Xboxlife forum

Fibia

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Fibia

Indlægaf Cena » 17. mar 2015 19:01

Jeg bestilte tilbage i slut januar hos Fibia. Nu står jeg her i midt marts, og har ikke engang en dato for installation endnu. Jeg har INTET hørt fra dem, medmindre jeg selv har ringet eller skrevet på deres FB. Hver gang jeg kontakter dem får jeg at vide de er ved at lave en aftale med min udlejer, og det har de så været 3 uger om, og han har selvfølgelig intet hørt.

Der er ikke tilfældigvis en af jer der arbejder for dem vel? For jeg kunne virkelig godt snart bruge at snakke med en voksen derinde fra, inden det ender jeg ringer ind og opsiger hele lortet.

Der må være nogen af jer der har Fiber fra Fibia. Hvor længe var det om at levere til jer, og hvad er jeres samlede indtryk af dem generelt?

Jeg har ikke fået dem endnu, og jeg er allerede ret træt af dem :cry:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

Re: Fibia

Indlægaf citysleeps » 17. mar 2015 20:47

Jeg bestilte internet hos Fibia i november, da vores andelsforening har en aftale med dem som udbyder. Fik afvide at der ville gå ca 8 dage før vores internet vil blive aktiveret. Der skete dog ikke noget efter 8 dage, og da jeg tog kontakt til dem igen, fik jeg afvide at der ville gå en måned yderligere - og at de aldrig havde intentionen om at levere på 8 dage.

Derudover synes jeg, at det er ganske ustabilt internet. I de måneder vi har været kunde hos Fibia har nettet været nede op til flere gange. Én gang var det nede i næsten to døgn, og fik - igen - intet afvide om problemerne. Desuden får man leveret et modem, som KUN kan trække én ethernet forbindelse af gangen, så man skal ud og skifte stik, når computeren eller Xbox skal på nettet (for hvem gider trækker 20mbit wifi, når man betaler for en 50mbit).
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Fibia

Indlægaf Cena » 17. mar 2015 21:14

citysleeps skrev:Jeg bestilte internet hos Fibia i november, da vores andelsforening har en aftale med dem som udbyder. Fik afvide at der ville gå ca 8 dage før vores internet vil blive aktiveret. Der skete dog ikke noget efter 8 dage, og da jeg tog kontakt til dem igen, fik jeg afvide at der ville gå en måned yderligere - og at de aldrig havde intentionen om at levere på 8 dage.

Derudover synes jeg, at det er ganske ustabilt internet. I de måneder vi har været kunde hos Fibia har nettet været nede op til flere gange. Én gang var det nede i næsten to døgn, og fik - igen - intet afvide om problemerne. Desuden får man leveret et modem, som KUN kan trække én ethernet forbindelse af gangen, så man skal ud og skifte stik, når computeren eller Xbox skal på nettet (for hvem gider trækker 20mbit wifi, når man betaler for en 50mbit).


Æv hvor træls. Hvor længe gik der før du rent faktisk det?
De siger 4-6 uger levering, men på forunderlig vis får jeg at vide er der går 4-6 uger HVER gang jeg snakker med dem. Det er som om det aldrig ændrer sig.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Fibia

Indlægaf VIC » 17. mar 2015 21:16

citysleeps skrev:Desuden får man leveret et modem, som KUN kan trække én ethernet forbindelse af gangen, så man skal ud og skifte stik, når computeren eller Xbox skal på nettet (for hvem gider trækker 20mbit wifi, når man betaler for en 50mbit).

Øh, sig da venligst du har planer om at investere i en router til at sætte i røven af dit modem?
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Fibia

Indlægaf citysleeps » 18. mar 2015 12:49

Cena skrev:Æv hvor træls. Hvor længe gik der før du rent faktisk det?
De siger 4-6 uger levering, men på forunderlig vis får jeg at vide er der går 4-6 uger HVER gang jeg snakker med dem. Det er som om det aldrig ændrer sig.


Tror der gik 1,5 måned. Men de er på ingen måder informativ. Jeg var nød til at kontakte dem på mail og tlf bare for at få en odrebekræftelse.

VIC skrev:
citysleeps skrev:Desuden får man leveret et modem, som KUN kan trække én ethernet forbindelse af gangen, så man skal ud og skifte stik, når computeren eller Xbox skal på nettet (for hvem gider trækker 20mbit wifi, når man betaler for en 50mbit).

Øh, sig da venligst du har planer om at investere i en router til at sætte i røven af dit modem?


Jo tak, men jeg skal lige finde ud af om jeg gider at bruge 500kr for et produkt, som min internetudbyder burde have inkluderet til at starte med..
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Fibia

Indlægaf tue69 » 18. mar 2015 12:52

citysleeps skrev:Jo tak, men jeg skal lige finde ud af om jeg gider at bruge 500kr for et produkt, som min internetudbyder burde have inkluderet til at starte med..


Det kan vel klares for mindre.

Kan den ikke engang skyde trådløst net ud, den du har fået af udbyderen?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Fibia

Indlægaf JohnH » 18. mar 2015 15:08

tue69 skrev:
citysleeps skrev:Jo tak, men jeg skal lige finde ud af om jeg gider at bruge 500kr for et produkt, som min internetudbyder burde have inkluderet til at starte med..


Det kan vel klares for mindre.

Kan den ikke engang skyde trådløst net ud, den du har fået af udbyderen?


Man får en fiberboks sat op, den kan næsten intet :

'Hvad skal jeg bruge portene på min fiberboks til?

Der bliver kun leveret internet i en af portene på fiberboksen. Hvis man skal have 2 eller flere computere på internettet på samme tid skal man have en router på.

Ud over internet kan man også få TV og telefoni igennem Waoo!

Ved TV skal man have forbundet sin tvboks direkte til fiberboksen, den må ikke forbindes igennem en router men må gerne forbindes igennem en switch. Du modtager en tvboks fra Waoo!'
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Fibia

Indlægaf tue69 » 18. mar 2015 15:16

Trist. Så hvis man vil have tv igennem skal man både have en router og en switch? Sejt...
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Fibia

Indlægaf JohnH » 18. mar 2015 15:24

tue69 skrev:Trist. Så hvis man vil have tv igennem skal man både have en router og en switch? Sejt...


Nix, man kan sagtens have tv og internet samtidig, uden router eller switch, men der skal dog bruges en tvboks.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Fibia

Indlægaf tue69 » 18. mar 2015 15:25

JohnH skrev:
tue69 skrev:Trist. Så hvis man vil have tv igennem skal man både have en router og en switch? Sejt...


Nix, man kan sagtens have tv og internet samtidig, uden router eller switch, men der skal dog bruges en tvboks.


Ah ja, kablet fra fiberboksen er selvfølgelig ikke et netkabel. My bad :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Fibia

Indlægaf JohnH » 18. mar 2015 15:28

tue69 skrev:
JohnH skrev:
tue69 skrev:Trist. Så hvis man vil have tv igennem skal man både have en router og en switch? Sejt...


Nix, man kan sagtens have tv og internet samtidig, uden router eller switch, men der skal dog bruges en tvboks.


Ah ja, kablet fra fiberboksen er selvfølgelig ikke et netkabel. My bad :)


Jo det er det faktisk, det går fra fiberdimsen til tvboksen :wink: , det er så vidt jeg husker samme stik, både til net og tv.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+1

Re: Fibia

Indlægaf tue69 » 18. mar 2015 15:33

JohnH skrev:
tue69 skrev:Ah ja, kablet fra fiberboksen er selvfølgelig ikke et netkabel. My bad :)


Jo det er det faktisk, det går fra fiberdimsen til tvboksen :wink: , det er så vidt jeg husker samme stik, både til net og tv.


Ha ha ha, så fatter jeg ikke en skid. Jeg forstod det bare sådan, at der kun var én netudgang fra fiberboksen. Og hvis den udgang skal bruges til TV-boksen, så må der enten skulle være en udgang på TV-boksen også, eller også skal man bruge en switch og router.

For første gang i lang tid synes jeg, at Stofa ikke er komplekst :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Fibia

Indlægaf tryllehans » 18. mar 2015 17:16

Jeg har brugt seasnve/waoo/fibia siden 2010 og det har kørt stortset uden problemer. måske haft 1 nedbrud pr år.

(sådan som det er sat op hos mig er sådanne her)
Den router de har sat op er en fiber router og sætter du din computer direkte i den internet port der er sidder den direkte på interettet med en yderside IP. Så at lade være med at sætte en router/firewall/nat op er ikke en speciel god ide. (jeg oplever ca 100 portscans om dagen i gennemsnit)

TV siden er en port til 1 tv du kan enten trække en ledning (standard netkabel(cat 5e/6) eller du kan kaste den via Ethernet over power hvis det ikke er til at trække et kabel. Dog viker denne del ikke så godt hvis de ikke sidder på same gruppe i i tavlen.

Jeg bruger ikke telefonien så den kan jeg ikke udtale mig om :)
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Fibia

Indlægaf DePeCHe DK » 18. mar 2015 19:07

tue69 skrev:
JohnH skrev:
tue69 skrev:Ah ja, kablet fra fiberboksen er selvfølgelig ikke et netkabel. My bad :)


Jo det er det faktisk, det går fra fiberdimsen til tvboksen :wink: , det er så vidt jeg husker samme stik, både til net og tv.


Ha ha ha, så fatter jeg ikke en skid. Jeg forstod det bare sådan, at der kun var én netudgang fra fiberboksen. Og hvis den udgang skal bruges til TV-boksen, så må der enten skulle være en udgang på TV-boksen også, eller også skal man bruge en switch og router.

For første gang i lang tid synes jeg, at Stofa ikke er komplekst :D

Der er indtil flere porte på modem, men de åbner kun for de andre hvis du tilkøber flere produkter, såsom TV og IP-telefoni.
Jeg prøvede i starten da vi fik fiber at tilslutte enheder i nogle af de andre porte, men fandt ud af at der kun kunne trækkes net ud af en port (vi har kun købt net).

Vær opmærksom på, at køber du den mindste 15/15 fiberforbindelse følger der ikke en mail adresse med.
Vi er meget tilfredse med vores. Klippestabilt og hastigheden er godt 17/17 (på 15/15).
Bytter/Sælger helst personligt.

Fra Haslev, Sjaelland.
Billede
DePeCHe DK
Niveau 4
 
Indlæg: 496
By: Haslev



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron