Xboxlife forum

DHCP-problemer

Har du brug for hjælp, så spørg her.

DHCP-problemer

Indlægaf Don Stevn » 8. jan 2016 09:09

Min xbox har kørt uden problemer siden jeg købte den omkring launch. Men igår skrev den pludseligt "Can't connect to DHCP server", havde fat i supporten igår aftes de skrev, at jeg skulle snakke med min internet-udbyder. Tænkte om der var andre herinde der har oplevet noget lignende og, hvordan i fik løst problemet.
Havde godt nok tudefjæs på igår..... :( :( :( :(
Don Stevn
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Holbæk


Re: DHCP-problemer

Indlægaf Morten Skou » 8. jan 2016 09:16

Kører du med WiFi eller fysisk netstik? Hvis der ikke er adgang til nettet, så kan den fejl bl.a. komme.

Hvis den godt kan forbinde til nettet, så prøv at genstarte din router, det er der du får IP-adressen til Xboxen via DHCP fra :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: DHCP-problemer

Indlægaf Don Stevn » 8. jan 2016 09:19

Den blev genstartet 4 gange igår uden at det hjalp.
Don Stevn
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Holbæk


Re: DHCP-problemer

Indlægaf Don Stevn » 8. jan 2016 09:28

Jeg kører normalt wireless, men prøvede også wired igår, med samme resultat.
Don Stevn
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Holbæk


Re: DHCP-problemer

Indlægaf JohnH » 8. jan 2016 17:34

Har du prøvet din Xbox et andet sted? Bare for at tjekke at det ikke er den der fejler.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: DHCP-problemer

Indlægaf Don Stevn » 8. jan 2016 19:47

Den er oppe og køre igen, men ved ikke hvad der hjalp. Fik åbnet nogle porte hos TDC, men det virkede ikke. Fik så prøvet den et andet sted og der virkede den uden problemer. Da jeg kom hjem og satte den til virkede den igen....
Ved ikke lige, hvad der gjorde det. Måske den Chromecast der sidder bagi har forstyrret eller også har det været det med portene. Frygter lidt at problemet vender tilbage!
Don Stevn
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Holbæk


Re: DHCP-problemer

Indlægaf Don Stevn » 10. jan 2016 11:56

Problemet vendte tilbage igår, men efter at have ændret lidt i opsætningen (MAC) kører alt som det skal. Det var ikke min Chromecast.
Don Stevn
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Holbæk



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron