Xboxlife forum

2 trins beskyttelse på Xbox

Har du brug for hjælp, så spørg her.

2 trins beskyttelse på Xbox

Indlægaf Aaliyahchili » 26. feb 2017 17:48

Hejsa

Nu har jeg sat 2 trins beskyttelse til på min Ps 4 og har læst at man også kan på Xbox one, men hvordan fan gør jeg det...?
Fungere det på samme måde som Ps 4 , at man modtager en engangskode på mobilen .... når man foretager køb på storen....? nu betaler jeg over Pay pal og skal kun bekræfte køb ikke engang skrive min kode på pay pal....
Har prøvet at gå ind under sikkerhed men kan kun lave en adgangsnøgle....
Hvad har i gjort for at få den" ultimative" beskyttelse på Xbox one???.... sørgeligt at man i dag bliver nødt til at beskytte sig i hoved og røv..

Håber i kan hjælpe mig...

Hygge...
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)

+1

Re: 2 trins beskyttelse

Indlægaf Morten Skou » 26. feb 2017 18:03

Generelle sikkerheds fifs
1) Bruge sikre kodeord, helst over 12 karakterer - jo længere jo bedre
2) Bruge forskellige kodeord på forskellige websites (Evt. brug f.eks. LastPass)
3) Slå 2FA til alle steder hvor det er muligt - mest vigtigt: på din e-mail.

2 Faktor Authentication
Det er ikke decideret på din Xbox at du skal slå 2FA til, men på din "Live" konto.

Prøv at se de her par links:
http://www.xbox.com/da-DK/Live/Account- ... t#heading1
http://www.xbox.com/da-DK/Live/Account- ... -Checklist

Du slår 2FA til ved at gå herind:
https://account.live.com/proofs/manage/additional

Personligt bruger jeg ikke SMS men en app til iPhone som hedder Google Authenticator. Det er super nemt, og man slipper for at vente på at få en SMS (SMS til 2FA er i øvrigt ikke bulletproof). Når man slår 2FA til, så scanner man bare en QR-stregkode med sin mobil hvor Google Authenticator kører på, og så er man ellers færdig og en tand mere sikker.

Ekstra sikkerhed på Xbox
På Xboxen er der også en mulighed for, at du skal slå en taste-kombination til, som så skal tastes hver gang du logger ind på den. Har du både denne, et sikkert unikt kodeord og 2FA, så er det ret svært for en angriber at få adgang til konto.

Ovenstående kode skal jeg også bruge når jeg køber noget fra Xbox Store så vidt jeg husker.

2FA bruges så vidt jeg ved kun første gang man henter profilen ned på sin Xbox - eller hver gang man logger ind på Xbox.com/Live.com (man kan sætte den til at huske i 30 dage hvis jeg ikke husker meget galt).


Det absolut vigtigste er dog lange kodeord, som skal være unikke per website. Rigtigt mange som får deres Xbox-konti hacket, er fordi at hackeren har fået fat i kodeordet fra et andet site der er blevet hacket. EPICs forum (Gears of War) blev eksempelvis hacket for noget tid siden, og lur mig om der ikke er mange der har brugt samme kodeord til det forum og så til deres Xbox/PlayStation/Spotify/mail konti.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: 2 trins beskyttelse på Xbox

Indlægaf Aaliyahchili » 26. feb 2017 20:00

Takker for hurtigt svar :)

Tror jeg har slået 2 trins til da jeg oprettede e-mail i sin tid...
Har dog prøvet at de/den fik fat i passwordet til den ene e-mail konto, men blev heldigvis stoppet da de ikke kunne svare på mine sikkerhedsspørgsmål ..... så den er lukket nu...

Nu har jeg lavet et password som er langt og unikt,...

Er det den 6 cifferet kombo som er under adgangsnøgle, som jeg skal lave.....?
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: 2 trins beskyttelse på Xbox

Indlægaf Morten Skou » 26. feb 2017 20:20

Ja præcis... det er taste-tryk på controlleren, men man kan huske dem som tal også ;-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron