Xboxlife forum

Anbefal et 4K fjernsyn

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Bavi » 14. nov 2017 17:58

Burn-in er da vidst et langt større problem i teorien end det er i praksis.
Bavi
Niveau 4

By: Aalborg

Indlægaf Morten Skou » 14. nov 2017 18:06

Bavi skrev:Burn-in er da vidst et langt større problem i teorien end det er i praksis.

Men stadig virkelig ærgerligt hvis det sker :-) Men der er jo pauseskærm og alt muligt på fjernsynene + indbygget program til at "rydde op".
Morten Skou
Redaktør

Indlægaf Benja190782 » 14. nov 2017 22:06

Ja lad os lige slå fast at i år 2017 er alle LG's tv udstyret med pauseskærm, som sætter ind efter 1 min.
De er udstyret med "skærmskift" som hele tiden flytter billedet meget, meget lidt for netop at undgå et hængende billede på skærmen.
De er også udstyret med "pixelopfriskning" som er et program der køre automatisk om natten (på stand-by) og "rydder op" efter IR. Dette program kan også køres manuelt, hvis man ønsker det.

Jeg har snakket med flere eksperter, som aldrig har set et direkte "burn-in" på en 2017 model, men derimod "IR" som er meget let at fjerne selv på ældre de modeller. Netop de "ældre" modeller fra 2016 og 2015 havde langt større problemer med alt dette.

Desuden levere LG paneler til samtlige mærker undtagen Samsung, som laver deres egne.
De kommer hele tiden med nye software opdateringer for at forbedre deres tv og 2017 modellerne er et klart bevis på at de har lært at håndtere burn-in langt bedre end før.

OLED er ikke noget man skal være bange for at købe længere efter min mening. Der var engang...

@Skou: nej både Windows Sonic og Dolby Atmos kan opleves på ganske almindelige høretelefoner.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 6

By: Frederikshavn

+1

Indlægaf Defender LIVE » 14. nov 2017 22:18

Takker for svaret :-)

Desværre er IR noget der der stadig sker og da OLED er en viderebygning af Plasma (som var slem til IR) så er det også noget der sker på OLED. Problemet er når der er noget statisk på skærmen som er der i længere tid af gangen - F.eks. HUD, minimap osv. Dette er blevet bevist igenenm test (hos bla. rtings.com)

Og ja der findes "pixel oprydnings" programmer men det er ikke altid at de fjerner det hele.

Så mit spørgsmål var mere om der er blevet spillet i lang nok tid, i en lang strækning, uden at der var kommet synlige tegn på skærmen ? :-)
Defender LIVE
Niveau 4

Foregående

Tilbage til Hjælp