Xboxlife forum

H: xbox stutter/lag

Har du brug for hjælp, så spørg her.

H: xbox stutter/lag

Indlægaf Wmariak » 26. sep 2016 21:31

Hejsa. Jeg har nu ombyttet min 3. XBO, og jeg er mildesttalt ved at blive absolut sindssyg! Når jeg får lyd gennem min controller, så kommer der pludselig stutter/lag. Det er selve lyden der kommer og går, men det er ganske kort (1ms af gangen). Jeg har også flyttet den 2 meter længere hen på bordet, men det kommer stadigvæk. Kan det være underboens router eller tv der forstyrer mit? Jeg kan flytte den ind i et andet rum og husker ikke at Jeg habde problemer derinde? Hvad kan det være? :evil:
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf Wmariak » 26. sep 2016 23:30

Lige for at opdatere mit opslag, så har jeg flyttet mit gear ind i stuen, og nu er der absolut intet! Er det virkelig underboens signaler der driller min controller?
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf allanb » 27. sep 2016 04:43

Ja det kan det sagtens være, da bluetooth kommunikere på 2.4 ghz frekvensen ligesom en alm. Router gør. Det kan også være din egen router eller andet udstyr der driller og ikke nødvendigvis underboens..
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf Wmariak » 27. sep 2016 05:34

Efter en hel nat uden forstyrrelse, må jeg konkludere at det er underboen. Sikke noget rod, og sikke meget spildtid jeg har brugt.

Mysteriet er løst!
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43

+1

Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf tue69 » 27. sep 2016 18:41

Det er noget bøvl når alt kører på 2,4 GHz, jeg oplever det samme ved mit trådløse headset uanset hvor jeg spiller i lejligheden. Hurra for midtbyen :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf Wmariak » 27. sep 2016 22:20

Er det sandt? Jeg havde lavet et dedikeret xboxrum, med DxRacer stol, 144hz skærm, sorte vægge og matchende farver i ALT. Nu sidder jeg inde ved spisebordet :(
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf tue69 » 28. sep 2016 06:23

Det var i al fald en del af forklaringen på mine problemer. Router, mobiltelefoner og andre trådløse enheder var skyld i balladen. Og der var markant mindre problemer tidligt på hverdage end når folk kom hjem fra arbejde.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf Wmariak » 28. sep 2016 16:43

Ja samme her! Problemet opstår efter folk har fri.
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43

+1

Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf Wmariak » 28. sep 2016 21:47

Spørgsmål!
Det er vel controlleren der fucker fordi den går igennem controlleren (signalet forstyrrer). Hvis jeg køber et ekstern headset der er med ledning, så ville det vel ikke hakke da lyden ikke er trådløs?
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf tue69 » 29. sep 2016 07:56

Nej ikke hvis den er tilkoblet din konsol via et optisk kabel og der er ledning mellem alle enheder.

Jeg oplever det selv ved et trådløst headset der er tilkoblet via en base der ha optisk kabel.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf Wmariak » 29. sep 2016 10:52

Sikke noget bøvl.
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf Wmariak » 8. okt 2016 16:18

Lige en opdatering på problemet.
Så længe at jeg sidder med kabel i controlleren, så er der ingen problemer. Det er ikke optimalt, men jeg kan leve med det.

Nu er der så opstået et andet problem!!
Når jeg bruger multitasking (twitch mens jeg spiller), så lagger twitch helt forfærdelig, og lyden bliver ligeledes påvirket med små udfald.
Jeg har lagt mærke til at den er slem i GTA.
Andre der har prøvet noget lignende? Det kan sgu da ikke være rigtigt at de laver en funktion som multitasking og så kan konsollen ikke trække det?
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf DanniLaursen » 9. okt 2016 09:36

Jeg kunne forstille det måske er dit net der er problemet Mit net gør det samme når jeg køre tw og spiller
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: H: xbox stutter/lag

Indlægaf Wmariak » 9. okt 2016 10:02

Jeg plejer at have kabel i faktisk. De sidste uger har Jeg haft wifi på den.
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron