Xboxlife forum

Input Lag på nyt TV.

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Input Lag på nyt TV.

Indlægaf palnatoke » 28. aug 2014 16:23

Hola, jeg har gennem alle mine år som Xbox spiller, brugt en Samsung Syncmaster 226BW (22 Tommer) Men eftersom jeg snart skal flytte i lejlighed, besluttede jeg mig for at købe et af de hersens moderne HD Fjernsyn.

Efter megen søgen kom jeg frem til at købe et Grundig Vision 9 http://www.grundig.dk/produkter/tv/led-tv/vision-9.html Og forhandleren gjorde meget ud af at det var et drøn godt tv til min xbox.

Meeeen, når jeg fx sætter Mass Effect 3 i, så går der næsten et halvt sekund fra jeg trykker på controlleren, til der sker noget på skærmen, hvorimod at min gamle Syncmaster reagerede med det samme.
Spørgsmålet er om jeg har købt et dårligt tv? Kan jeg gøre noget? Er det bare mig der er for godt vant?

Jeg har allerede prøvet den såkaldte gaming mode på skærmen, det hjalp ikke på responsen, men gjorde billedkvaliteten ringere :S
palnatoke
Niveau 6
 
Indlæg: 1756
By: Odder


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf JohnH » 28. aug 2014 16:29

Var ikke engang klar over at Grundig stadig eksisterer... Har kigget lidt rundt og ingen steder ser det ud til at der er nogen der brokker sig over inputlag på dit tv.

Har du prøvet at skifte HDMI indgang ? Har du prøvet at skifte til et andet HDMI kabel?
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf palnatoke » 28. aug 2014 16:37

Det vil åbenbart forsøge et comeback :) http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1347263338

Men anyways, jeg har forsøgt begge dele ja, til ingen forskel :S
palnatoke
Niveau 6
 
Indlæg: 1756
By: Odder


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf Slimjay DK » 28. aug 2014 16:55

Er der ikke en "game mode" setting ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf palnatoke » 28. aug 2014 16:56

Jo, har prøvet den, det hjalp ikke :/

Det er forresten 47" udgaven jeg har købt.
palnatoke
Niveau 6
 
Indlæg: 1756
By: Odder


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf Competa » 28. aug 2014 17:27

Jeg var sjovt nok også ude i Elgiganten forleden dag for at se på et 50" tv. Han vidste mig også grundig og at det ville være en sindssygt godt tv for gaming. Jeg havde aldrig hørt om det før, så jeg ventede heldigvis. Gå ned og kast det tilbage i hovedet på dem og forlang pengene igen.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf DanniLaursen » 28. aug 2014 17:50

Der vil altid være input lag på et Tv...

Det er især slemt når man kommer fra en monitor og til et tv. ...
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf palnatoke » 29. aug 2014 11:33

Jeg pakkede tv'et sammen i går aftes og kørte ind og forklarede problemet til elgiganten, og uden nogen problemer kørte jeg derfra med en Sony KDL50W805B http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... kdl50w805b

Det gjorde virkelig en enorm
Forskel :)
Sonys fjernsyn fungere super med xboxen, og menuerne på tvet er også væsentlig bedre :)

Jeg tror jeg blev tilfreds :) tak for hjælpen :)
palnatoke
Niveau 6
 
Indlæg: 1756
By: Odder


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf DanniLaursen » 30. aug 2014 14:09

Det et sådan det skal være
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf Shooter DK » 30. aug 2014 16:47

palnatoke skrev:Jeg pakkede tv'et sammen i går aftes og kørte ind og forklarede problemet til elgiganten, og uden nogen problemer kørte jeg derfra med en Sony KDL50W805B http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... kdl50w805b

Det gjorde virkelig en enorm
Forskel :)
Sonys fjernsyn fungere super med xboxen, og menuerne på tvet er også væsentlig bedre :)

Jeg tror jeg blev tilfreds :) tak for hjælpen :)


Den sony skærm har jeg også(stor overraskelse min signatur taget i betragtning). Den er virkelig god, specielt til prisen.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf Elgaard » 30. aug 2014 17:50

Jeg har selv et Sony W905, som blev valgt netop fordi det (og Sony generelt) blev rost overalt på nettet for at være producenten med det laveste input lag i deres game mode - Sony er uden tvivl det bedste valg når TV'et skal bruges meget til gaming.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf Competa » 1. sep 2014 11:52

Ok, jeg har også brugt for lidt hjælp. Jeg overvejer at købe enten samme TV som OP eller den her: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2960453/ ... ign-Priser

Er den her TV jeg har linket samme input-lag som OP's? Er den eneste forskel 3D? Jeg har kigget på nettet, men uden held !
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Input Lag på nyt TV.

Indlægaf Jetsonboy » 1. sep 2014 17:39

Samsung er nok dem der er værst når det gælder input lag på tv :)- Godt det kom til at virke for dig, er også meget glad for mit W905 :D
Billede
___________________
Stay low, Go fast, Shoot first, Die last,
One shot, One kill, Not luck, All skill.
Jetsonboy
Niveau 4
 
Indlæg: 418



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron