Xboxlife forum

DotP 2015

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: DotP 2015

Indlægaf Lord Khazmir » 9. jul 2014 23:33

Tja - jeg havde egentlig også regnet med at DotP 2015 var en must-buy og gik bare og ventede på release.
Selvom jeg har købt alle de tidligere udgaver, så bliver det et pas på 2015.

Jeg kan dog frygte at en fail på denne udgave vil betyde døden for DotP på konsol - de ruller næppe spillet tilbage til en form der minder om 2013. De fede tider er slut......
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Re: DotP 2015

Indlægaf TerrificFalcon » 10. jul 2014 01:27

Jeg ser faktisk frem til at prøve det, for nu har jeg spillet - og været begejstret for de andre spil i serien, hvilket jo blandt andet kan ses på min anmeldelse af det topsolide Duels 2013 og det ikke helt så gode Duels 2014.

Hvis jeg den dag i dag skulle lave en top 10 over mine favoritspil til Xbox 360, så ville Duels 2013 klart være på listen.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 10. jul 2014 07:20

2013 var uden tvivl højdepunktet.

Jeg forstår stadig ikke strategien fra Wizards side.
Hvis de ikke havde fjernet features hvert år, kunne vi nu have haft flere gamemodes (planechase, archenemy, 2HG) og med en udbygning på Sealed kunne de have haft deres semi-fpay-as-you-go setup ved siden af resten af spillet.

Jeg havde gladeligt betalt fuld pris (500kr) for sådan et spil.

Lord Khazmir skrev:Jeg kan dog frygte at en fail på denne udgave vil betyde døden for DotP på konsol - de ruller næppe spillet tilbage til en form der minder om 2013. De fede tider er slut......

Tror desværre du har helt ret, og ja de fede tider er slut. Fra nu af bliver det kunne mere og mere P2W

Sidste år kunne man k'øbe et Sealed slot for 2$, hvilket efter endt Sealed kampagne resulterede i 9 boosters. I år får man 1 booster for de samme penge :shock:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 10. jul 2014 09:24

Så lige denne kommentar fra Splattercat på NGA

Lackluster sales no longer matters. Counting the premium boosters the core game now costs +/- $40.
D15 could sell 75% less copies than D14 and still make about the same amount of money.

Wizards practically wins by default. They give less value to the game (weaker cards/decks), they remove key features (2HG) that ensure people will buy D16 when they announce that they've been re-included, and sinking sales doesn't mean lost profits.

No amount of "not buying this game" will make any sort of difference.


... Tror desværre han har ret
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 10. jul 2014 17:30

Wizards laver en AMA med en af udviklerne, med start omkring kl. 19, og de første mange spørgsmål går lige efter struben på Wizards

http://www.reddit.com/r/magicTCG/commen ... for_magic/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Derp » 10. jul 2014 23:04

WHAT. THE. FUCK. Har jeg misforstået noget eller koster spillet $40 hvis man vil have mulighed for at få alle kortene via grind eller $60 hvis man vil have alle kortene uden at grinde? Kan det virkelig passe? Jeg tør slet ikke at tænke på hvad man så skal betale i kroner for hele spillet...
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 11. jul 2014 07:45

Jeg ved ikke hvad de danske priser bliver, men du kan købe grundspillet inkl. ca. 250 kort for 10$. Derudover kan man for hhv 20$ og 35$ købe nogle udgaver af spillet, hvor alle kort er "låst op". det vil sige de almindelige kort, du skal stadig ud og købe 14 boostere af 2$ stykket, hvis du vil have de sidste ca. 50 premium kort.

Så ja, du lander hurtigt på omkring 60$ for spillet med alle kort, inkl premiums "låst op".
Til gengæld har Wizards så fjernet 2HG, fordi game designer Nik Davidson anså det som en niche-feature (det var i hvert fald sådan an præseneterede det i AMA'en)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Derp » 11. jul 2014 12:29

Nu har jeg spillet demoen lidt og jeg ender nok ikke med at købe spillet. UI er håbløst og alt tager en evighed. Farvetemaet er skiftet fra varmt til koldt og det bryder mine øjne sig slet ikke om. Features er som sagt fjernet og det føles lidt som en dårligere udgave af de tidligere spil. Jeg kan desuden stadig ikke gennemskue om man får Theros Plane med når man køber Chapter Unlock bundlen. Jeg tror det ikke og det er lidt noget lort.

Chapter Unlock bundlen koster 65kr
Theros Plane koster 19kr
Premium Booster pack koster 13kr

Dvs. det er 266kr hvis du vil have hele spillet. Godt nok dyrt.

Man kunne godt smide 65kr og så hygge sig med lidt offline magic uden alle premium kortene, men de har næsten ikke fortjent at tjene penge på sådan noget lort de har smidt ud.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 11. jul 2014 12:42

Så 65kr for ca. 250 kort, og så 182kr oveni for yderligere 50 kort.
Lyder som et helt fantastisk tilbud.

Jeg bliver nok på D2014 (Steam), og spiller online med normale deck, og offline med mine moddede deck.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Lord Khazmir » 14. jul 2014 20:17

Man bliver helt ked af det, når folk uden hjerteblod (pengemænd) for sådanne ting bliver sat spidsen og så uden skrupler kører det i sænk.

Det er så ærgerligt og frustrerende.

R.I.P. DotP
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 14. jul 2014 21:12

Jeg kan sagtens forstå, at Wiards vil tjene penge på DOTP, og vi har måske været forkælet i mange år med den lave pris. 200kr for spillet inkl. premium boostere er en rigtig fornuftig pris, hvor man får man rigtig meget MtG. Mere end man vil kunne få andre steder.

Men en af DOTPs største dyder har altid været metaen, hvor alle er helt på lige fod med adgang til præcis de samme kort. Man har ikke kunne købe sig til succes. Med kort som Paragon of Open Graves (x3), Pharika's Chosen, Vapor Snag, Squadron Hawk, Garruk's Packleader m.fl opnår folk, der køber premium boostere en kæmpefordel, og dette er bare de drops der umiddelbart vil være brugbare i ethvert deck. Der skal nok findes komboer, man kun kan lave med premium kort.

Jeg havde gladeligt betalt 400kr for samtlige 300 kort, i stedet for det andet fis. Næste år kan man kun købe et starter deck, og så er der ellers betaling ved kasse 1 for alle efterfølgende boostere.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 14. jul 2014 21:26

Dragon_Puncher og jeg var inde og spille om penge i lørdags (2-headed Giant, vi gik 4-1-1)

I den forbindelse fortalte han mig, at han har købt duels 2015, og han synes, at spillet er superfedt. Single-player er markant sjovere end det plejer, og det er hurtigere end normalt at unlocke alle kort. Man skal vist bare gennemføre kampagnen en gang, og så vinde ca 20 kampe mere, og så har du alle kort. Undtagen premium kort selvfølgelig.

Vi talte også om, at med alt den tid vi har brugt på duels og bruger på duels, så er prisen egentligt ikke superdyr. Både Dragon_Puncher og jeg spiller/spillede stort set ikke andet end duels. Så pengene er givet godt ud.

Så hans dom var: at selve spillet er fedt, men alt uden om selve spillet (premium boostere, wizards support, kommunikation, argumentet for ekskludering af 2hg, osv) er helt ad helvedes til. Men spillet er ret godt ^_^
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 14. jul 2014 21:47

Da Senzai skrev:Så hans dom var: at selve spillet er fedt, men alt uden om selve spillet (premium boostere, wizards support, kommunikation, argumentet for ekskludering af 2hg, osv) er helt ad helvedes til. Men spillet er ret godt ^_^

Er også mit indtryk, så jeg køber nok base-spillet, og så måske nogle premium boostere når der er tilbud. Det giver en slags ekstra DLC udover Aara, der sikkert kommer til oktober
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf TerrificFalcon » 15. jul 2014 22:00

Jeg er negativt overrasket over, at der ikke er review-koder til spillet i år, så vidt jeg kan se. Af de folk jeg normalt kender, som både er review-krigere og folk ansatte hos Microsoft, så er det kun Jorax, som har spillet spillet (og det på Xbox 360). Han er så også ansat hos Microsoft netop i forbindelse med XBLA, så det er ingen overraskelse (han har derudover også været meget glad for de tidligere spil i serien).
Men OK, lad os lige tage den en gang til: massive ændringer i hvordan spillet virker. Store frafald og tilgange i forskellige features. Utroligt dårlig PR. Ingen anmelder-eksemplarer før spillet udkommer, specielt ikke til den ene current-gen platform det udkommer på for første gang. Forsøger de at holde kagedåsen lukket, fordi de forventer flere negative anmeldelser end ved de tidligere spil?

Uanset hvad, så er det her altså et bevis på, at der er noget helt galt hos Wizards, selv om de forsøger deres bedste. Og lad os slet ikke komme ind på hvor misvedligeholdt MTGO er (hvor der i morgen bliver lukket for den nuværende klient, og at man bliver tvunget til at benytte deres absolut-ikke-færdige nye klient i stedet).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 16. jul 2014 07:21

Udgivelsesdatoer

iPad - AVAILABLE NOW
Android tablets (Google Play) - July 16th
Android tablets (Amazon Store) - July 16th
PC (Steam) - July 16th
XBox 360 - July 16th
XBox One - TBA

http://community.wizards.com/forum/mtg- ... ds/4112411
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron