Xboxlife forum

XNA Magic engine

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

XNA Magic engine

Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 12:56

Nogle gutter er ved at lave en XNA game engine, der ser ret imponerende ud: http://www.xnamagic.com/

Den har en meget grafisk tilgang til designet, som nok vil få nogle kodere til at krumme tæer. Det minder på sin vis om VirTools. Det kan ses i en række videoer under Media Gallery.

Tricket er bare, at den næppe bliver gratis. Der tales lige nu om en 100$ indie licens. Selvom det ikke er mange penge, så er det stadig en pæn sjat oven i de 99$ for Developers Club abbonnomentet. Og for alle de penge kan man stadig ikke udgive kommercielle spil til Xbox 360.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 14:02

Ja. VirTools har nu aldrig lige virket for mig, men jeg har så kun leje meget lidt med det.

Men det ser da godt ud.

Surt der ikke er en demo, for hvis de gjorde det rigtigt godt, så ville det jo være genialt at udvikle i :)
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 14:18

Der står "Register now to receive Beta One" på forsiden, men om den kan bruges til noget ved jeg ikke.

Jeg har lige foreslået dem at lave en gratis version til ukommercielt brug, så de kan drive brugere til deres engine. De diskuterer det heldigvis åbent på deres forum, så man kan jo være heldig.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf china » 7. jan 2007 15:59

Lækker engine må jeg sige :)
china
Niveau 1
 
Indlæg: 77


Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 21:28

Efter at have læst nærmere på deres forum, så satser de på en Beta 1 release i februar. Det er noget sent i forhold til at Dream Build Play starter i januar.

XNA Magic er nok interessant på sigt, men ikke noget vi kan bruge lige med det samme.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 8. jan 2007 06:58

Scurvy Lobster skrev:Efter at have læst nærmere på deres forum, så satser de på en Beta 1 release i februar. Det er noget sent i forhold til at Dream Build Play starter i januar.

XNA Magic er nok interessant på sigt, men ikke noget vi kan bruge lige med det samme.


Men hvem siger at Dream Build Play også slutter i Januar :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Scurvy Lobster » 8. jan 2007 11:02

Det bliver bare svært at vide hvad en Beta 1 kan levere, så jeg er ikke sikker på at vi skal satse på Magic engine. Der er for stor risiko i at vente og håbe at det vil virke.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 28. feb 2007 12:43

Beta 1 er udsat ind i Marts, men skulle angiveligt være at finde på deres hjemmesiden, inden et par dages tid.

glæder mig til at lege med denne engine.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790



Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron