Xboxlife forum

Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf Danny Beyer » 2. sep 2014 18:50

Jeg har oplevet så mange gange nu, at jeg har brugt nogle xbox live coder (som har fulgt med tidligere spil) på min Xbox One, som går igennem ved indtastning på boxen, men når jeg så kigger under subscriptions, så står der intet andet end, "learn about gold". Som om jeg IKKE har Xbox Live. På trods af det, har det alligevel fungeret et par gange og jeg har kunne spille multiplayer og hente games with gold. Det virker som om, at hver gang jeg slukker boxen (helt) så skal jeg starte forfra med en ny kode, på trods af at det var en kode der gav 2 dage, en uge, eller to og der var mere tid til overs.

Derfor besluttede jeg mig for at købe en måned på selve boxen fra US marketplace (som min region er sat til) og under subscriptions stod der nu, at jeg havde guld. HURRA! Indtil jeg slukkede igen.. væk var det. Så fik jeg en uges gold af en kammerat, så vi kunne spille multiplayer.. hvilket vi gjorde. og bum. Væk var det. Nu gider jeg ikke smide flere penge væk og har forsøgt at kontakte MS, men deres chat starter ikke, under contact us sker der intet når jeg trykker videre. Hvis jeg kigger under transactions står der at jeg aldrig har købt noget, og det på trods af at jeg har købt spil, gold og brugt minimum 10 forskellige 24/48 hours, 1/2 week gold.

Der der har kendskab til mit problem eller kan hjælpe med noget kontakt til MS?
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf Danny Beyer » 2. sep 2014 19:01

Så for helvede.. the plot thickens!

Nu har jeg rodet rundt inde på microsofts account.live.com hjemmeside, hvor jeg oppe i højre hjørne under Billing > Overview kan vælge mellem en dansk (DK), britisk (GB) og en amerikansk (US) konto.. Når jeg står på den danske er der INGEN køb/salg under overview, men så snart jeg vælger den amerikanske, så dukker mine køb op, deriblandt guld. Det giver god mening, når nu de er købt på US marketplace, men hvorfor kan jeg så ikke bruge mit guld??

Regionen er sat til US på boxen.. og jeg skifter ikke frem og tilbage på nogen måde. Hjælp?
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf morten p » 2. sep 2014 19:51

Jeg havde et problem for et par uger siden hvor jeg lige pludselig mistede mit års gold, på trods af at der kun var brugt adskillige måneder. Gold var købt direkte fra Xbox One mens jeg var på US markedsplads.
Jeg kontaktede blot deres support med chatten, og efter lidt tid fik jeg pengene tilbage og han sluttede mit gold abonnement.
Han fortalte mig at det nok var sket fordi Xboxen havde detected at jeg sad i Danmark og så havde afbrudt mit abonnement. Han forstod dog godt nok min problemstilling da jeg sagde at der ikke var et dansk markedsplads på xboxen på daværende tidspunkt, og at jeg derfor var nødt til at købe det over US :)

Kort sagt, microsoft support burde sagtens kunne hjælpe dig på den ene eller anden måde :)
morten p
Niveau 5
 
Indlæg: 1286


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf Danny Beyer » 2. sep 2014 20:06

Problemet er bare at jeg ikke kan komme på den chat..

Hvad gør du så nu hvad guld angår?
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf BuBubbi » 2. sep 2014 20:33

Mit bud på hvad der er gået galt, er at du har købt Gold/indtastet koderne mens du har været på den amerikanske store.
I bund og grund er din profil jo dansk.
Altså er regionen på din profil er dansk. Uanset hvad Xbox'en står til.
Derfor er det også vigtigt at du aktivere Gold mens du har Xbox'en sat til dansk.
Enten kan du købe/indtaste din gold kode på Xbox'en, eller gå ind på Xbox.com og først tjekket om det er den danske side,
ved at kigge på landet nederst på siden i venstre hjørne.
Når det er gjort kan man så redeeme sin Gold kode på siden.

For jeg tror den laver rod i det når man aktivere Gold på et andet marketplace end det ens profil hører til.
På Xbox One skal man huske at ens profils region og Xbox'ens region er 2 forskellige ting.
Man kan nemt skifte regionen på ens konsol, men det skifter ikke regionen på ens profil.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf Jake242 » 2. sep 2014 20:48

Hvorfor kan man så købe spil uden problemer men guld er et problem? Makes no sense... Men det skal da lige passe at man så ikke kan spille sine us-købte spil mere.

Den måde jeg gør det i fremtiden(mht guld) er at købe en dansk kode fra pointheaven(product placement) og så indtaste det på min danske xbox 360... Xbox One får ikke lov at røre mit guld;-)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf BuBubbi » 2. sep 2014 20:55

Jeg skal ikke kunne svare dig på hvori forskellen på Gold og spil ligger.
Men jeg tror et eller andet sted Gold er mere bundet til profilen region end spil er.
Det lyder mærkeligt men det er i hvert fald det jeg tror.

Der er flere på Reddit der har haft samme problem, og dem jeg har set har også købt deres gold på det amerikanske marketplace med deres ikke-amerikanske profiler.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf Danny Beyer » 2. sep 2014 21:05

Så hvad gør jeg? Jeg har en måneds gold på min amerikanske som skal redeemes på dansk?
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf Danny Beyer » 2. sep 2014 21:06

Da det er købt på US marketplace og, subsequently aktiveret her, får man jo ikke en kode der skal/kan indtastes?
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf Danny Beyer » 2. sep 2014 21:30

Af en eller anden årsag stod min region inde på www.xbox.com til United Kingdom (GB). Det ændrede jeg til United States (US) da det var her jeg havde gold. Det ændrede dog ikke noget på boxen..ej heller på xbox.com. Under subscriptions står der stadig ingenting.
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf BuBubbi » 2. sep 2014 21:34

Jeg ville nok ringe til supporten i morgen hvis jeg var dig.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf Danny Beyer » 2. sep 2014 21:37

Jeg er faktisk kommet igennem til chatten til support.. min chrome blokerede den for hårdt med addblocker, DoNotTrackMe og alt muligt andet. Så nu prøver jeg lige dem :)
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf Danny Beyer » 3. sep 2014 08:40

Efter en time på chatten med supporten, lykkedes det for min xbox one at genkende mit live abonnement. Det endte med at 'Edel', supporteren, 'tweakede' et eller andet i hands/hendes end, som fik det til at virke.. så hvad der reelt skete aner jeg ikke.
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf morten p » 3. sep 2014 11:31

Danny Beyer skrev:Efter en time på chatten med supporten, lykkedes det for min xbox one at genkende mit live abonnement. Det endte med at 'Edel', supporteren, 'tweakede' et eller andet i hands/hendes end, som fik det til at virke.. så hvad der reelt skete aner jeg ikke.


Det er da ikke fair :D det kunne min support-medhjælper gut ikke finde ud af :P

Men jeg ved faktisk ikke hvad jeg gør med gold nu.
Hvis min profil er sat til dansk, så bliver jeg vel nødt til at købe gold mens min xbox one er sat til dansk... men det medfører vel også at jeg ikke kan bruge kinect stemmestyring??.. :S
Som jeg ser det, har jeg valget mellem ingen gold, men derimod har jeg stemmestyring, eller intet stemmestyring, men derimod har jeg gold..
morten p
Niveau 5
 
Indlæg: 1286


Re: Hjælp til: Xbox Live / Kontakt til MS (Xbox One)

Indlægaf BuBubbi » 3. sep 2014 11:39

morten p skrev:Det er da ikke fair :D det kunne min support-medhjælper gut ikke finde ud af :P

Men jeg ved faktisk ikke hvad jeg gør med gold nu.
Hvis min profil er sat til dansk, så bliver jeg vel nødt til at købe gold mens min xbox one er sat til dansk... men det medfører vel også at jeg ikke kan bruge kinect stemmestyring??.. :S
Som jeg ser det, har jeg valget mellem ingen gold, men derimod har jeg stemmestyring, eller intet stemmestyring, men derimod har jeg gold..

Så snart du har købt dit gold mens den står til dansk, kan du jo sagtens skifte over til USA igen.
Så nej, det er ikke et valg mellem stemmestyring og Gold.
Det er bare vigtigt at man køber sit gold via den store ens profils region er tilknyttet til.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron