på en skærm (altså ingen scrolling)
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 12:58

Jeg havde bare tænkt det som at man ser hele banen så ingen scrolling og ikke noget med at skulle dele skærmen op i 4 dele.

Det sætter naturligvis en begrænsning for størrelsen af banen men det giver også en let tilgang til at lave et 4 spiller spil...
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 17. jan 2007 13:09

Jeg hælder også mest til ingen-scrolling modellen.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 13:21

ved vi egentlig hvor mange der er med på at udvikle til dette projekt?

Skal vi lave en afstemning så dem som er med i projektet kan stemme på hvad de helst vil lave?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron