Xboxlife forum

Billigste capture løsning

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Billigste capture løsning

Indlægaf spif2001 » 17. okt 2016 17:23

Hey fellow gamers! :D

Jeg har brug for lidt capture hardware ekspertise!

Jeg har en plan om at lave nogle optagelser af gameplay fra Xbox 360 og Xbox One. Ikke multiplayer så lag er ikke det store issue. Det skal selvfølgelig være HD 720p og 1080p egnet, og optagelserne skal ende på en Windows 10 pro.

Hvordan kommer jeg billigst til at løse min opgave?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf JohnH » 17. okt 2016 18:18

F.eks denne her, Elgato Game Capture HD.
Giver god billedkvalitet.

http://m.dba.dk/game-capture-elgato-hd-1/id-1028271491/
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf Blade Dk » 17. okt 2016 20:58

Jeg har en happauge du kan få for en 100 kr + fragt
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf spif2001 » 17. okt 2016 21:34

Blade Dk skrev:Jeg har en happauge du kan få for en 100 kr + fragt


Har den hdmi i begge ender? Har du et link til modellen eller findes der kun 1 happauge game capture enhed?

Hvis den ellers kan det den skal, så er det en deal.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf Blade Dk » 18. okt 2016 10:08

Nej ingen HDMI desværre det er den gamle model ..
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf Niki Lauda DK » 18. okt 2016 10:59

Der findes en håndfuld forskellige fabrikanter, som hver især har modeller med forskellige features. Man kan finde diverse guides på google der kan hjælpe dig med at finde den model som passer til dit behov. Priserne svinger fra ca. 500,-og op til nogle tusinde kroner. Seek and you'll find :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf Mysticurse » 18. okt 2016 13:55

Ellers har de på Wish.com en som den her, den har jeg selv overvejet at købe... bare for sjov :-P :

https://www.wish.com/c/5774e7f6a4265a7861a816c5

Den har både HDMI ind og ud, samt tilslutning til mikrofon så du kan optage kommentare hen over det du optager.
Den optager direkte over på en USB-Pin/HDD

Der er så godt nok noget længere leverings tid der fra, men hvis man kan vente kan man få nogle ret billige produkter.
Du kan også evt bare søge på "Game Capture" på deres side, de har nemlig lidt forskellig at vælge i mellem ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf spif2001 » 19. okt 2016 09:08

Efter at gave kigget lidt på nettet, endte med at bestille en Roxio Game Capture HD Pro
http://www.roxio.com/enu/products/game- ... rview.html

Lidt flere penge spenderet end jeg havde regnet med, men den ser ud til at opfylde mit behov.

Taf for hjælp og input yall :wink:
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens

+1

Re: Billigste capture løsning

Indlægaf Morten Skou » 19. okt 2016 09:15

Jeg har prøvet en del forskellige captures, og Elgato Game Capture er uden tvivl den bedste af consumer udgaverne - både hardware mæssigt og i særdeleshed også når det kommer til softwaren :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf spif2001 » 19. okt 2016 09:27

Morten Skou skrev:Jeg har prøvet en del forskellige captures, og Elgato Game Capture er uden tvivl den bedste af consumer udgaverne - både hardware mæssigt og i særdeleshed også når det kommer til softwaren :)

Ok, men den er bare lidt dyr. Dvs den koster det dobbelte af Roxioen.

...og så er jeg heller ikke anmelder eller youtuber eller twitcher :) jeg skal bare lege lidt :wink:
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf JohnH » 19. okt 2016 10:01

Hvis du 'bare skal lege' , hvorfor så ikke bare købe en brugt og billigere Elgato , f.eks. som den jeg linkede til ovenover ?

Elgato'en har meget bedre software end Roxio'en.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf spif2001 » 19. okt 2016 10:42

Jo, men det er en første generation og jeg kan ikke se om den har hdmi ind og ud. Og hvad med software? Er det gratis til download, på en CD med licens kode eller hvordan fungerer det? Hvis det er en licens kode kan den måske kun bruges 1 gang?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf JohnH » 19. okt 2016 11:23

spif2001 skrev:Jo, men det er en første generation og jeg kan ikke se om den har hdmi ind og ud. Og hvad med software? Er det gratis til download, på en CD med licens kode eller hvordan fungerer det? Hvis det er en licens kode kan den måske kun bruges 1 gang?


Den har HDMI ind og ud og softwaren er gratis fra deres hjemmeside.


Den 2.nd gen hedder HD60.

Jeg bruger et Avermedia C875 Live Gamer Portable nu, har haft flere forskellige og dette virker rimeligt godt. Kan bruges uden pc også. Billedkvaliteten er bedre på Elgatoen men det kan min ældre pc ikke trække.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Billigste capture løsning

Indlægaf spif2001 » 24. okt 2016 22:14

Så fik jeg Roxio'en op at køre - skulle lige kæmpe lidt med indstillingerne, men resultatet er da fint nok for en billig capture løsning.

Her er en velkendt trold :) på min Xbox 360 E

spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens

+2


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron