Xboxlife forum

Ping

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

Ping

Indlægaf deldy » 25. feb 2010 22:22

Ja det er ved at være noget tid siden der rigtigt har været gang i dette XNA forum.

Det skal vi jo selvfølgelig lave om på :)

At lave et spil, kan tit være en stor ting, hvor det kan være godt at have nogle at spare med, samt havde nogen til evt. at hjælpe osv.

Hvis folk husker tilbage, så havde vi også engang et hold her på XBOX Life, som fik lavet et lille spil, samt havde flere i pipelinen. Det blev dog desvære ikke til det vildt store.

Derfor ved jeg at der er kompetencerne, samt lysten til at lave spil i dette community, så derfor vil jeg gerne være med til at skubbe bag på :)

Problemet med sådan nogle communities er jo desvære at folk har skiftende tid, og at ens intentioner tit ikke stemmer overens med det reelle tid man får til rådighed.

Derfor vil jeg som det første anbefale man laver små spil. Sidder du med ønsket om at lave dit eget spil til PC eller XBOX, så er XNA et udemærket valg. (og billigt valg / gratis til PC, samt ca. 600 kr til XBOX per år, man skal udvikle til den)

Lav aldrig spil for penenes skyld med mindre du kan smide 37 timer i det, og at du har et stort hold med de samme timer - ellers så hold til det hobby plan.

Dette forum er primært til folk som laver spil som en hobby, selvom der jo selvfølgelig er nogen som ender med at tjene penge på deres spil. Så du er derfor meget velkommen hvis du har en lille spil-skaber inde i din mave. Det er nemt nok at lave et spil - det starter alt sammen med lysten og nysgerrigeden. Sidder du og er bange for at der skal mere til end du kan klare, så spørg om hjælp, så skal du nok finde nogle som kan hjælpe dig med at få det i mål.

Målet med dette indlæg er for det første at melde, at jeg er klar til at være aktiv på dette forum igen, samt at jeg håber at jeg kan få andre til også at komme lidt igang med at få skudt liv i dette forum igen.

Så fortæl hvis du sidder med lysten til at lave noget, hvis du laver noget, eller hvis du behov for hjælp til noget.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf M60 » 26. feb 2010 00:35

Jeg kan en smule C# men har pt. ikke tid til at udvikle til Xbox. Jeg har en trial XNA-account, så jeg kan godt få noget på fjernsynsskærmen.
Det jeg har lavet indtil videre er ikke blevet til meget mere end at man kan bevæge en figur rundt på skærmen med analogen.
M60
Niveau 4
 
Indlæg: 682


Indlægaf deldy » 4. mar 2010 20:30

Hej M60,

Ja, jeg kender også godt det med ikke at have tid. Spil er og bliver noget der er meget tidskrævende, da der også tit er meget finpusning af gameplay osv.

Så det handler jo tit om enten at holde fast, eller holde sig til noget simpelt.

Jeg har lige fået mig et nyt TV, så det kunne da være nice, med noget godt at smide op på det - det er jo lidt blær :)
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520



Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron