Xboxlife forum

Spillene vil ikke køre på mit fjernsyn?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Spillene vil ikke køre på mit fjernsyn?

Indlægaf Snake22 » 19. jun 2017 18:07

Hej når jeg tænder for mit xbox slim og tv, siger xbox live at jeg skal indstille til pal-60 under display. Hvis jeg gør dette , flimre den enorm meget og det er nærmest umuligt at spille. Dette sker ikke i alle spil, men har gjort det ved forza horizon og Virtua tennis 2009.

Heldigvis har jeg en anden xbox360, en ældre model, men den går helt i stå ved opstarten, og joysticket lyser bare, men intet kan gøres?

Hvad er galt?

Hvordan kan det være, at jeg kan spille på et fjernsyn som er langt ældre end det jeg har nu, ja mit nuværende tv er af ældre dato, men hvordan kan man vide om et fjernsyn kan tage pal-60 uden problemer? hvad betyder det overhovedet? :(

Et andet spørgsmål, hvordan forbinder jeg min controller til konsollen? Det er denne kontroller, : http://www.chinaecarts.com/ergonomic-de ... -1638.html

Ved ikke helt hvor på xboxen jeg skal sætte joystikket i?

tak for hjælpen.
Elsker gode spil:-)
Snake22
Niveau 4
 
Indlæg: 448

Brugeravatar

Re: Spillene vil ikke køre på mit fjernsyn?

Indlægaf Snake22 » 19. jun 2017 19:56

Ok nu har jeg fået min ældre xbox til også at virke, men ikke alle spil virker?
Elsker gode spil:-)
Snake22
Niveau 4
 
Indlæg: 448

Brugeravatar

Re: Spillene vil ikke køre på mit fjernsyn?

Indlægaf Morten Skou » 19. jun 2017 19:59

Der var noget på Xbox 360 omkring det med pal-60/50, kan jeg godt huske - men jeg kan sgu ikke huske hvordan vi løste det, men det var et generelt problem.

Måske en af de her kan løse det:
http://support.xbox.com/da-DK/xbox-360/ ... is-unclear



eller
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Spillene vil ikke køre på mit fjernsyn?

Indlægaf Snake22 » 19. jun 2017 20:47

Hej Morten. Jeg har kigget på de videoer, de løste ikke mit problem. Jeg tror det er fjernsynet der er noget galt med? Hvad står pal 60 for? For jeg kan åbenbart ikke spille en del spil, blandt andet forza og virtua tennis. Men der skal måske investeres i et andet fjernsyn, for det her holder ikke i længden? :? :wink:
Elsker gode spil:-)
Snake22
Niveau 4
 
Indlæg: 448

Brugeravatar

Re: Spillene vil ikke køre på mit fjernsyn?

Indlægaf Firephreakk » 20. jun 2017 11:54

Er nogle af spillene evt købt i USA?

I de gode gamle dage, så kørte noget PAL (Europa) og noget andet NTSC (USA). Det kunne godt drille og flimre, som du fortæller. Om det var gældende ved Xbox 360 kan jeg ikke huske, men det var gældende ved de ældre konsoller.

EDIT: Det var gældende ved SCART kabler men ikke HDMI som jeg husker det, da det er digitalt.

De 50 og 60 svarer til frekvensen. Nogle spil kørte det ene eller det andet.

Fandt også dette her:

"
1. Remove any discs from the disc tray.
2. Turn the console off.
3. Turn the console on.
4. As the console starts, press and hold the Y button, and then pull the right trigger at the same time.
5. The Xbox Dashboard resets the display settings to the default settings, and then automatically restarts the console.

Hope that helps."

Det kunne du overveje.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Spillene vil ikke køre på mit fjernsyn?

Indlægaf VIC » 21. jun 2017 08:09

Kan huske at jeg havde et x360 spil, som var lavet til at under den ene af de to settings.
Man kunne ikke ændre det, når man brugte HDMI, fordi den selv detecter display enheden, så gav ingen mening at kunne skifte den setting, men spillet krævede altså det modsatte af hvad den stod til, så jeg var nødt til at fjerne HDMI kablet, forbinde boxen med komponent (for at få adgang i menuen), ændre den setting og så sætte HDMI kablet til igen før spillet ville starte.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron