Xboxlife forum

DotP 2015

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: DotP 2015

Indlægaf TerrificFalcon » 16. apr 2014 21:21

Det hele lyder ærligt talt som en stor fejltagelse. Jeg er sikker på, at 2HG ikke er blevet skåret fra og at en eller anden bare har taget fejl, fordi det ikke har været med i preview-udgaven han/hun har spillet.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 16. apr 2014 21:56

IkkNico skrev:2HG ryger sikkert, fordi man er bange for hold med deck, der komplementer hinanden for meget.
Der er ny regel i DotP i år. Deck nå kun indeholde et eksemplar af et rare kort, og 2 af et uncommon.


Det lyder jo helt væk.

Hvordan skal jeg nogensinde kunne bygge andet end Mono-Grøn Stompy eller Red Deck Wins? Især med en kortpool på kun 300 kort.

Det bliver meget svært at lave sjove og/eller anderledes deck, når jeg kun må spille 1 Time Warp. Når jeg kun må spille 1 Wild Pair. En Primeval Titan. En Spellbound Dragon. En Pariah og En Tutor. En eller maks to af hvilket som helst nøgle-kort i et deck, der vil andet end at spille alle sine kort hurtigst muligt og angribe alt med alt, hver tur indtil, der er en, der har vundet.

Når spillet samtidigt kommer til at have en card-pool, der er mindre end block-constructed, kommer det virkelig til at blive en snooze-fest.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 17. apr 2014 07:01

Helt enig med jer begge.
Jeg synes faktisk de havde fundet det perfekte mix sidste år, med precon deck med masser af unlocks, som vi kunne tweake som vi lystede, og Sealed til dem, der ville have frit slag i bolledejen (bare med en for lille bunke kort).

TerrificFalcon skrev:Det hele lyder ærligt talt som en stor fejltagelse. Jeg er sikker på, at 2HG ikke er blevet skåret fra og at en eller anden bare har taget fejl, fordi det ikke har været med i preview-udgaven han/hun har spillet.

Det er det veteranerne på både det officielle forum og NGA håber på, men som sædvanlig er Wizards meget sparsomme med info, fx. er community manager Sean ikke dukket op på forummet for at besvare spørgsmål.

*edit*
Nogen trak tallene fra leaderbords for de forskellige gamemodes.

Steam
Campaign: 366.000
2ply FFA: 140.000
2HG: 119.000
Sealed: 89.000
4ply FFA: 49000

Xbox:
Campaign: 189.257
2ply FFA: 32.417
2HG: 27.520
Sealed: 19581
4ply FFA: 11.367
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 22. apr 2014 11:01

Jeg læste lige et godt indlæg på det officielle forum

Had a mull over the latest developments and I've come to the conclusion that, as is hinted above, this is pre con in reverse. It wouldn't surprise me if they roughly created 10 base decks then worked backwards and broke down all decks into individual cards, pretending there are limitless ways to create unique decks, when in fact there will only be 10 viable decks, excluding tweaks. I wonder how much play testing was involved?


Det kunne være fucking fedt, hvis det er sådan Wizards har gjort. Så får vi, core-spillerne, stadigvæk et fornuftigt spil, mens alle casualsne får illusionen om deckbuilding.

Og ikke nok med det, så ville denne løsning også give mulighed for større tweaking af de "allerede eksisterende" decks. Tjoeh. Jeg ser muligheder.

Men igen. Man er så vandt til at blive skuffet. Ikke kun i duels, men i spil generelt, at man ikke tør håbe på, at de bruger den bedste løsning. Tit ses det tydeligt på mærkeligt beslutninger, at spil ikke bliver lavet af gamere.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 22. apr 2014 11:20

Jeg har aldrig rigtigt spillet sealed i Dotp 2014. Så har for sjov lige lavet et sealed deck for at prøve. Kom lige online eller anden, så jeg kan prøve det! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 22. apr 2014 11:43

Synes det er fint hvis det er sådan Wizards har gjort mht. kort bunken, men kun 300 kort er for lidt, og jeg er bekymret for kun 1 rare og 2 uncommons (med samme navn) per deck.
Det kan godt blive svært at bygge et konsistent deck omkring en given strategi, fx. ville mi nuværende Mul Daya deck ikke kunne bygges, idet det benytter 4 Primevals, og flere Oracles og All Is Dust


Da Senzai skrev:Jeg har aldrig rigtigt spillet sealed i Dotp 2014. Så har for sjov lige lavet et sealed deck for at prøve. Kom lige online eller anden, så jeg kan prøve det! :D

Ville gerne, men 360eren er rykket ind til den store OG jeg er på job lige nu ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 22. apr 2014 12:01

Måden man kan komme uden om x gange rarity er ved at spille flere kort, der gør det samme.

Pillage, Avanlance Riders, Stone Rain, Tectonic Rift, osv.

Men med 300 kort, kommer det nok ikke til at ske, så jeg er enig med, hvad du skriver.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 10. maj 2014 22:11

2HG håbet lever endnu

you can take part in games with up to four players, either all against all or in teams.


http://www.pcgamesn.com/magic-duels-pla ... 15-preview
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 18. maj 2014 13:12

Jeg glemte helt at fortælle om forrige lørdags, hvor jeg var inde og spille kort! - mit hidtil mest Åndssvage loss til dato.

Jeg spillede Rød-Sort aggro/ splash Emrakul som altid (Jeg elsker Rakdos, the Defiler, og jeg er for nærig til at bruge 1500-2000 på et nyt deck.se liste her: http://www.danskmagic.com/deckbox/index.php?ID=104725).

Jeg spillede mod et Mono-grønt Infect deck. Hvis plan er angribe med creatures, der har infect, og så spille Giant Growth effekter på det dyr, jeg ikke blokerede. Dyr med infect giver poison counters istedet for skade. Når man har 10 poison counters er man game over.

Det vil sige, at jeg virtuelt set starter spillet på 10 liv mod et deck, der spiller ca. 20 lande, 20 1-2 mana dyr og 20 Giant Growth spells.

Det skal altså gå pænt stærkt, hvis jeg skal vinde.

Jeg mainphase lightinng bolter og magma-jetter hans skod-dyr, og overlever til min tur 3.

Jeg har 3 lande på bordet. Min hånd er Emrakul, Spoils of the Vault og faithless looting (discard effekt). Vi er 10 card-draws inde i spillet og har stadig ikke set en eneste af mine 4 Goryo´s Vengeance, som jeg skal bruge for at få Emrakul i spil.

Jeg er på 20 liv, og X antal poison. Jeg spiller derfor Spoils of the Vault FTW og siger Goroys Vengeance!

Husk, at jeg allerede har trukket 10 kort (starthånd plus 3 drawsteps) i løbet af spillet. Statistisk set burde Goryo komme inden for de næste 5 kort. Jeg har 20 liv. Så har jeg 20 draws mere til at finde Goryo. Dvs.30 draws i alt i hele dette spil. ALTSÅ HALVDELEN AF MIT fucking DECK til at finde 1 af 4 Goryo´s Vengeance´er.

Jeg går igang med at flippe kort. Jeg vender 32 kort før Goryu´s Vengeance kommer. Jeg mister 32 liv, og dør. WTF?! Hvor uheldigt er det ikke, at alle mine 4 Goryo´er ligger nederst i mit deck?

Billede Billede

Billede og Billede
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 18. maj 2014 13:26

Da Senzai skrev:Jeg går igang med at flippe kort. Jeg vender 32 kort før Goryu´s Vengeance kommer. Jeg mister 32 liv, og dør. WTF?! Hvor uheldigt er det ikke, at alle mine 4 Goryo´er ligger nederst i mit deck?

Hahahahaha, og hvis det var sket for mig på Xboxen, havde jeg i ren raseri smidt et længere indlæg om dårlig deck stacking på det officielle forum. Op på hesten igen næste weekend Kasp ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 18. maj 2014 17:48

Ja, det var nederen. Bye-bye top 4 plads.

Jeg fik iøvrigt hentet det nyeste Yu-Gi-Oh på arcade. Der er 6000+ kort at bygge med. Så virker 300 kort i Duels 2015 lidt tamt.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 23. maj 2014 12:58

57 kort per farve (kvalificeret gæt på det officielle forum).

De hvide kort kan ses her; http://community.wizards.com/comment/50 ... t-50612521
Sort er på vej,og mon ikke vi også snart ser de 3 sidste farver.

Masser info i denne video

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 23. maj 2014 16:18

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 23. maj 2014 19:36

Indtil videre er jeg på WG Ramp eller WB Sanguine Bond (y)

Jeg kan se, at min gode ven Wall of Omens er Premium. Hvad betyder det?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 23. maj 2014 19:55

Jeg fik ikke lige fat på... Kan man unlocke kort ved at spille online? Man får tilsyneladende boostere ved at spille single-player istedet for at unlocke enkelt kort som i det gamle. Hvis det betyder, at jeg skal spille 490805063902365245 single player spil, før jeg har alle kort til at bygge deck med, så bliver spillet døden. Jeg gider da ikke spille mod AI´en.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster