Xboxlife forum

Xbox One S - Problemer med Surround lyd via WiFi

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox One S - Problemer med Surround lyd via WiFi

Indlægaf Marddos » 23. sep 2017 21:20

Hej!

Jeg har en Samsung HW-H750 Soundbar med to WAM-højttalere, der samlet udgør mit Surround Sound setup.

Når jeg ser TV eller gamer på alle andre konsoller på nær min Xbox One S, så virker det upåklageligt med lyd via alle højttalere, men af en eller anden årsag, jeg ikke helt kan finde, så virker det altså ikke på Xbox'en.

Jeg kan sagtens få lyd ud, men så skal det være via D.in, hvor lyden altså ikke er afhængig af Wi-Fi (og hvor surround ikke virker - kun lyd gennem soundbar) eller direkte via Tv'et, hvor lyden er knap så god.

Er der andre end mig, der har/har haft samme problem? Måske nogen, der har et forslag til, hvad jeg kan gøre?

Det er rigtig frustrerende, da min Xbox One er den eneste maskine, jeg har til afspilning af UHD Blu-ray, og jeg vil jo helst, at det er den absolut bedste filmoplevelse, vi får her i hytten.

På forhånd tak!

/Mathias
Marddos
Niveau 7
 
Indlæg: 3241
By: Slagelse


Re: Xbox One S - Problemer med Surround lyd via WiFi

Indlægaf Firephreakk » 24. sep 2017 07:40

Har du sat lyden op på din Xbox til surround?
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Xbox One S - Problemer med Surround lyd via WiFi

Indlægaf VIC » 24. sep 2017 08:41

Du har ikke mulighed for at køre alle dine enheder direkte i dit TV og så sende lyden til soundbar med HDMI ARC?
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Xbox One S - Problemer med Surround lyd via WiFi

Indlægaf Chokofanten » 24. sep 2017 20:43

Hvad med et optisk kabel?
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Xbox One S - Problemer med Surround lyd via WiFi

Indlægaf Niki Lauda DK » 24. sep 2017 22:32

En hurtig google søgning, viser at der er problemer med Xbox One S, når den både skal køre 4K / HDR og Surround. Så vidt jeg lige kunne sjusse mig frem til, skal du opdatere softwaren på dit lydsystem, tømme Xbox Cachen og bruge et optisk kabel, enten fra xboxen og direkte over i anlægget, eller et optisk kabel fra tvet og over i anlægget.

Har desværre ikke helt forstået dit setup eller årsagen til problemet, men det burde være muligt at få det til at virke.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox One S - Problemer med Surround lyd via WiFi

Indlægaf Marddos » 25. sep 2017 10:47

Lyden på Xbox'en er sat op til Surround og alle mine enheder er tilsluttet tv'et med HDMI-kabel. Har et optisk kabel fra tv'et til soundbaren, så der er ikke noget lydkabel fra Xbox'en direkte til den egentlige lydkilde.

Jeg forsøgte lige at sætte et spil på i går, hvor der faktisk ikke var problemer med lyden overhovedet, så det er udelukkende, som du, Niki Lauda DK, påpeger, når den er i 4K tilstand.

Jeg prøver at opdatere softwaren på Soundbaren og rydde Xbox cachen og ser om det virker.
Marddos
Niveau 7
 
Indlæg: 3241
By: Slagelse

+1

Re: Xbox One S - Problemer med Surround lyd via WiFi

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. sep 2017 20:30

Har du prøver optisk kabel fra xboxen og direkte til soundbaren ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron