Rasmusdc skrev:ja og TANDREMS intervaller skal du følge, de danske tandrems regler er lidt strammere, nok også for at tjene penge på rep, havde for lang tid siden en 207 fra ny, den hedder 250.000km eller 5 år... men går en tandrem på en diesel eller en 4 cylindret bil med 16 ventiler, så har du altså en smadret motor, så det er ikke noget du skal kimse af..
godt nok også mange km på en brugt golf, selvom det er BM....
det er ikke en billig forretning at skifte tandrem, så det er tit noget man sikre sig ER gjort på brugtbil inden man køber den, så man ikke selv skal stå for omkostningen.
og nej du skal måske ikke bare køre til VW og få den skiftet, da det koster en formue, men hav lidt kritik i forhold til valg af mekker, da du gerne vil have en der kan betale, hvis han fucker det op, det er ikke noget simpelt der skal skiftes, det er noget der kan give motordefekter ,hvis det går galt, og det værste er at stå med en "billig mekker" som ikke vil betale den motor han lige har smadret fordi han ikke har haft hjernen med sig, da han skiftede en tandrem.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster