Xboxlife forum

Xbox One - tips & tricks

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox One - tips & tricks

Indlægaf IkkNico » 23. jan 2015 17:43

Bare et par nyttige tips og tricks til Xbox One (især hvis man ikke benytter Kinect).
Der er sikkert mange flere tips og tricks derude, så del dem endelig :)

Når jeg skriver menu, views eller guide knappen nedenfor, så mener jeg flg.
Menu - Billede
Views - Billede
Guide - Billede


DVR - manuel start
Dette optager kun de seneste 30 sekunders gameplay

1) Start spil eller app.
2) Tryk Guide-knap 2 gange hurtigt efter hinanden.
3) Snap menuen vises, eller hvis en app har været kørt for nylig en quick select pop-up menu
4) tryk X for at starte optagelse
5) optagelse kan efterfølgende findes i 'My clips'


Installation - hurtig
Træt af at vente 3+ timer på at en installation bliver færdig?

1) Gå til settings
2) Vælg 'Network'
3) Vælg 'Go offline'
4) Installer spil.
Spil installeres nu væsentligt hurtigere, da der ikke løbende checkes for opdateringer.
Første gang spillet startes hentes opdateringer (hvilket stadig er hurtigere end checks under installation).

Installerede selv alle 31GB af Shadow of Mordor på ca. 45 min (inkl. opdateringer) med denne metode.


Luk spil/app ned
Luk et spil eller en app

1) tryk Guide knap
2) I pop-up menu vælg 'Quit'


Ready to install - skjul og hent
Liste over tidligere installerede spil og demoer, kan hurtigt vokse. Fjern spil ved at ...

1) Trykke Menu
2) I pop-up menu vælg 'Remove from list'

Alle skjulte spil hentes tilbage ved at gå til listen og ...

1) tryk RT + LT + X

Billede


Settings - hurtig
1) Fra hovedmenu (Pins, Home, Friends, Store) tryk Menu
2) I pop-up menu vælg 'setting'


Snap - hurtig adgang
Især god hvis man vil streame via Twitch

1) Start spil eller app.
2) Tryk Guide-knap 2 gange hurtigt efter hinanden.
3) Snap menuen vises, eller hvis en app har været kørt for nylig en quick select pop-up menu som denne

Billede

4) Vælg menu punkt med d-pad


Strøm - spil uden batteri
Er din controller løbet tør for strøm og har du ikke flere batterier på lager?
Slut enhver mini-usb oplader (fx ra en tablet eller smartphone) til controlleren og træk strøm fra den nærmeste stikkontakt. Husk at tage døde batterier ud inden.


Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)
Se Psymatiqs guide her: viewtopic.php?f=1&t=91000
Eller Bavis her: viewtopic.php?f=27&t=91552#p1292851


Find billigste XBO Store
http://www.digitalgamesprices.com/xboxone.php
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+5

Re: Xbox One - tips & tricks

Indlægaf palnatoke » 23. jan 2015 20:18

Det er faktisk en god ide det der :) Må indrømme at jeg min fine Xbox One har forvirret mig mere end en gang :)
palnatoke
Niveau 6
 
Indlæg: 1756
By: Odder


Re: Xbox One - tips & tricks

Indlægaf Deeznutz » 24. jan 2015 08:17

Fedt. Men er der så nogen der kan forklare hvordan man kan styr sin snap knap, tænker her hvordan man feks kan binde sin party app og spil funktion, venne funktion til den ....
Deeznutz
Niveau 2
 
Indlæg: 155
By: SoapTown


Re: Xbox One - tips & tricks

Indlægaf IkkNico » 24. jan 2015 09:21

Jeg tror ikke man kan binde en app til Guide knappen.
Du kan vælge party med den, og efterfølgende gange du åbner mini menuen med Guide knappen, så ligger Party allerede som et kvikvalg
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One - tips & tricks

Indlægaf Bavi » 25. jan 2015 12:56

Der blev engang smidt et link op med samtlige Xbox markedplaces, der listede alle spil og deres pris. Så kunne man frit hoppe rundt til Indien og Hong Kong hvis man ville spare lidt på enkelte titler, mens US var billigst på andre... Linket kan jeg ikke finde længere, hvis nogen har den fjerneste anelse om hvad jeg ævler om, så skal sådan et lækkert link da herinde under tips og tricks, for hvis dét ikke er netop tips og tricks, så ved jeg ikke hvad det er!! :)
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One - tips & tricks

Indlægaf angak » 26. jan 2015 08:25

Bavi skrev:Der blev engang smidt et link op med samtlige Xbox markedplaces, der listede alle spil og deres pris. Så kunne man frit hoppe rundt til Indien og Hong Kong hvis man ville spare lidt på enkelte titler, mens US var billigst på andre... Linket kan jeg ikke finde længere, hvis nogen har den fjerneste anelse om hvad jeg ævler om, så skal sådan et lækkert link da herinde under tips og tricks, for hvis dét ikke er netop tips og tricks, så ved jeg ikke hvad det er!! :)

Var det den her? http://www.digitalgamesprices.com/xboxone.php
angak
Niveau 4
 
Indlæg: 704
By: Låsby


Re: Xbox One - tips & tricks

Indlægaf Bavi » 26. jan 2015 08:46

angak skrev:
Bavi skrev:Der blev engang smidt et link op med samtlige Xbox markedplaces, der listede alle spil og deres pris. Så kunne man frit hoppe rundt til Indien og Hong Kong hvis man ville spare lidt på enkelte titler, mens US var billigst på andre... Linket kan jeg ikke finde længere, hvis nogen har den fjerneste anelse om hvad jeg ævler om, så skal sådan et lækkert link da herinde under tips og tricks, for hvis dét ikke er netop tips og tricks, så ved jeg ikke hvad det er!! :)

Var det den her? http://www.digitalgamesprices.com/xboxone.php


Åååååh ja! Du er da genial! :D <3

Hvad sker der lige for, at Rusland er billigst på stort set alle titler? Jeg får hermed det russiske BNP til at stige med et par procenter, nu skal der handles Dying Light!
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One - tips & tricks

Indlægaf Mike JezZ » 26. jan 2015 09:22

IkkNico skrev:DVR - manuel start
1) Start spil eller app.
2) Tryk Guide-knap 2 gange hurtigt efter hinanden.
3) Snap menuen vises, eller hvis en app har været kørt for nylig en quick select pop-up menu
4) tryk X for at starte optagelse
5) optagelse kan efterfølgende findes i 'My clips'


Desværre er det kun de sidste 30 sekunder at den optager.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One - tips & tricks

Indlægaf BuBubbi » 26. jan 2015 17:26

Mike JezZ skrev:
IkkNico skrev:DVR - manuel start
1) Start spil eller app.
2) Tryk Guide-knap 2 gange hurtigt efter hinanden.
3) Snap menuen vises, eller hvis en app har været kørt for nylig en quick select pop-up menu
4) tryk X for at starte optagelse
5) optagelse kan efterfølgende findes i 'My clips'


Desværre er det kun de sidste 30 sekunder at den optager.


Jep, og bruger man SmartGlass til at optage med optager den 60 sekunder.
Vil man optage længere tilbage, eller fremad i tiden må man starte GameDVR app'et.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One - tips & tricks

Indlægaf Bavi » 28. jan 2015 10:06

Efter at have set, jeg ved ikke hvor mange forsøg på at købe digitale spil fra USA, som er slået fejl, bringer jeg hermed den DEFINITIVE guide til køb af spil fra det store udland.
Til at starte med, vil jeg blot slå fast én gang for alle. Lad nu være med, at ændre din adresse. Du skal heller ikke pille ved adressen på dit visa eller masterkort.
Lad alt dit info stå til din helt almindelige, og gyldige, danske bopæl. Hvis vi endeligt skal snakke sporing og opsnapning af smarte fiduser, hvor tror du så selv, at Microsoft kigger først? Dem der bor skiftevis i København og Delaware, eller dem som har den samme danske adresse som altid?

Onto the guide:

Du skal bruge en PC/Mac med Tunnelbear installeret. Et tilknyttet betalingsmiddel, dvs. VISA/Mastercard.
Tunnelbear finder du her https://www.tunnelbear.com/
Din Xbox One kan stå til dansk lokalitet hvis du vil. Det er intet problem. Selvom du henter et spil fra USA marketplace, starter den helt af sig selv, også selvom din box 'snakker' dansk. Det er no biggie.

  • Start Tunnelbear og sæt den til whatever land du vil handle med.
  • Gå ind på http://www.Xbox.com
  • Login med din Microsoft-konto (Hvis du er rigtigt sej, er den allerede logget ind. 1 point til dig)
  • Helt nede i bunden af xbox.com, skulle der gerne stå 'Danmark' kilk her, og ændre til det land som din Tunnelbear er sat til. (Står der et andet land end Danmark, så har du lavet fiksfakseri før og behøver slet ikke læse videre... Din sjuft. 1 point mere til dig)
  • Du har nu skiftet land og er inde i det hellige skatkammer. Find det/de spil du vil handle, føj dem til kurven og køb. Dit download starter automatisk på din box hvis du har den tændt, når du tænder den eller sat på instant-on

Ovenstående kan lade sig gøre, mens du står til din hjemadresse, på Lallevej 122 i Hørsholm. Hvorfor spørger du? Fordi VISA/Mastercard er et INTERNATIONALT betalingsmiddel, du kan derfor bruge det i hele den store verden. Ved at du benytter en VPN forbindelse til at handle med, svarer det til, at du tager flyveren til USA og handler dine digitale spil gennem fuldstændigt legalt amerikansk internet. Det er ikke ulovligt, du kommer altså ikke i fængsel. Det største problem vil være, at det strider imod Microsofts' brug af Xbox Live. Men det gør brugen af amerikanske gavekort og lign. også!

Her ville jeg have sat et par link ind, fra en artikel jeg har læst for nylig, som understøtter min påstand vedr. lovligheden af køb fra bl.a. amerikansk Netflix, som kan drage en passende analogi til køb fra Xbox Live. Men jeg kan satme ikke trylle det lort frem igen :/
Det tætteste jeg kommer er fra iphoneluppen.dk, et sted jeg ikke normalt hænger ud, men han siger det, jeg også selv mener. Mener man, at jeg er fuld af lort, og bare en snotskovl af en stud.jur, så bider man i det mindste mærke i, at Peter Lind Nielsen er partner i advokatfirmaet Bird & Bird.
Peter Lind Nielsen, advokat i Bender, Von Haller og Dragsted skrev:”Jeg har svært ved at se, at det skal være strafbart. Efter dansk ret mener jeg ikke, at det er ulovligt, at du afgiver nogle forkerte oplysninger.

Normalt kan det jo være tegn på bedrageri og dermed strafbart, hvis det er for at skaffe sig selv vinding”

”Men i denne sag er der jo ingen parter, der lider tab, så umiddelbart kan jeg ikke se, at det efter dansk ret er ulovligt.”

https://iphoneluppen.dk/blog/sadan-opretter-du-en-amerikansk-itunes-konto/
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg

+2


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron