Xboxlife forum

Kan man dele Xbox Live Gold + spil

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Kan man dele Xbox Live Gold + spil

Indlægaf heroes » 7. dec 2016 17:07

Har en søn der lige har fået en xbox One S

Kan jeg dele min Xbox Live Gold med ham + mine spil?

Kan man spille samme spil, og kan han lave sin egen gamertag og stadig bruge min Xbox Live Gold?

Hvis man kan, hvordan gør man :)
Billede
heroes
Niveau 5
 
Indlæg: 1088



Re: Kan man dele Xbox Live Gold + spil

Indlægaf Slimjay DK » 7. dec 2016 17:51

bubbibubbi har lavet en del guides .. kig her under Gamesharing

http://blogs.xboxlife.dk/bubbibubbi
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Kan man dele Xbox Live Gold + spil

Indlægaf heroes » 7. dec 2016 18:41

Tak for jeres svar :)
Syntes ikke jeg kan se, om sønen kan bruge sin egen gamertag, når han bruger min gold.
Billede
heroes
Niveau 5
 
Indlæg: 1088


Re: Kan man dele Xbox Live Gold + spil

Indlægaf Badstue » 7. dec 2016 20:29

At a friend’s house with Xbox One

When you go to a friend’s house, you’ll be able to play multiplayer games on their Xbox One console, even if your friend is not an Xbox Live Gold subscriber. Once you sign in with your Xbox Live Gold account, everyone using that console can access multiplayer games for as long as you’re signed in.



Umiddelbart nej. Men hvorfor ikke købe et Gold abonnement til ham også? De fås jo efterhånden til 250 kr/år, så er du ude over den del, og I kan stadig dele de digitale spil via Hjemme-Xbox setuppet.
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge


Re: Kan man dele Xbox Live Gold + spil

Indlægaf dantyr » 7. dec 2016 23:08

Vi har 2 (3) Xbox One. Jeg køber spil på min Xbox One og han kan spille de spil jeg har købt på hans Xbox med hans egen gametag. Vi kan også spille imod hinanden. Jeg fulgte bubbibubbi guide da jeg satte mine op. Nu har datteren også fået en på hendes værelse men har ikke prøvet om det virker med 3.
dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Re: Kan man dele Xbox Live Gold + spil

Indlægaf allanb » 8. dec 2016 05:55

heroes skrev:Tak for jeres svar :)
Syntes ikke jeg kan se, om sønen kan bruge sin egen gamertag, når han bruger min gold.


Hvis man skal dele gold, så skal man enten logge ind med den profil der ejer gold eller logge ind på den maskine der er gold ejerens primære maskine. Så for det skal virke for jer, så skal du sætte sønnens som din primære og så skal du logge ind på din maskine.

Så alle der bruger maskine som er gold ejerens primære konsol, kan drage nytte af gold med sin egen profil. Og gold ejeren kan logge på en hvilken som helst konsol med sin profil og bruge sit gold.

Ms har endda lavet en video Guide her:
http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/ ... g-features
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup

+1

Re: Kan man dele Xbox Live Gold + spil

Indlægaf Slimjay DK » 8. dec 2016 11:47

hvis du er køber af spil og gold, så er det bare at logge ind på din Søns xbox One og sætte den til din "My home xbox" derefter logger du af og din søn kan så logge på med sin konto og har så adgang til samtlige spil + din gold, uden at du er logget ind.

På din egen xbox logger du bare ind som du plejer med din egen konto.

Er xbox live nede, hvilket ikke sker så tit mere, er det kun den xbox der er sat som "my home xbox" der kan spille spillene der er købt digitalt.

Skal du have glæde at noget din søn køber, så skal din søns konto være sat til "my home xbox" på din xbox.

I kan sagtens spille det samme spil samtidigt.

Man kan kun gameshare med 1 person, da det kun er muligt at binde en konto til "my home xbox" og samtidigt er det kun muligt at være logget ind på en konsol af gangen.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron