Xboxlife forum

Controller slukker pludselig?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Controller slukker pludselig?

Indlægaf Phimosis » 16. okt 2016 08:01

Ja som overskriften siger, så har jeg fået mig et ret så underligt problem.
Og nej det er ikke fordi de mangler strøm ;)

Min opsætning er: Den alm Xbox one, og 2 stk controller, og et XO Four headset med den der chat dims, der sættes i røven på controlleren og et play n' charge kit.

Men det hele startede en aften hvor jeg sad og spillede, pludselig ud af den blå luft, slukker min controller pludselig, men tænder inde for et split sekund, det hele går så hurtigt at den kun lige når at vise beskeden om at jeg skal connecte min controller, nærmest bare et blink, men når den så tænder igen er der pludselig ingen lyd i mit headset.

Jeg skal så slukke og tænde min controller får at få lyden igen.

Jeg har prøvet at opdatere min controller, jeg har prøvet den anden controller, har endda prøvet helt uden den chat dims og headset, der sker det også - der forsvinder lyden så bare ikke.

Nogen der har prøvet noget lignende?
Eller evt har en ide om hvad problemet kan være?

Xbox og begge controllere er opdateret, sidder omkring 4-5 meter fra xbox'en og der står Intet foran xbox'en heller ikke en eller anden smart glas låge.

Når jeg lige sidder og tænker på det, da jeg skulle teste den anden controller, skiftede jeg mit play n' charge kit over i den også, så vil lige hurtig teste med 2 alm batterier i, kan jo være det er der problemet ligger af en eller anden grund.
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Controller slukker pludselig?

Indlægaf CvKM » 16. okt 2016 09:23

Mit bedste bud må være fra da jeg selv havde problemer.

Jeg havde netop også det problem med, at controlleren sukkede. Jeg havde også play'n'charge, og den gjorde det med stikket i og uden stikket. Der var dog to forskellige slags problemer. Batteriet i play'n'charge Kits, er efter min mening ikke af særlig god kvalitet. På batteriet er der de to synlige meget små stykker metal. Går ud fra, at det er plus og minus polerne. Min erfaring er, at disse efter noget brug godt kan finde på, at være så meget trykket ned, at der ikke er en god nok forbindelse mellem controlleren og batteri, hvilket så kan forklare udfaldene, ihvertfald i mit tilfælde da problemet forsvandt da jeg købte et nyt batteri. En anden årsag, det andet problem, kan dog også være... Stikket i play'n'charge i sig selv. Jeg har haft 2 nu, hvor der har været dårlig og løs forbindelse pga. dårlig kvalitet i selve samlingen, går jeg ud fra, oppe hvor det hoved der går ind i controlleren slutter og ledningen starter. Den kunne jeg sidde og "vrikke" og så mistede den forbindelsen. Temmeligt uheldigt når jeg nogle gange sad og lige skulle have fat i noget andet, eller laver den der opgivende bevægelse ved et svært spil, og i en bevægelse så bevægede den så meget, at den bare cuttede.

Du må sige til, hvis det ikke giver mening.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Controller slukker pludselig?

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. okt 2016 11:23

Det kunne godt lyde som dårlig pol-forbindelse. Jeg bruger nogle billigere kinabatterier og hvis ikke de er skubbet helt ind og trykket ned, så har jeg også problemer. Du kan prøve at smide nogle Duracell batterier i og se om der stadig er bøvl. Jeg har også hørt at Play'n'charge batteriet ikke er det bedste.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Controller slukker pludselig?

Indlægaf Phimosis » 16. okt 2016 19:05

Det hjalp faktisk at skrifte over på alm AA batterier :)

Kan man købe genopladelige og så lade dem med ens okay n' charge kit?
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Controller slukker pludselig?

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. okt 2016 19:16

Der sidder efter sigende en chip i ms batteriet, som gør det muligt og uden den kan det ikke 'lade' sig gøre ;-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Controller slukker pludselig?

Indlægaf JohnH » 16. okt 2016 19:42

Niki Lauda DK skrev:Der sidder efter sigende en chip i ms batteriet, som gør det muligt og uden den kan det ikke 'lade' sig gøre ;-)


Det er samme chip de bruger til at overvåge dig .. :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+1

Re: Controller slukker pludselig?

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. okt 2016 08:45

Billede
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron