Xboxlife forum

DotP 2014

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 11. aug 2013 06:54

Senz, din entusiasme er helt unik og meget smittende. Du må aldirg stoppe med at lave posts som dem ovenfor :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 12. aug 2013 12:24

Sidder lige og ser afsnit 3 af Duelmasters, mens jeg kører noget frokost ned!

Hold da kæft noget lort, men serien er ret sjov i små doser :D

Den serie er er jo en decideret parodi på folk, der spiller Magic-Kort.

Vores helt er lige nede i den den lokale gamestore, for at hjælpe en pige med et købe nogle kort, så hun kan starte med at spille Duelmasters, men så da han kommer der ned, så ligger der en besked til ham.

"Dear Shobu. Your DM-deck stinks, and your father was a second-rate player! Meet me at the park at 10 AM tomorrow for a duel. - Your sworn mortal enemy, Toru."

Nøj, det er plat! :D

Serien er okay, jeg synes bare, at de bruger for meget tid på selve kampene. Det jeg synes er sjovt, er alt det uden om :P
Senest rettet af Da Senzai 17. aug 2013 23:08, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 16. aug 2013 20:58

Er her nogen, der vil spille nu?

Skriv til mig på xboksen.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 17. aug 2013 22:11

Jeg mødte lige en Dansker i Ranked. TUB DK hed han. Jeg bankede ham! SÅ VIGTIGT! :D

Jeg har den perfekte Chant of Mul Daya liste. Bedste deck i spillet! Altså lige efter Illusions og Zombier.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 17. aug 2013 22:45

Mana
26 Forest

Ramp
4 Explore
4 Rampant Growth
4 Farhaven Elf
3 Primeval Titan

Monster-Grabbers
1 Eye of Ugin
2 Green Sun´s Zenith
2 Summoning Trap

Defence
2 Tangle
3 Grazing Gladehart
2 Pelakka Wurm
2 All is Dust

Beats
1 Avenger of Zendikar
1 Terastodon (bliver skiftet ud med All is Dust, når resten af promoerne kommer)
2 Artisan of Kozilek
1 It That Betrays.



YOU ARE WELCOME, PEOPLE! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 18. aug 2013 07:29

Ingen Eldrazi Conscription?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 18. aug 2013 09:55

IkkNico skrev:Ingen Eldrazi Conscription?


Nej, selvom jeg synes, den er rigtigt sej. Rampen er hellig, og hvis jeg begynder, at fjerne kort som Gladehart og Tangle, så bliver decket ringere mod de tre mest populære decks. Zombier, Humans, Illusions.

Det vil sige, at Eldrazi Conscription ville gå ind og erstatte vores monstre, der koster 7 eller mere mana. Det vil betyde, at så begynder jeg at få problemer med at have nok Targets til Green Sun´s Zenith og Eye of Ugin. Jeg har prøvet at spille kun 2 Eldrazier, men det er altså en for lidt.

Mine flips med Summoning Traps ville også blive for dårlige. Ligenu spiller jeg 9 store dyr, jeg gerne vil flippe med Summoning Trap. (i virkeligheden vil jeg ikke flippe Artisan, men jeg regner ham med, da jeg ikke kan tillade mig at klage over 10/9 annihilate. Terastodon er ikke talt med, da han ryger til All is Dust, så snart jeg kan)

- Jeg spiller 60 kort som en chef.
- 60 kort / 9 MONSTRE = hvert 6-7 kort er et MONSTER.
- Summoning trap flipper 7 kort.
Det vil sige, at jeg som udgangspunkt statistisk set er "garanteret" et Monster. Det vil jeg ikke være, hvis jeg spiller 2 monstre færre.

Nå ja, og så græder jeg også, hver gang et dyr med Eldrazi Conscription bliver ramt af removal, for så er jeg nemlig blevet 2 for 1´et. Jeg kan selvfølgelig sidde og vente på, at modstanderen tapper ud, men det er for fesent. Især, når Path to Exile kun koster 1, og Doomblade 2.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 18. aug 2013 10:59

Jeg er også begyndt på, at lade være med at spille/finde lande, så snart jeg har 13 forest på bordet. Det koster 14 mana, at finde Artisan med Ugin, og spille ham i samme tur.

Det jeg gør er, at gemme mine land-drops / inklusiv dem fra Titanen til, at jeg har en Avenger eller Gladehart på bordet for at få value ud af mine drops.

Det er heller ikke noget ved at finde en Avenger of Zendikar med Zenith eller Trap, og så ikke have et par land-drops du kan lave i turen efter, når du gerne vil angribe.

Der kunne måske argumenteres for, at det er bedre at forsøge, at fjerne alle de lande fra decket, så man får en smule bedre draws. Det kommer lidt an på situationen, men ofte finder jeg det unødvendigt, da jeg late-game ofte har gas nok, da jeg så begynder at kunne søge efter Eldrazier med Ugin eller netop Avenger og andre dyr med, Green Sun´s Zenith.

Man må lige set det an, men jeg kan godt lide at gemme mine land-drops til, det er value i dem. For come´on, Hvad skal du bruge 17 Mana til?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 31. aug 2013 16:55

Så er de første 60 kort i bant-dlc´et decket blevet afsløret.

http://community.wizards.com/go/thread/ ... Strategies.

Det ser virkeligt kedeligt ud. Kortene gør ingenting (udover at have exalted), og de er ens næsten alle sammen. Exalted Darkness fra sidste år havde her ved første øjekast langt mere spil i sig.

Jeg var inde i Faraos Cigar i dag, og jeg spillede dette deck:

http://www.danskmagic.com/deckbox/index ... =&sok=japp

Jeg spillede mod et Jund deck, og tabte alene af den grund, at jeg har valgt at spare penge på min manabase ved at spille 10 Pain-lande istedet for Shock-lande.

Jeg havde 3 liv tilbage og Bituminous Blast på hånden. Min modstander angriber med en 2/2´er og en 3/3. Normalt ville jeg bare skyde hans 3/3´er, og overleve. Men fordi, at jeg ikke har brugt penge på shocklande måtte jeg tage en i skade fra mit Pain-land og kunne derfor ikke overleve.

Øv, det er plat.

Det disse typer lande jeg spiller med til 1-2 dollar stykket:

Billede

Hvis jeg havde valgt at give 10-15 dollars stykket og havde købt disse istedet, havde jeg nok vundet kampen.

Billede

Jeg synes, at Magic er meget sjovt, men hvor er det plat, at det skal være så dyrt, bare for kort, der ikke laver andet end at tappe for mana. Gider ikke skulle betale 1000 kroner bare for landene i et deck.

Det var lige min dårlig-taber rant her. Ellers var det meget sjovt, at være med i dag, men plat at tabe, bare fordi, jeg ikke gider bruge ligeså mange penge på noget så kedeligt som lande :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 10. sep 2013 17:32

Nu er det et par dage siden, at de sidste promo unlocks kom.

Jeg vil gerne garantere jer for at Chant of Mul Daya er bedste deck i spillet nu. Er I uenige kan i udfordre til en gang bedst ud af fem.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 10. sep 2013 17:53

Hov, har slet ikke rørt spillet i over en måned. Alt for lidt variation ifht sidste år får skylden
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 10. sep 2013 18:02

Helt enig. Duels 2014 er lidt tamt.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 11. sep 2013 19:48

5 ud af 5 rankede wins med Chant of Mul Daya her til aften.

Jeg kunne godt tænke mig et nyt hygge-spil istedet for Duels 2014. Det har bare ikke samme magi som sidste års udgave. Eller også har jeg bare spillet for meget duels (alle udgaverne)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 11. sep 2013 20:30

Da Senzai skrev:Jeg kunne godt tænke mig et nyt hygge-spil istedet for Duels 2014. Det har bare ikke samme magi som sidste års udgave. Eller også har jeg bare spillet for meget duels (alle udgaverne)

Også min tanke, men jeg tror det skyldes de halvkedelige deck. der er ikke plads til meget sjov og kreativitet i år.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 11. sep 2013 20:45

Nej, medmindre du spiller Dimir og Chant of Mul Daya (og til en hvis grad mit Aura-deck, men ikke helt ligeså meget som de to andre), så kan du komme meget langt ved bare at spille kortene i den rækkefølge du trækker dem.

Der er ikke ligeså meget "spil" i denne udgave, som der var i sidste års - men altså. Sidste års udgave var også helt exceptionelt godt lavet. Især core-pakken plus første udvidelse. De resterende decks var lidt mehhh, men det var sjovt de var med - især fordi, at core-deckene + 1- udvidelsen var mere end rigeligt på grund af alle de muligheder de havde.

Så i 2013 var de ensporede decks faktisk okay. i 2014 er der kun ensporede decks med, og så bliver det kedeligt.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron