Xboxlife forum

Formatere bærbar PC med Windows 10??

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Formatere bærbar PC med Windows 10??

Indlægaf Benja190782 » 2. sep 2015 12:05

Er der nogle som kan fortælle mig hvordan jeg formatere min HP Pavilion bærbar PC, som lige har fået opgraderet styresystem, fra Windows 7 til Windows 10.

Den kan slet ikke kører - og den var dårlig i forvejen, men nu vil jeg gerne slette ALT - også styresystemet og bare installere Windows XP på den istedet.

Jeg har prøvet at trykke ESC lige når computeren startes op, men ved ikke hvad jeg skal vælge for at formatere?

Håber i vil hjælpe.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Formatere bærbar PC med Windows 10??

Indlægaf spif2001 » 2. sep 2015 12:35

Du skal boote din PC op med din Windows XP CD siddende i.

Hvis den ikke starter, skal du ind i din BIOS og sætte den til at boot'e fra CD som det første - altså før din harddisk.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Formatere bærbar PC med Windows 10??

Indlægaf susperia » 2. sep 2015 12:40

Jeg har haft 2 computere, som slet ikke var optimale, efter opgradering til Windows 10, den ene var faktisk også en hp, bare en touchsmart, men efter ren installation af Windows 10, der virker det bare, og jeg er virkelig blevet glad for Windows 10.

Så måske du skulle prøve at give det en chance, med en ren installation af Windows 10, for at se om det ikke virker perfekt for dig også.

Du skal nok ind i BIOS, og sætte den til at starte op på cd rom, eller usb, afhængigt af hvad du vil installere fra.
Det plejer for det meste at være delete, eller f2 du skal trykke, for at komme til BIOS.

Edit: Hvis du vil prøve, at give Windows 10 en chance, så kan du her hente den version ned, som du skal bruge.
http://www.microsoft.com/da-dk/software ... /windows10

Min HP, har aldrig kørt bedre, og så er jeg samtidigt sluppet af med alt deres bras som HP smider med på, som bare sløvede den ned.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster

cron