Xboxlife forum

Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf pgrundl » 2. okt 2014 12:37

Jeg havde min Xbox 360 kinect (kun kinect, ingen konsol) og en håndfuld spil med, samt mit nu forældede "powertrade" kort. Jeg får så at vide, at de skal se DANSK kørekort eller DANSK pas. Nu er sagen den, at jeg er østriger, og jeg har ikke nogen bil. Jeg har dog en opholdstilladelse (permanent), men den nægter de at godtage.

Jeg oplever her en butik, der mener at marskandiserlovens krav om fremvisning af billedlegimitation er afgrænset til bestemte typer legimitation og kun udstedt af Danmark. Det snærper næsten hen af rascime. Jeg er blevet afvist, fordi jeg er Østriger (og ikke har en bil).

Det mest paradoksale er nok, at jeg har både købt og solgt i Gamestop butikkerne masser af gange før, så jeg står som minimum i deres gamle powertrade system, men det var også ligegyldigt.

Jeg står faktisk og skal købe to Xbox one konsoller, men det bliver ikke nævnt under samtalen og jeg kan garantere, at de bliver ikke købt i Gamestop.

Ved ikke helt hvad jeg regner med at opnå ved denne post, ud over det terapeutiske i den, men så er andre "udlands"-danskere i hvert fald advaret, inden de spilder tid og penge på at tage til Lyngby (godt nok kun 28kr, men det er princippet i det).
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf BulletEyeDk » 2. okt 2014 12:46

Det kan jeg nu godt forstå du ikke er helt tilfreds med, noget ufleksibelt af dem helt at afvise folk hvis man ikke har hverken kørekort eller dansk pas.

Gad vide hvad bevæggrunden for dette tiltag er ? man skulle tro de har oplevet en markant stigning i bedrageri sager, siden dette tiltag er nødvendigt..

Nu hvor du "kun" kan fremvise din opholdstilladelse, så burde det da være tilstrækkelig, om ikke andet kan du jo da identificeres ud fra det ;)

Håber du finder en anden mere fleksibel butik at handle dine xbox one's i :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf pgrundl » 2. okt 2014 12:49

Jeg har tilladt mig at klippe den paragraf ud af "marskandiserloven", som de groft fejlfortolker:

§ 6. Den næringsdrivende skal forlange, at den, der vil indgå aftaler om salg eller pantsætning, og som ikke er ham personlig bekendt, legitimerer sig ved dåbsattest , personnummerbevis, førerbevis eller lignende. Pensionskort til Arbejdsmarkedets Tillægspension (A.T.P.) kan ikke anvendes som legitimation.

Hvis en politimand virkelig har instrueret dem i de retningslinjer, så overtræder han Dansk lov, og det er da lidt sørgeligt :(

Og ja, der er både personnummer og udlændigenummer på opholdstilladelsen, så lidt spøjst.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf Derp » 2. okt 2014 12:50

Gamestop er en lorte butikskæde. Jeg har aldrig nogensinde oplevet et ligeså håbløst forløb som da jeg skulle trade ind til en Xbox One. Deres ekspedienter ved ikke en skid, men det værste er næsten at de står og lyver en lige op i hovedet. Jeg handler der aldrig mere og blev faktisk lidt chokeret over hvor ringe deres serviceniveau er.

og btw. jeg blev også bedt om pas/kørekort. Tidligere har jeg heller ikke skulle vise andet end sygesikring, men det er åbenbart noget nyt. Det værste er at de af en eller anden grund ikke godtager andet billedlegitimation og at ekspedienterne glemte at sige det til mig da jeg spurgte om jeg skulle tage noget med andet end konsollen(så jeg skulle da lige hjem igen efter det).
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf Mike JezZ » 2. okt 2014 12:51

Grunden til de skal have det, er for at se, om det er personen.

De skal kunne godtgøre hvor de har de forskellige produkter fra til gensalg, og derfor skal de bruge billedlegitimation for at kunne identificere personer de køber brugte varer af.

Du kunne i teorien komme med et forfalsket dokument, så skriver de det ind i systemet, så hvis de bliver udspurgt af dem der tjekker sådan noget, og finder ud af personen måske ikke findes - så har GS et problem.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf Derp » 2. okt 2014 13:01

Et par eksempler på hvor håbløse de er i Gamestop. Da jeg kommer ned med min defekte konsol sætter de den til og påstår derefter at de ikke kan høre noget(selvom den lyder som et gammelt modem). Derudover påstår de at efter jeg har fået byttet konsol nr. 2 at de ikke kan finde ud af at give mig pengene tilbage. Samtidig mens jeg er derinde er der en gut som også har købt en Xbox One som vil købe en holder til kinecten. Ekspedienten siger at de ikke har dem, selvom de hænger nede ved Xbox One tilbehøret. Det er ikke så slemt, selvom butikken er lille, men hvad der er værre er at der er en anden ekspedient som fortæller en dame at det er en dum idé at downloade spil, for hvis der går noget galt med konsollen eller hun skal have en anden skal hun betale for spillet igen.

Det mest ironiske var nok at jeg på de to dage så 5 forskellige ekspedienter og den mest imødekommende/troværdige var ham som lige var startet.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf pgrundl » 2. okt 2014 13:10

Derp skrev:Det mest ironiske var nok at jeg på de to dage så 5 forskellige ekspedienter og den mest imødekommende/troværdige var ham som lige var startet.


Og han er nu flyttet til Fisketorvet. Han var tydeligvis bange for den ekspedient, der hedder Tina. Bizart.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf Kimkjaer » 2. okt 2014 13:12

Jeg modtager altid en god service i Gamestop i Vejle ..
F.Eks. hvis man spørg ind til et spil man kunne være interesseret i, så fortæller de deres ærlige mening både god og dårlig..
Har oplevet hvor ekspedienten siger at et spil er ringe og forslår et andet spil som ikke nødvendigvis er dyre !

Alle de små ting som de gør for en synes jeg er gode :)
Men derimod synes jeg også at deres produkter er ekstrem dyre- men det er jo generelt med alle Gamestop butikker
Kimkjaer
Niveau 2
 
Indlæg: 172
By: Herning


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf Henrik_s » 2. okt 2014 13:58

Gamestop i Aarhus, har den mest latterlige "Kundeservice" og har snakker vi både Bruuns galleri og Storcenter Nord.

i Bruuns:

Jeg ville pre-order X1 og samtidig indleverer min gamle box, jeg skulle derned 3 gange før de fatterede hvordan de tog imod min gamle box, deri kan i medregne en vente tid i butikken på ca. 1 time!

Da jeg så skulle hente min x1 på release må jeg vente 40min mens de laver min bon om, da de ikke havde lavet det rigtigt på forudbestillings bonnen.
(Imens jeg venter er der en anden kunde der skal hente en konsol, men de har lavet fejl i han pre-order, så de har ingen konsol til ham).

Storcenter Nord:

Samme dag skal jeg med en kammerat op og hente hans konsol i GS i Storcenter Nord, vi stod i kø i ca. 35min da det endelig blev vores tur, havde de lavet en fejl på hans pre-order hvilket vil sige de ingen konsol havde til ham(han havde bestilt fifa/forza bundle, og sælgeren havde slået den ind som en ren fifa bundle).

Så han beslutter sig for at tage destiny bundle istedet, da han bare gerne vil have en x1 den dag.

Derefter venter vi 45min! på at ekspedienten laver hans bon om!

Synes det er en absurt kundeservice eller mangel på samme.

Gamestop fatter ikke i kan løberundt!
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf Major Oblivious » 2. okt 2014 14:24

Handler ikke tæske meget i Gamestop mere, da jeg køber færre spil, og godt kan vente på posten, men har ALTID fået en super god og ærlig behandling i deres Kolding afdeling. Tæske flinke fyre, og meget servicemindede! Må indrømme, at den gode behandling retfærdiggøre 100% i min bog, at de tager lidt mere for spillene.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf thetof91 » 2. okt 2014 14:25

Altid med sådan butikker kan det være helt forskelligt med oplevelser.. Kan afhænge meget af hvem der lige er på arbejde i butikken..

Nu ved jeg ikke lige hvem var på arbejde da du var der inde i Storcenter Nord Henrik_s.. Men jeg har nu aldrig haft problem der inde i de 3 år jeg har boet i Aarhus og brugt den GameStop.. :)
thetof91
Niveau 5
 
Indlæg: 1225
By: Kolding


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf pgrundl » 2. okt 2014 14:27

thetof91 skrev:Altid med sådan butikker kan det være helt forskelligt med oplevelser.. Kan afhænge meget af hvem der lige er på arbejde i butikken..


I mit tilfælde butikschefen Pernille og hendes souschef Tina, så lige i det her tilfælde gør det nok ikke den store forskel. Nogen der ved, hvem den "Kenneth" de ringer og spørger om råd er?
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf IkkNico » 2. okt 2014 14:40

Jeg vil gerne medgive, at deres prispolitik er lidt hen i vejret, men jeg vil ikke kalde GS for en lortekæde. I hvert fald ikke bedømt på butikkerne i Ballerup og Rødovre Centrum.

De burde give de enkelte butikker lov til at "handle". Jeg har stået med spil flere gange, hvor brugtprisen var højere end nyprisen i andre butikker. Jeg har så forsøgt at prutte lidt om prisen, men det må de simpelthen ikke. Så har jeg pænt fortalt dem, at de mistede et salg og at det må de gerne sige længere oppe i organisationen (ikke at jeg tror det hjælper, men det skader nok heller ikke).

Jeg gik for nogle år siden ned med min defekte XB360. det var en refurb som MS havde sendt til mig efter en RRoD, så serienummer matchede ikke kvitteringen. De byttede uden at blinke, og skrev blot på kvitteringen at den nye konsol ikke kunne byttes ind for kontanter. fair nok i min optik.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf pgrundl » 3. okt 2014 13:57

I dag fik jeg så følgende svar fra Gamestop kundeservice (skrev via deres hjemmeside):

Hej Peter,
Tak for din henvendelse til GameStop.

Normalvis skal man kunne fremvise sit ID, når man gerne vil indbytte spil. Men hvis du har et pas fra Østrig, skal de tage imod det.

Jeg har kontaktet butikken, og en af vores area managers - og hvis du har et Østrigst pas, tager de gerne imod det.

Jeg beklager ulejligheden.

Mange venlige hilsner
Ida l GameStop Kundesupport


Nu er jeg ikke helt "cool" endnu, så jeg har ikke været i butikken, for at se, om det rent faktisk passer, men forhåbentligt har jeg banet vejen for, at andre af anden etnisk herkomst (jeg er født i Danmark, men det er en lang historie) kan få lov at aflevere deres gamle Rayman i Gamestop ;)
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: Min oplevelse i Gamestop (Lyngby)

Indlægaf IkkNico » 3. okt 2014 15:57

pgrundl skrev:Nu er jeg ikke helt "cool" endnu, så jeg har ikke været i butikken, for at se...

You'll be back? :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster