Xboxlife forum

Download eller disk

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Download eller disk

Indlægaf brilleabendk » 12. jan 2017 23:53

Jeg har tit tænkt på hvad i bruger downloads eller disk. Eller har i lidt af hvert, selv har jeg downloadet alle mine spil men ser flere og flere gode tilbud på disk. Men synes bare det er træls med de disk. Men pengene er noget at spare ;)
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Re: Download eller disk

Indlægaf TerrificFalcon » 13. jan 2017 01:24

Jeg har det også på den måde. Jeg har over 280 spil som download... Og så har jeg så lige de der meget irriterende, meget få spil som disc. Det gør så også, at jeg ikke altid får spillet disk-spillene, men sådan er det desværre. Hvis jeg kunne konvertere dem til digitale, så gjorde jeg det gerne.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Download eller disk

Indlægaf Frauleinholm » 13. jan 2017 04:58

Jeg ejer ikke et eneste spil fysisk, ja jeg har aldrig brugt mit drev faktisk. Jeg har opgraderet min forbindelse til 300 ned, så det er intet problem at hente og slette spil.

jeg vil dog lige tilføje at hvis man spiller mange nye spil, så er der vel en fidus med at spille det på en uges tid og indlevere det igen til GS, så har en ny titel vel kun kostet de 2-300?
Frauleinholm
Niveau 0
 
Indlæg: 38

Brugeravatar

Re: Download eller disk

Indlægaf Cena » 13. jan 2017 09:26

Downloader de spil jeg ved jeg vil beholde og ikke sælge videre på et senere tidspunkt og som jeg spiller meget. Så slipper jeg også for at skifte disk. Det er typisk multiplayer spil :)

Single player spil som jeg kun vil spille én gang, køber jeg på disk og sælger eller bytter til andet :) Medmindre der kommer et godt tilbud på store, så køber jeg det derinde.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Download eller disk

Indlægaf brilleabendk » 13. jan 2017 10:34

Må indrømme at jeg faktisk ikke havde tænkt over at gære det på den måde. For det er godt nogen af mine spil der sagtens kunne have været blevet solgt trods det var en aaa titel. Men kunne være man skulle begynde på det, giver ihvertfald super god mening :)
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Re: Download eller disk

Indlægaf citysleeps » 13. jan 2017 10:45

Sådan har jeg det også.

Multiplayer - Digital
Singleplayer - Disc

Eksempelvis købte jeg Watch Dog 2 til 285kr. på disc og solgte det for 200kr, efter det var gennemført. Prisen har så i alt været 85kr. Modsat har jeg Fallout 4, Rise of the Tomb Raider, Quantum Break liggende digitalt, men jeg kommer nok ikke til at spille dem mere, DLC eller ej.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Download eller disk

Indlægaf brilleabendk » 13. jan 2017 11:45

Det var også billigt for et nyt spil. God beregner til fremtiden... ;)
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Re: Download eller disk

Indlægaf JohnH » 13. jan 2017 12:11

Husk at et downloadet spil faktisk kun koster det halve.. hvis du deler med en anden. Det kan du ikke med fysiske spil.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Download eller disk

Indlægaf The Baptizer » 3. feb 2017 20:11

JohnH skrev:Husk at et downloadet spil faktisk kun koster det halve.. hvis du deler med en anden. Det kan du ikke med fysiske spil.


Nej dem kan du jo dele med lige så mange som du har lyst til. Bare ikke samtidig ;)

Jeg køber stort set alt digitalt. Men deres politik med at stort set alle digitale spil holder den fulde pris for evigt, gør at flere tilbud bliver købt fysisk.
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Download eller disk

Indlægaf petethedawg » 3. feb 2017 21:33

er det ikke for dyrt at købe digitalt? eller har jeg misforstået noget en ny titel koster som regel omkring de 380 på disk i Elgiganten eller lignende i den første uge hvor et digitalt spil ligger på omkring de 500?
Billede
petethedawg
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: tårs


Re: Download eller disk

Indlægaf SilverFoxDK » 6. feb 2017 14:16

Disks, fordi der går lidt samler mani i den :D
Original Xbox - 8 GB
Xbox 360 Slim - 250 GB
Xbox One - 500GB
Xbox One X - 1000GB
SilverFoxDK
Niveau 0
 
Indlæg: 23
By: Ishøj


Re: Download eller disk

Indlægaf Lord Alla » 6. feb 2017 19:49

Før i tiden havde jeg stor fornøjelse med fysiske disks, men i dag gør jeg ikke andet end digitale downloads; med mindre jeg falder over en fysisk disk ved tilfældigheder.
Det er bare rart, at digitale downloads meget sjældent bliver ridsede, og der er ingen disks flydende omkring i huset eller i ungernes madpakker og deslignende :-)
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: Download eller disk

Indlægaf Ronny73 » 6. feb 2017 23:13

Digital = kan ikke videre sælges og man slipper for at skifte disks og i fleste tilfælde højere pris
Disk= kan videre sælges/vider gives, man skal skifte disk, lavere pris

på 1 måde. er det digitale pisse irriterende, det har jo så godt som stoppet salg af brugte spil.
på 2 måde. super fedt at slippe for at skifte disk.
på 3 måde. super fedt, mange der køber ny xbox for koder med spil til, så feks fifa 17 som download kode fik jeg til 125kr

jeg er da stor fan af, gratis spil med gold. men bestemt ikke af brugt marked er så godt som lukket ned, bortset fra detaljen med folk med nye xbox.
Ronny73
Niveau 3
 
Indlæg: 290
By: Sønderborg


Re: Download eller disk

Indlægaf Slimjay DK » 6. feb 2017 23:43

Download .. Da jeg deler spil med en anden og vi deler udgiften. på den måde kan man også dele Xbox Live Gold.

Den tid jeg har at spille i er ret begrænset, så når jeg er færdig med et spil har det sjældent nogen værdi.

Hvis spillet er SP eller en fed collectors kan jeg godt finde på at købe det på disc, hvis prisen er lav nok :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Download eller disk

Indlægaf lassefar » 7. feb 2017 02:04

Alt på disc. Hader jeg ikke kan bytte/sælge lortet igen efter Jeg har spillet det. Så kunne ikke drømme om at købe digitalt. Desuden er jeg osse 40+, så jeg er lovligt undskyldt. Nej giv mig den fysiske kopi. Det gælder osse bluray og dvd. Ikke alt det moderne skrald tak.
Billede
lassefar
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: 9400, Nørresundby :)

+1

Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron