Xboxlife forum

Linke ældre 360 til min egen 360 - profilproblemer

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Linke ældre 360 til min egen 360 - profilproblemer

Indlægaf WormHeart » 18. mar 2016 15:56

Ok, nu er jeg irriteret.

Jeg har købt en ældre xbox 360 som ekstra maskine til stuen, så ungerne kan bruge den, mens jeg har min egen i fred.

Nu skal vi holde spilfest i aften og jeg vil linke dem, så der kan spilles via direkte link.

Men, men, men ...

Jeg havde forventet at jeg selvfølgelig kunne bruge mine spil på denne måde, men der er bøvl med alt. Jeg kan ikke kopiere min profil, så jeg kan ikke få spil fra den ene til den anden. Ved at læse på nettet går det op for mig, at min goldprofil måske slet ikke er så smart, da den kun kan være aktiv på en maskine af gangen.
Jeg kan selvfølgelig ikke være online med mere end en ad gangen, men jeg havde dog forventet at de ville understøtte køb af mere end en maskine.

Hvad nu?

Har jeg smidt 400,- ud af vinduet nu, eller er der en måde at få det til at fungere. Jeg har ikke nogle fysiske spil - hele bunken er købt via min gold-konto.

:evil:

WormHeart
WormHeart
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: Kirke Hyllinge


Re: Linke ældre 360 til min egen 360 - profilproblemer

Indlægaf Morten Skou » 18. mar 2016 18:37

Du kan ikke være logget på to Xbox 360 med samme profil på samme tidspunkt, men det har du jo fundet ud af ;-)

Det som muligvis kan lade sig gøre er, at hvis du opretter en ny profil på Xbox 1 (som er den Xbox hvor du har købt dine spil), så tror jeg at den profil kan spille de spil. Derefter logger du ind med din nuværende profil på Xbox 2 ( den nye ) og kan hente spillene ned.

Jeg kan som sagt ikke 100% huske om det kan lade sig gøre eller ej, men jeg mener at der er noget med at licensen til spillene ligger på den Xbox 360 hvor de er købt. Det er da et forsøg værd :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Linke ældre 360 til min egen 360 - profilproblemer

Indlægaf WormHeart » 20. mar 2016 18:30

Hmm..

Mange tak - det vil jeg forsøge.

Ellers må jeg jo ud og finde de fysiske spil på brugtmarkedet. Det kom bare lidt bag på mig, at downloads er væsentlig mere usmidige end fysiske spil. Et fysisk spil kan jeg bruge på samtlige xboxe i hustanden uden problemer.

Oh well, live and learn.

WormHeart
WormHeart
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: Kirke Hyllinge


Re: Linke ældre 360 til min egen 360 - profilproblemer

Indlægaf XenturionxTc » 21. mar 2016 07:31

Så vidt jeg husker, får du 2 licenser når du køber et digitalt spil på xbox 360.

En til din profil og en til den xbox 360 hvor købet foretages.

Selv gør jeg det, at min profil er gemt på et usb stick. Når jeg køber spil, sætter jeg usb i min sekundære xbox. Dermed er den ene licens bundet til denne.
Den anden licens er på min profil.

På den måde kan jeg spille coop med videre, uden at være signet ind på begge.

Da du formenligt har købt dine hidtidige spil på din primære xbxo, kan du gøre et af følgende:

1. Bytte om på din primære og sekundære xbox.
2. Lave en licens transfer til den nye nu sekundære xbox.

Jeg kan ikke helt huske proceduren for option 2, men brugte det selv da jeg fik rrod på min egen sekundære xbox.

Prøv google eller måske er der andre der har linket.

Skriv hvis du fortsat har problemer.
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron