Xboxlife forum

Advarsel mod Consoleros.net og GK4.me

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Advarsel mod Consoleros.net og GK4.me

Indlægaf kidcaffeine » 20. apr 2015 17:38

Jeg ved, at i hvert fald sidstnævnte shop har været oppe og vende på forummet tidligere - på det tidspunkt var der også mange der konstaterede, at butikken lød meget suspekt, men der var ikke desto mindre flere der skrev meget interesseret om shoppen.

Selv synes jeg også, at priserne lokkede gevaldigt, så over en periode på et par måneder købte jeg en 4-5 forskellige spil til Xbox One hos dem. Deres setup med, at man modtager en anden konto man downloader fra, og derefter skifter tilbage til sin egen og spiller spillet, virkede mildest talt suspekt, ja - men det virkede, og firmaet havde en ganske fornuftig statistik på Trustpilot. Jeg tog det for gode varer, måske blændet af de gode priser.

For ca en måned siden holdt alle mine spil derfra så op med at virke, og de fjernede samtidig salget af Xbox One spil fra deres hjemmeside. Jeg tog kontakt til dem, og de fortalte at de ville refundere mine penge, når først jeg havde dokumenteret købet med invoice etc. Jeg oplyste det de bad om, men det affødte blot en lang række af henvisninger og efterspørgsler fra deres side. Hver gang jeg oplyste én ting, manglede de en anden, etc. Nu er der som sagt gået en måned hvor jeg har brugt alt for meget tid på dem, så nu har jeg reelt opgivet pengene.

Igennem forløbet talte jeg desuden med MS som oplyste, at den form for salg betragtes som deling af konti, og derfor er forbudt.

Det har imidlertid ikke forhindret shoppen Consoleros.net i at skyde op, som begyndte at sælge Xbox One konti på ca samme tid som GK4.me måtte stoppe deres salg. Den minder også mistænkelig meget om GK4.me i sin opsætning, men de påstår, at de ikke har noget med hinanden at gøre.. Amatør-research-arbejder viser dog, at det er GK International LCC som ejer begge, og det er desuden den samme åleglatte servicemedarbejder man kommer i kontakt med hos dem begge. Så meget for et godt cover.

Så anyways - long story short; spil kan godt blive for billige :) Nu endte de med at blive dyrt købte for mig, men forhåbentlig er der nogen der læser dette, og beslutter sig for ikke at bruge shoppen
I'm with stupidBillede
kidcaffeine
Niveau 4
 
Indlæg: 641
By: København

+2

Re: Advarsel mod Consoleros.net og GK4.me

Indlægaf Morten Skou » 20. apr 2015 17:52

Trist når sådan noget sker, men det viser jo også bare, at hvis noget er for godt til at være sandt - så er det som regel også tilfældet. Håber at det lykkedes dig at få pengene retur, men kan godt forstå at du har valgt at give op.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Advarsel mod Consoleros.net og GK4.me

Indlægaf 2ndkrueger » 20. apr 2015 19:02

Har oplevet præcist det samme med GK4.me - Købte gta5 til en billigere pris, efter at have været kommet halvvejs i det kunne jeg ikke starte det mere.. Jeg tænker spillene evt. bliver købt med stjålet kort eller noget i den dur, og når microsoft osv finder ud af det så lukker de det ned? Har kontaktet dem 2 gange uden der er sket en skid, virkelig dårlig stil.
2ndkrueger
Niveau 4
 
Indlæg: 787

+1


Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron