Xboxlife forum

købt, men annulleret

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

købt, men annulleret

Indlægaf TZidakutch » 13. jan 2014 12:51

hey folkens.

Jeg skal lige bruge en der ved lidt om loven.
Jeg bestilte noget på nettet i går, jeg fik tilsendt en kvittering, samt pengene blev trukket og jeg fik tilsendt endnu ordre bekræftelse med ordre nr osv.

tidligere i dag, annullerede de min ordre, kan de godt det? jeg har jo en kvittering på et produkt jeg har købt, samt et konto udtog der siger jeg brugte de penge. (Dog bliver pengene sendt tilbage), men er det stadig noget en forretning bare må gøre, jeg får jo ikke det min bon siger.

- Min umiddelbare tanke er det MÅ være forbudt for forretninger at gøre den slags, ihvertfald, når den er blevet "godkendt" 2 gange, samt pengene blev trukket. Men samtidig er det mig der føler mig snydt, og det gør jo automatisk man føler sig "snydt" og derved bliver en smule sur..

hvis i finder nogle regler/love der hjælper mig, så skriv gerne et link til dem

~ /TZidakutch
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Tbigum » 13. jan 2014 13:06

Det eneste ulovlige de har gjort, er at trække dine penge inden varen er afsendt.
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: købt, men annulleret

Indlægaf angak » 13. jan 2014 13:14

Jeg vil nu mene, at eftersom de har sendt en kvittering, så er aftalen indgået.
Dog kan der være nogle detaljer med god/ond tro afhængig af tilbuddet. Men prøv at kontakt forbrugerrådet.
angak
Niveau 4
 
Indlæg: 704
By: Låsby


Re: købt, men annulleret

Indlægaf WEZL_DK » 13. jan 2014 13:14

De ordrebekræftelser man får fra netbutikker er somregel autogenereret, og hvis deres system siger de har varen på lageret, så for du en ordrebekræftigelse. Der står ganrenteret også på din ordrebekræftigelse at det ikke er en garanti på du får din vare, men det er en slagsopdateringen på din sag. Gør det ihvertfald de steder jeg køber fra.

Så ja det eneste ulovlige der er sket i den sag, er at de har trukket pengene før varen er afsendt. Det må de ikke! Men hvad vil du også have ud af at klage? Lad da være med at blive sur over så lidt :) og så vent på de får varen igen, eller bestil fra andet sted. Den energi man bruger på at blive sur over sådan noget, kan helt sikkert bruges meget bedre andre steder :)
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Bavi » 13. jan 2014 13:39

Hvis du har bestilt en vare, 'kørt kortet igennem' og har fået en ordrebekræftelse, så er aftalen bindende, det er aftalelovens § 1. De må ikke bare trækkes deres tilbud tilbage. Det er klart ulovligt.

Jeg har en lille anekdote; Jeg bestilte engang en meget limit edition James Bond bog i en dansk netbutik. Jeg havde fået ordrebekræftelse og det hele, men et par dage senere fik jeg en mail om at købet ville blive annulleret, i det de ikke kunne skaffe varen. Jeg skrev tilbage at næææ hov, aftalen er skam bindende og at de derfor ikke bare kunne sige de ikke gad lege mere, når vi nu begge har tilkendegivet at vi ønskede at handle. Jeg fik efterfølgende svar tilbage, at de havde snakket med deres jurister, og at jeg havde ret. De blev derfor nødt til at skaffe min bog i hhv. England og Portugal, og da den var steget væsentligt i pris, i forhold til hvad for en pris vi havde aftalt jf. ordrebekræftelsen, så blev de nødt til at betale differencen, for bogen skal de skaffe.
Læren er: Løb ikke om hjørner i aftaleret med en jurastuderende... :)

Rådet til dig er: Behold din ordrebekræftelse, og kræv din vare. De skal skaffe varen, også selvom den er dyrere ved en evt. konkurrent.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf TZidakutch » 13. jan 2014 13:52

Problemet ligger i de har givet mig alle beviser for varen er min, med kvittering, regning (ved ikke om det er det samme)

-dog fortrød de, og skrev i en mail at de ikke vil sælge varen alligevel til den først angivne pris, men at jeg skulle betale yderligere 2600kroner, for at få min vare.. og der er vel også regler med falsk reklamation?
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Rasmusdc » 13. jan 2014 14:05

som tidligere nævnt, de er indgået i Kontrakt med dig da de sendte en reel ordrebekræftelse, og ikke bare den første informations mail.

derefter ender den i noget "god" "ond" tro..

f.eks. har de solgt en Xbox One og ved en fejl sat til til 700kr, og markedsprisen var 3500 kr, så må de gerne trække handelen tilbage, da det er det man kalder en "tydelig" fejl, og du som kunde handler faktisk principielt i OND tro ved at indgå en aftale omkring et produkt som du reelt ved er fejlsat prismæssigt.

omvendt var det 3000kr, så var det så tæt på, at du som kunde ikke kunne vide at det var en fejl, og så opretholdes købet, hvis der er indgået kontrakt.

som sagt at de så direkte har hævet pengene, betyder jo også at de reelt har sendt varen, hvis den skulle være lovlig, og det har de tydeligvis ikke = de har gjort noget ulovligt...

Det er bare... hvilket kampe er værd at kæmpe.

og man skal vide præcist hvad du har købt, til hvilken pris, og om nogle faktorer gør de reelt har måtte gøre dette.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: købt, men annulleret

Indlægaf TZidakutch » 13. jan 2014 14:18

super, ville bare vide om jeg faktisk havde noget at bakke min påstand op omkring, i dette tilfælde :) svært at køre en kamp på noget usikkerhed!

Så når de har givet kvittering og trukket penge, er jeg den retmæssig ejer af produktet, og de har ingen fortrydelses mulighed? :)
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Ink129 » 13. jan 2014 14:32

TZidakutch skrev:super, ville bare vide om jeg faktisk havde noget at bakke min påstand op omkring, i dette tilfælde :) svært at køre en kamp på noget usikkerhed!

Så når de har givet kvittering og trukket penge, er jeg den retmæssig ejer af produktet, og de har ingen fortrydelses mulighed? :)


Hvis man skal tage Bavis post for gode varer (og det tror jeg roligt, man kan), så ser det umiddelbart ud som om, at loven er på din side.

Du skriver dog, at du skal betale 2600 kr. ekstra - hvad var den oprindelige pris, som du skulle betale for varen da? For hvis du f.eks. skulle give 500 kr. for en vare, der reelt set er blevet forkert prissat, og derfor faktisk koster i omegnen af 3000 kr., så ved jeg nemlig ikke helt, hvordan det ser ud med god og ond tro, som også er blevet nævnt i denne tråd.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: købt, men annulleret

Indlægaf angak » 13. jan 2014 14:40

Igen må jeg anbefale http://forbrug.dk hvis de ikke vil sælge dig varen til den aftalte pris.

Billede
angak
Niveau 4
 
Indlæg: 704
By: Låsby


Re: købt, men annulleret

Indlægaf TZidakutch » 13. jan 2014 15:52

det med god og ond tro kan man ikke bruge i det her tilfælde når de nærmest ugentligt smider ting til salg til "vandvittige priser" -som deres slogan nu og da siger.

men ja, eftersom jeg har en mail der decideret siger "dette gælder som reklamations bevis", går jeg også stærkt udfra jeg skal have min vare. Jeg tager kampen op over mail i aften.

Tak for jeres svar folkens!
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Bavi » 13. jan 2014 16:15

Hvilken begrundelse skriver de i deres annullering af din ordre?
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf thetof91 » 13. jan 2014 16:25

Ink129 skrev:
TZidakutch skrev:super, ville bare vide om jeg faktisk havde noget at bakke min påstand op omkring, i dette tilfælde :) svært at køre en kamp på noget usikkerhed!

Så når de har givet kvittering og trukket penge, er jeg den retmæssig ejer af produktet, og de har ingen fortrydelses mulighed? :)


Hvis man skal tage Bavis post for gode varer (og det tror jeg roligt, man kan), så ser det umiddelbart ud som om, at loven er på din side.

Du skriver dog, at du skal betale 2600 kr. ekstra - hvad var den oprindelige pris, som du skulle betale for varen da? For hvis du f.eks. skulle give 500 kr. for en vare, der reelt set er blevet forkert prissat, og derfor faktisk koster i omegnen af 3000 kr., så ved jeg nemlig ikke helt, hvordan det ser ud med god og ond tro, som også er blevet nævnt i denne tråd.


Der har været en sag på et tidspunkt hvor en købte en havetraktor til 1/10 af prisen eller sådan noget.. Men fordi at ordrebekræftelsen var sendt som var det bindende og de skulle sælge det..

Normalt når man bestille noget bliver der sendt bestillingsbekræftelse ud, den er bindende og kan nå at ændre sig her.. Men i den sag gætter jeg på de også har sendt ordrebekræftelsen siden de har noget at trække pengene...

Men hvad er det da du har prøvet at købe?
thetof91
Niveau 5
 
Indlæg: 1225
By: Kolding


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Dreiager » 13. jan 2014 16:26

Går ud fra det elgigantens computer fra igår, og der vil du helt sikkert få et klask med "ond tro"...
Dreiager
Niveau 4
 
Indlæg: 661


Re: købt, men annulleret

Indlægaf TZidakutch » 13. jan 2014 16:33

kender en som også købte den i går, pc'en men som aldrig modtog mail nr 2 som jeg åbenbart er den eneste der har modtaget, hvor der står ordre nummer og noget andet med hvad prisen var osv.. men øverst i den står det lidt spændende, men "dette gælder som reklamations bevis" så jeg går ud fra de bliver nød til at give mig en vare jg har reklamation, regning og kvittering på?

det der med "ond tro" kan diskuteres, de har trods alt jævnligt kø tilbud og de reklamere med "rablende lave priser" osv så kan ikke se hvordan det skulle være i ond tro, når det ikke er.
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron