Xboxlife forum

DotP 2015

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 12. apr 2014 08:10

Så har WotC annonceret Magic 2015 - Duels of the Planeswalkers.

Omdrejningspunktet i år bliver Garruk Wildspeaker, der er blevet forhekset af Lilliana, og nu er på jagt efter andre planeswalkers, herunder også dig; spilleren.



Officiel side:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... rcana/1470

Nye tiltag og forbedringer:
> Helt åben deck builder, byg præcis det deck du vil (hvis du har kortene til det)
> Køb Premium Booster pakker
> Forbedret deck builder

Kortpuljen bliver på 325 med mulighed for at eje op til 975. Nye kort optjenes vi kamp eller ved at købe boostere. Enkelte premiumkort kan kun trækkes i købte booster packs. præcis hvor mange er ikke endeligt afklaret endnu.
Vil man fx bygge et vampyr deck, skal man gennemføre Innistrad, og derefter kæmpe mod et "random encounter" for at optjene flere kort fra dette plane. Hver sejr giver for kampagne modstandere en booster med 14 kort, og "tilfædlige monstre" (random encounters) en booster med 10 kort.

Kort samlingen kan maksimalt indeholde 4 af enhver common, 3 af enhver uncommon, 2 enhver rare, 1 enhver mythic. Alle ejede kort kan benyttes i et deck.

Hver spiller har 30 deckslots at lege med.

Gamemodes:
> Kampagne (fordelt på 5 planes)
> 1vs1
> Free For All m op til 4 spillere

Der bliver ingen 2HG.


Udkommer:
Til juli (dato ikke annonceret) på Xbox One og XB360

... Gameplay demo fra PAX East

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 12. apr 2014 08:12

Lidt bekymrende ...

http://youtu.be/f4lGXC2_5Xo?t=2m25s

Det lugter langt væk af Pay-2-Win :(
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 12. apr 2014 18:23

Har læst et par links fra No Goblins Allowed, og det ser ud til, at man starter med et basedeck (ved ikke om der er flere), som man åbner kort til ved at kæmpe sig igennem 5 planes. Hvert plane har en miniboss, som man får en booster for at besejre.

Sealed er ude, men det nye setup sammenlignes med denne gamemode. Så det kunne tyde på, at WotC lige skulle dyppe tæerne og mærke temperaturen sidste år, inden de besluttede sig for 2015s setup.

Dette efterlader stadig en del spørgsmål ...

1) Kan man optjene flere boosters ved at gennemføre kampagnen flere gange (grinde)?
2) Kan man vinde boosters online?
3) Hvor mange deckslot får vi? (får vi fx 5 basedeck, 1 i hver farve, som kan tweakes)
4) kommer der en markedsplads?
Hvis ikke, risikerer man at sidde med en masse uinteressante eller ubrugelige kort
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 12. apr 2014 19:43

Vi er nødt til at få mere info, før vi rigtigt kan udtale os, men indtil videre lyder det da helt ad helvedes til, og et skridt i den forkerte retning.

Jeg er i forvejen ved at vær brændt ud på Magic, og det her er bestemt ikke noget, der kan få genantændt gnisten igen.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 13. apr 2014 07:29

Lidt ny info fra et PAX interview ...

Over 300 kort i puljen (dvs sikkert omkring 302). Dette er ikke nok. Hvis vi lært noget af Sealed, så var det at 140 kort var alt for lidt, og vi så de samme kort/deck igen og igen og igen.
30 deckslots
Kort kan vindes eller man kan købe boostere.

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 13. apr 2014 08:54

Til sammenligning har Standard/type 2 Magic-Tuneringer en cardpool på ca. 1100 - 1400 kort.

Magic 2014 = 249 kort
Return to Ravnica = 274 kort
Gatecrash = 249 kort
Dragon´s Maze = 156 Kort
Theros = 249 kort
Born of the Gods = 165 kort
Journey into Nyx = 165 kort
Cardpool i alt = 1507 kort at bygge udfra.

Der er selvfølgelig fillerkort og lande ibland, men stadig.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 13. apr 2014 09:16

Det er så dumt, men jeg kan blive helt hidsig over det her, når nu 2013 har været et af de bedste spil, jeg har spillet på min xbox.

Hvad har de tænkt sig? Bygge decks fra scratch fra en pool på 300 kort. Og kun fra de kort, du unlocker via boostere, så det ikke engang er sikkert, at du har 4 (eller endda bare 1) af hvert kort til rådighed?

Det er egentligt utroligt, at de er så dumme Wizards. De har ellers været i kort-gamet i lang tid.

Men for at citere den geniale Ed Boon, i et interview om Fighting Games og Mortal Kombat.

"We are not in the business of making det bedste spil, men in the business making money" Ed fortalte så som eksempel, at han synes, at Virtua Fighter er det bedste Fighting Game ever, men look at, hvor lidt det spil sælger.

Det kan være, at det er det samme her. Tosserne tuder efter fri deckbuilding, så det er hvad, de får.

Suk.

Fri deck-bygning kommer til at dumb´e spillet ned.

Card-poolen kommer helt sikkert ikke til at være stor nok til at kunne bære 30-40 forskellige competitive builds ligesom f. eks Duels 2013 kunne. 2013 havde større variation end, hvad type 2/standard har i virkeligheden, hvor det er de få samme decks, der dominerer det hele.

Men det ved de filthy duels casuals selvfølgelig ikke, så er sikker på, at fri deckbygning nok skal sælge spillet.

I Duels 2013 kunne man med bygge alle decksne på 2-3 vidt forskellige måder med forskellige gameplans og stadig have et spilbart deck, der kunne vinde. Det var fucking fedt.

På den måde 2013 var lavet på blev power-levelle jo afgrænset lidt, så der ikke var nogen decks (okay måske bortset fra Goblins, som undtagelsen), der stak af fra de andre.

Med free deckbuilden kommer der helt sikkert til at være et par decks, der bare er meget bedre end de andre. Der kommer ihvertfald ikke til at være 40+ forskellige decks indenfor nogenlunde samme power-range. Det er helt sikkert.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 13. apr 2014 09:29

Hvordan er stemningen på det officielle forum? Er de for eller imod fri-deckbygning?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 13. apr 2014 10:13

Da Senzai skrev:Hvordan er stemningen på det officielle forum? Er de for eller imod fri-deckbygning?

Blandet ser det ud til. Diskussionen på No Goblins Allowed er lidt mere interessant. Nogle har håb om et godt spil.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 16. apr 2014 07:03

Øv, flere dårlige nyheder. 2HG ser ifølge et enkelt preview ud til at være ude. D2015 lyder som en stor omgang Sealed. Jeg ville hellere have haft 10 basedecks med flere save slots til hver og 300 kort i en ny omgang sealed.

Et par stikord ...

Duels of the Planeswalkers" franchise requires a significant amount of grinding

you'll only get one starter deck this time

You'll be able to acquire up to four copies of each common, two of each uncommon, and one of each rare from the available card pool for deck building purposes.

Previous editions in the "Duels of the Planeswalkers" featured multiplayer formats such as "Two-Headed Giant," "Archenemy," and "Planechase." This year there's a four player free for all mode, which means players aren't forced to attack in any specific direction.

some cards may only be attainable through the store in upcoming DLC



Hele previewet kan læses her: http://www.examiner.com/article/hands-o ... t-pax-east
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 16. apr 2014 15:44

Single player preview ...



... Og deck building ditto

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 16. apr 2014 19:51

Ingen 2HG.
Muligvis den dårligste beslutning WotC nogensinde har taget, og den primære grund til, at min interesse for D2015 lige nu kan ligge på et meget lille sted.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 16. apr 2014 20:25

Jeg bliver ærlig talt bekymret over at læse, at man unlocker kort alt efter, hvilket "plane", man spiller på i historien. Betyder det, at jeg ikke kan unlocke alle kort ved multiplayer alene?

Det er jo røvsygt at spille mod AI´en, og jeg kan huske, hvordan, at jeg synes at det var spild af tid og unødvendigt, at jeg skulle tvinge mig igennem single-playerdelen for at få mine boostere i sealed i sidste års udgave.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf TerrificFalcon » 16. apr 2014 21:09

... Hvad fanden sker der? 2HG ryger nok ind inden spillet udkommer, medmindre Wizards for alvor har gang i at aflive en franchise.

Det er dog lidt ligemeget, når hele konceptet med spillet lyder som en omgang dumbed-down, forsimplet og mindre Core Set Constructed - som forøvrigt er den allerdårligste form for Constructed i Magic. Jeg kan ikke forestille mig, at noget der er værre end det, overhovedet er værd at bruge sin tid på.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 16. apr 2014 21:18

2HG ryger sikkert, fordi man er bange for hold med deck, der komplementer hinanden for meget.
Der er ny regel i DotP i år. Deck nå kun indeholde et eksemplar af et rare kort, og 2 af et uncommon.

Da Senzai skrev:Jeg bliver ærlig talt bekymret over at læse, at man unlocker kort alt efter, hvilket "plane", man spiller på i historien. Betyder det, at jeg ikke kan unlocke alle kort ved multiplayer alene?

Rigtig godt spørgsmål.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster