Xboxlife forum

Oneplay spiludvalg

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Oneplay spiludvalg

Indlægaf Jakob Moeller » 8. okt 2013 13:09

Jeg synes lige jeg vil dele min erfaring med folk herindefra omkring Oneplay.

Jeg har i halvandet år været kunde hos Oneplay og har ikke haft nogle problemer med leveringer eller spil der ikke virkede, så toppoint for dette. MEN den seneste tid ca 5-6 måneder har de ikke tilføjet nogle spil til deres katalog. Jeg sidder nu med en ønskeliste på 3 spil tilbage og de sender ikke nogen da de mener jeg min skal have 5 spil på min liste for at være fleksibel nok. Jeg har snakket med dem flere gange i løbet af månederne og hver gang bliver man snakket efter munden om at nye spil er på vej. Men faktum er at de ikke tilføjer spil til PS3 eller Xbox. Irritationen bliver ikke mindre af at jeg kan se at de spil jeg har på min liste figurerer som ledige og har været det i måneder, men uden at de sender et til mig.

Jeg har nu opsagt mit abonnement hos dem, og finder også ud af at de opsiger fra dags dato, så man smider ens penge væk når man opsiger ens abonnement.

Har været rigtig glad for mit abonnement, men så længe de ikke vedligeholder deres spilkatalog så kan jeg ikke anbefale det.
Jakob Moeller
Niveau 2
 
Indlæg: 168


Re: Oneplay spiludvalg

Indlægaf Gajda » 9. okt 2013 09:22

Mine erfaringer har været de samme. Derfor droppede jeg også OnePlay. Det er efterhånden lang tid siden.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Oneplay spiludvalg

Indlægaf sebQbe » 14. okt 2013 17:15

Endnu en skuffet bruger her.

Jeg startede mit abonnement hos Onplay tilbage i 2010 og var meget tilfreds med dem i de første par år, men stoppede her i august efter flere måneders frustration. Det startede et par måneder inde i 2013, hvor det begyndte at blive sværere og sværere at få sendt spil. Deres lagerindikator virkede ikke længere (spil blev vist som værende på lager uden at de var det, eller slet ikke var udkommet) og når nye spil udkom så blev de ikke afsendt (tidligere var der god chance for at man ville få tilsendt et spil på udgivelsesdagen såfremt man i god tid havde smækket det på sin ønskeliste). Dråben der fik bægeret til at flyde over var da The Last of Us udkom og de intet sendte. Jeg skrev til dem og fik blot at vide at de have problemer med deres distributør men at det snart ville blive løst. Jeg var tålmodig i to måneder uden der skete noget, og opsagde derpå mit abonnement.

Dertil, så føler min bror sig godt snydt. Tilbage i maj måned blev hans abonnement forlænget med et halvt år (automatisk, han glemte at afmelde), men har siden da kun modtaget 2 spil.

Jeg spekuler i at de simpelthen har droppet at leje spil ud fordi det er en bedre forretning for dem at sælge PC keys, og nu bare på kynisk vis presser de sidste mønter ud af deres udlejningenskunder uden at sørge for dem.

Virkelig skuffende, især taget i betragtning af at der ikke findes noget alternativ her i DK :(
sebQbe
Niveau 4
 
Indlæg: 395


Re: Oneplay spiludvalg

Indlægaf ElGranJimenez » 19. dec 2013 21:24

Jeg tilmeldte mig Oneplay i slutningen af sidste måned og jeg har aldrig oplevet så dårlig behandling før!

De fik rimelig hurtigt sendt et spil ud til mig, men det var i stykker. Da jeg så returnerede det tog det 5 dage inden jeg fik en bekræftelse på at spillet var modtaget. Ifølge deres FAQ ville de automatisk sende et nyt spil så snart jeg meldte spillet som itu, men efter 5 dage skrev jeg til dem, da de endnu ikke havde sendt noget. Jeg fik svaret at de ville sende et spil "i morgen". Det skete bare ikke. To dage senere skrev jeg igen til dem og spurgte om jeg kunne få pengene tilbage for mit abonnement, da de ikke holdt hvad de lovede og jeg endnu ikke havde fået chancen for at spille et spil. Så fik jeg pludselig at vide, at det var fordi mit abonnement kun tillod at jeg fik ét spil i måneden - og så måtte jeg desuden have forståelse for at der er visse procedurer der skal gennemføres når et spil er beskadiget - det kunne jo være mig selv der havde knækket det!
Det fremgår ingen steder at jeg kun kan leje ét spil pr. måned, tværtimod skriver de i deres handelsbetingelser, at de fleste brugere får 1-6 spil pr. måned! Jeg forsøgte endda at bestille et nyt abonnement og kom helt frem til betalingssiden uden det på noget tidspunkt blev nævnt at man kunne leje max 1 spil pr. måned. Det er i øvrigt også helt irrelevant, da jeg synes en erstatning er på sin plads når spillet er knækket ved ankomst.
De regler de skriver i deres FAQs overholder de ikke, deres daglige supportfunktion overholder de ikke, de tager bare ens penge og skyder skylden på kunden, hvis der er noget galt.
Deres nye taktik er nu at ignorere mine henvendelser. Jeg vil på det kraftigste fraråde at man handler med disse amatøragtige svindlere.
BANG YOUR HEAD

\m/ (>..<) \m/

El Gran Jiménez
ElGranJimenez
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: Oneplay spiludvalg

Indlægaf ElGranJimenez » 19. dec 2013 21:30

Jeg kan i øvrigt tilføje at det tilsendte spil var min 6. prioritet, selv om der på hjemmesiden står, at 4 ud af mine 5 første prioriteter var på lager. Men det er nok bare for at lokke nye kunder til, det er jo lidt mere pirrende med et Assassins Creed IV i horisonten!
BANG YOUR HEAD

\m/ (>..<) \m/

El Gran Jiménez
ElGranJimenez
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: Oneplay spiludvalg

Indlægaf WEZL_DK » 19. dec 2013 21:43

Er helt enig i at deres spil-leje del er dårlig. Det tyder på at de har alt for lidt af de nye og populærer spil på lager.

Men efter jeg har skiftet konsoller ud med PC, er jeg blevet rigtig glad for deres digitale download køb. Super priser på nye spil. F.eks. har deres pris på AC black flag været 214 kr. siden det udkom.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Oneplay spiludvalg

Indlægaf IkkNico » 30. okt 2015 20:02

De har fået Xbox One spil; http://www.oneplay.com/dk/

... Og grunden til at deres PC spil ofte er af ældre dato, er at de ikke kan knytte spil til tjenesten, som i forvejen er koblet til for eksempel den digitale spiltjeneste Steam og dennes DRM-systemer.

Lidt mere læsestof om OnePlay her
http://www.version2.dk/artikel/danske-o ... lix-436291
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Oneplay spiludvalg

Indlægaf TerrificFalcon » 30. okt 2015 20:19

Dead Rising 3, FIFA 15, Forza 5 og Asssassin's Creed: Unity - sikke et udvalg =).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Oneplay spiludvalg

Indlægaf sebQbe » 30. okt 2015 20:36

Heh to år siden jeg skrev i den her tråd og så får man en mail om et nyt indlæg

Oneplay er da vist ikke hvad det har været. Dengang var størstedelen af de spil jeg spillede, lejet hos dem. Det var sgu fedt. Eftersom økonomi ikke var en faktor (betalte samme abonnement beløb hver måned) så fik jeg prøvet en del spil jeg ellers ikke ville have købt og derved en masse positive overraskelser (Prince of Persia: Forgotten Sands f.eks. Det bedste PoP spil i min optik, men er sikkert ignoreret og gået i glemslen hos de fleste. Ironisk undertitel må man sige).

Men alt godt må have en ende. Oneplay må have konkluderet at der er flere penge i at sælge keys ligesom så mange andre sider i stedet for at sætte sig alene på spiludlejningsmarkedet. Fint for dem, men da lidt en skam for os som satte pris for at have muligheden. I sidste ende har det ført til at jeg ikke har haft min PS4 tændt i efterhånden mange måneder fordi PC keys (fra bl.a. Oneplay) kan skaffes til en brøkdel af et konsolspils pris (og desuden koster det gratis at spille online).

Og nøj det er da en fesen måde de har udfaset deres spiludlejning på. Har løbende holdt lidt øje, og de fik godt nok en bunke launch PS4 spil til udlejning men de er stille og rolig svundet ind og nu har de blot NBA 2K14 tilbage. Og ja, nu også 4 XONE spil. Suk
sebQbe
Niveau 4
 
Indlæg: 395



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst