Xboxlife forum

Xbox mister konstant net forbindelse

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf citysleeps » 10. okt 2016 13:32

Omkring i en uge har min Xbox ikke kunne forbinde til internettet igennem ethernet kabel. Over weekenden er det blevet så slemt, at jeg bliver smidt af nettet og logget ud af min profil ca. 6 gange på ét minut. Herefter går der 5 sekunder, så er jeg på igen. 10 sekunder efter bliver jeg smidt af igen.

Det mærkelig er, at min computer og mit TV har forbindelse igennem kabel og fint kan gå på nettet. Jeg har forsøgt at skifte kabler, skifte port i routeren osv, men uanset hvad, så mister Xboxen altid forbindelsen. Ligenu er konsollen ubrugelig med ethernet stik, da jeg ikke kan nå at foretage mig noget før jeg er smidt af og logget ud.

Jeg kan dog fint få forbindelse til nettet, hvis jeg kun bruger WIFI på Xboxen. Men synes ikke den er super stabil, og giver lidt lag i online spil osv.

Nogen der har oplevet dette? Min router er en Sagemcom 3686 og jeg har net igennem Hiper.
Senest rettet af citysleeps 10. okt 2016 15:18, rettet i alt 1 gang.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf BulletEyeDk » 10. okt 2016 14:58

Får den automatisk tildelt en IP (dhcp) eller har du manuelt givet den en IP adresse ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf citysleeps » 10. okt 2016 15:18

Jeg har ikke manuelt givet den en IP adresse, så det er nok automatisk. Jeg kontaktede dog Hiper for et stykke tid siden angående en Strict NAT. De gav mig så en dynamisk IP, som gjorde min NAT Open - men problemet er så opstået kort efter.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf tryllehans » 10. okt 2016 15:20

Jeg har oplevet ca samme problem. Mit problem kom af at den stod til instant on. Efter jeg har sat den til at den skal slukke helt hver gang er problemet forsvundet.

Microsoft skulle være klar over det problem jeg oplever (som nok er det samme som dig) så mon ikke der snart kommer et fix
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf citysleeps » 11. okt 2016 09:08

Men min Xbox er ikke sat til Instant-On..
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf BulletEyeDk » 11. okt 2016 14:06

Hvis det er den eneste kablede enhed på dit lokale netværk, som har problemer, så lyder det lidt som et defekt netkort i xbox one maskinen...

Kunne forstå det, hvis du havde IP kollisioner osv, men det tyder det ikke på jvf. brugen af DHCP - dog kan det være en for lille pulje DHCP IP adresser til rådighed, men så bør der være andre kablede enheder på dit netværk med samme problem ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf BuBubbi » 12. okt 2016 06:52

tryllehans skrev:Jeg har oplevet ca samme problem. Mit problem kom af at den stod til instant on. Efter jeg har sat den til at den skal slukke helt hver gang er problemet forsvundet.

Microsoft skulle være klar over det problem jeg oplever (som nok er det samme som dig) så mon ikke der snart kommer et fix



Det problem du har skyldes højst sandsynligt din router og ikke Xbox'en.
Jeg har kørt med Instant On siden starten og har aldrig haft et lignende problem.

Det lyder som om din DHCP server i routeren har en for kort lease timingpå IP tildelingen.
Derfor skal du enten udvide den lease timer, eller give din Xbox sin egen faste lokale IP.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf brilleabendk » 12. okt 2016 19:20

Mange af mine spil de lagger bare trods jeg sidder med en 50/50 linie.. kører trådløst, ville det være en løsning og smide direkte med kabel?
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Re: Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf IkkNico » 12. okt 2016 19:47

citysleeps skrev:Min router er en Sagemcom 3686 og jeg har net igennem Hiper.

Så kører de sikkert på YouSees coax. Det var rigtig godt indtil for en uges tid siden. Min router mistede forbindelsen i går, 2 gange. I går aftes havde jeg kun 40/2 på min 100/20 forbindelse.

Naboen havde ballade for et par dage siden, og en anden "nabo" oppe af vejen det samme. Snakkede med en tekniker sidste år. Allerede dengang solgte Yousee åbenbart højere forbindelser end infrastrukturen kunne (kan?) bære. Teknikeren mente ikke det blev godt før alt udstyr er opgraderet og ny kabler er lagt ned, om 3-5 år. Selv ikke med de nye dslams
De er netop gået i gang i Haderslev med fiber ... åbenbart.

Hiper tilbyder heller ikke 300Mbit fordi YouSee gik ind og dumpede prisen, så hvis andre vil ind, så skal de tabe penge på det. Dybest set har TDC monopol i store dele af landet. Monopil er aldrig godt

https://ing.dk/artikel/konkurrenter-opg ... and-183701
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf citysleeps » 13. okt 2016 15:35

Ja Hiper kører igennem Yousee. Jeg har fået tilsendt en ny router nu. "Håber" mere på at det er router problemer, end et defekt netværks kort i xboxen. Melder tilbage når jeg får testet den nye router.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox mister konstant net forbindelse

Indlægaf tryllehans » 14. okt 2016 09:21

BuBubbi skrev:
tryllehans skrev:Jeg har oplevet ca samme problem. Mit problem kom af at den stod til instant on. Efter jeg har sat den til at den skal slukke helt hver gang er problemet forsvundet.

Microsoft skulle være klar over det problem jeg oplever (som nok er det samme som dig) så mon ikke der snart kommer et fix



Det problem du har skyldes højst sandsynligt din router og ikke Xbox'en.
Jeg har kørt med Instant On siden starten og har aldrig haft et lignende problem.

Det lyder som om din DHCP server i routeren har en for kort lease timingpå IP tildelingen.
Derfor skal du enten udvide den lease timer, eller give din Xbox sin egen faste lokale IP.


Det har ikke noget med netværksopsætningen at gøre.

1) Jeg køre med fast ip på xboxen bla pga portåbninger.
2) Min lease på DHCP er 8 dage til de enheder der får en dhcp adresse.

Det kom i forbindelse med en af pre updatene på xbo softwaren. Jeg har ikke testet for nyligt om problemet stadig eksistere. da xboxen ikke har været tænt. Så at den ikke køre always on lige nu er nu meget godt under alle omstændigheder.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron