Xboxlife forum

Nogle herinde med forstand på Elgato?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Mike JezZ » 16. jan 2017 10:05

Hej allesammen!

Jeg har i noget tid optaget PC-gameplay med Shadowplay og Action Cam, og det virker jo fint - men når det går til konsoller, bliver det jo lidt kompliceret.

Xbox One kan sagtens optage, men kvaliteten er ofte ret elendig, da det bliver komprimeret alt for meget til min smag. Men hvilke muligheder har man?

Jeg har kigget på Elgato, og der er jo flere forskellige muligheder.

Elgato HD 60 Pro er et kort der sidder i ens maskine, hvor spillene optages fra konsollen til PC.

Der er også mobile enheder som Elgato HD60 og Elgato HD60S, der lige nu er tilbud på, hvor man samtidigt får Sony Vegas 13 Pro med i prisen, men desværre skulle de ikke være ligeså gode som et rigtigt capture card, så vidt jeg forstår.

Nogle der har rodet med sådan noget her, og ved hvad der er bedst?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Morten Skou » 16. jan 2017 10:21

Jeg synes at Elgato HD 60s er super fedt - kan ikke se hvorfor de skulle være dårligere end et "rigtigt" capture card? Softwaren er i øvrigt super lækker, så den kan jeg absolut også anbefale :) Det hele er super nemt at gå til, tager 5 minutter så er man i gang.

Jeg har tidligere haft et af de fancy BlackMagick kort... ikke ligefrem en god oplevelse må jeg erkende.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Mike JezZ » 16. jan 2017 10:36

Tak for det hurtige svar Skou :D

Har bare læst, at der sku være delay mellem lyd og spil ved streaming og optagelser?

Det er også muligt at optage gamle konsoller med AV kabler, hvis man har AV til HDMI converter ikke?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Morten Skou » 16. jan 2017 10:50

Der er ikke delay med Elgato HD60s (og Pro), men det var der på de gamle - dog ikke lyd/billede seperat, men en generel forsinkelse. Men med mindre at du spiller på samme skærm, så er det jo ligegyldigt. Jeg bruger selv 2 forskellige skærme.

Ja du kan sagtens optage fra gamle konsoller også. Det er HDMI, så du skal evt. have converter (kan ikke lige huske hvad der følger med).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Mike JezZ » 16. jan 2017 10:56

Jeg har både mine konsoller og PC sat til det samme TV. Betyder det at jeg skal hive min PC-skærm frem hver gang jeg skal optage?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf JohnH » 16. jan 2017 12:08

Køb den Avermedia jeg har til salg, optager i fin kvalitet og kan optage uden pc :wink: :D

viewtopic.php?f=19&t=94306&p=1330303#p1330303
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Mike JezZ » 16. jan 2017 14:58

JohnH skrev:Køb den Avermedia jeg har til salg, optager i fin kvalitet og kan optage uden pc :wink: :D

viewtopic.php?f=19&t=94306&p=1330303#p1330303


Tak for tilbuddet John, men havde allerede bestilt det da Skou kunne anbefale Elgato'en :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Mike JezZ » 17. jan 2017 00:25

Jeg skrev til Elgato før jeg lavede dette indlæg, og har nu fået svar fra dem. De siger at det ikke vil virke med AV til HDMI converter:

No, it is not likely that you will be able to use an AV to HDMI converter to capture from Retro consoles using the Elgato Game Capture HD60 S. We cannot guarantee that it will work at all. We strongly recommend that you use the Elgato Game Capture HD for capturing from retro consoles.

Again no, The HD60 S is not necessarily better than the HD60. Both can stream at 1080p, Both have all the same Stream Command functions the only real difference is that the HD60 has the H.264 chip built in relieving some of the effort from your processor. Whereas the HD60 S does not have the chip built in this means more work for your computer but also allows for near instant preview.

Tror dog nærmere der er tale om at de bare ikke vil garantere at det virker, for kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf JohnH » 17. jan 2017 10:54

Man skal jo også snart tænke lidt på 4K & HDR når køber gamecapture dimser... de nuværende kan jo ikke bruges med PS4 pro og Xbox One S når de kører i 4K.

http://www.playstationlifestyle.net/201 ... hinted-at/
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Morten Skou » 17. jan 2017 11:24

Mike JezZ skrev:Again no, The HD60 S is not necessarily better than the HD60. Both can stream at 1080p, Both have all the same Stream Command functions the only real difference is that the HD60 has the H.264 chip built in relieving some of the effort from your processor. Whereas the HD60 S does not have the chip built in this means more work for your computer but also allows for near instant preview.


Mystisk - HD60s har lagfree visning, det har HD60 ikke. Så på S modellen, kan du spille på samme skærm som du optager på, det er nærmest umuligt med en HD60 fordi der er 2-3 sekunders delay :) Kan sgu ikke huske, om jeg har prøvet med HD60s.

Edit: Så lige at den gamle Elgato Game Capture lå på en hylde, og der er en ekstra A/V-in port i den. Det er der sgu ikke på hverken Elgato HD60 eller Elgato HD60s. Troede faktisk kun at den port blev brugt til at optage fra PlayStation med, fra dengang hvor det skulle ske over component pga. PlayStations HDMI-beskyttelse. Så måske har jeg taget fejl :oops: Dog vil jeg stadig mene, at hvis du kan køre din retro via HDMI til dit normale TV i dag, så kan den sgu også køre igennem Elgato via HDMI.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Mike JezZ » 17. jan 2017 11:29

JohnH skrev:Man skal jo også snart tænke lidt på 4K & HDR når køber gamecapture dimser... de nuværende kan jo ikke bruges med PS4 pro og Xbox One S når de kører i 4K.

http://www.playstationlifestyle.net/201 ... hinted-at/


Jeg skal ikke have et 4K-fjernsyn de næste mange år, og mon ikke disse nye enheder bliver dyrere end de nuværende? :-k

Desuden kommer de nok til at lide samme skæbne, med at de ikke kan optage AV, hvilket jeg gerne vil kunne, da jeg også skal optage retro-maskiner :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Mike JezZ » 17. jan 2017 15:01

Der er rigtigt mange AV til HDMI-adapterer, er der nogle som i kan anbefale?

Har kigget på den her, det er dog en scart til HDMI:

http://bozz.dk/div-69/scart-til-hdmi-vi ... 19272.html

Der står, at sådan noget skal tilstluttes USB. Er det til ens PC, eller bare til strøm?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Nogle herinde med forstand på Elgato?

Indlægaf Mike JezZ » 18. jan 2017 11:40

jeg endte med at bestille den adapter samt HD60S, og begge dele er på vej. Det bliver spændende at prøve det :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron