Xboxlife forum

Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Cowrider » 30. jul 2014 09:06

Hvis jeg ikke tager meget fejl er det 120.000km eller hver 4år den skal skiftes på golf 5 (kan tage fejl, er mekanikker så det er hvad jeg lige kan huske men har lavet så mange biler :)

--- men kig i hans servicbog, der står der os hvornår den skal skiftes..
, men om jeg ville anbefalde kæde istedet, hmm tja. Den kan os slides og skiftes så det er sku hips om haps :)


Men ja man kan altid presse prisen hvis den står til Tandrem skift.... ;)
Men lad vær med at køre til vw med den anden alm. Mekanikker kan gøre det lige så godt, og billiger oftes...
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Rasmusdc » 30. jul 2014 10:30

ja og TANDREMS intervaller skal du følge, de danske tandrems regler er lidt strammere, nok også for at tjene penge på rep, havde for lang tid siden en 207 fra ny, den hedder 250.000km eller 5 år... men går en tandrem på en diesel eller en 4 cylindret bil med 16 ventiler, så har du altså en smadret motor, så det er ikke noget du skal kimse af..

godt nok også mange km på en brugt golf, selvom det er BM....

det er ikke en billig forretning at skifte tandrem, så det er tit noget man sikre sig ER gjort på brugtbil inden man køber den, så man ikke selv skal stå for omkostningen.

og nej du skal måske ikke bare køre til VW og få den skiftet, da det koster en formue, men hav lidt kritik i forhold til valg af mekker, da du gerne vil have en der kan betale, hvis han fucker det op, det er ikke noget simpelt der skal skiftes, det er noget der kan give motordefekter ,hvis det går galt, og det værste er at stå med en "billig mekker" som ikke vil betale den motor han lige har smadret fordi han ikke har haft hjernen med sig, da han skiftede en tandrem.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Cowrider » 30. jul 2014 10:41

Rasmusdc skrev:ja og TANDREMS intervaller skal du følge, de danske tandrems regler er lidt strammere, nok også for at tjene penge på rep, havde for lang tid siden en 207 fra ny, den hedder 250.000km eller 5 år... men går en tandrem på en diesel eller en 4 cylindret bil med 16 ventiler, så har du altså en smadret motor, så det er ikke noget du skal kimse af..

godt nok også mange km på en brugt golf, selvom det er BM....

det er ikke en billig forretning at skifte tandrem, så det er tit noget man sikre sig ER gjort på brugtbil inden man køber den, så man ikke selv skal stå for omkostningen.

og nej du skal måske ikke bare køre til VW og få den skiftet, da det koster en formue, men hav lidt kritik i forhold til valg af mekker, da du gerne vil have en der kan betale, hvis han fucker det op, det er ikke noget simpelt der skal skiftes, det er noget der kan give motordefekter ,hvis det går galt, og det værste er at stå med en "billig mekker" som ikke vil betale den motor han lige har smadret fordi han ikke har haft hjernen med sig, da han skiftede en tandrem.



Det rigtig nok, man skal ikke bare finde den billigste man kan nede på
Hjørnet :) men evt hør lidt venner og familie om de kan anbefaldet et godt sted :)

Det sidste jeg ville anbefalde at få laver sort er en Tandrem ;)
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf SmashingBull » 30. jul 2014 15:24

Hold da op i kan fyre en masse dårlig/forkert info ud.

1. Det er ikke svært/dyrt at skifte en tandrem, der kan være meget skruearbejde og der kan være passager der er besværlige. men ikke svært.

2. tandrem SKAL skiftes efter de givne intervaller, plejer at være 4-5 år og 90.000-180.000 km

3. Kæden slides ja, men når din kæde skal skiftes så har motoren gået min. 360.000 km (dem jeg kender til). da der langt fra er samme slid, man kan med fordel os finde motore med takthjul.

4. ja, indsprøjtningspumpen kan være drevet af din tandrem, men på nyere biler, så er det ikke noget du skal bekymre dig om da pumpen, skal levere konstant tryk op til dyserne, ergo den skal ikke taktes, og hvis den skal så kigger man efter evt. mærker.

5. Alle biler ruster, så om der står VW, Mazda, Fiat etc. er fløjtende ligemeget, da den samme fabrik kan have lavet biler fra flere mærker, ergo er det metallets kvalitet der tæller ikke bilmærket.

6. går tandremmen i stykker, Kan det være motoren går i stykker, det er ikke en regel at motoren dør.

7. mærke værksteder vil altid være dyrere end mekonomen/mekopartner, quickpot osv. Men husk på du betaler for deres ekspertise.

8. jeg har aldrig selv oplevet at man skal have motoren ud, og har heller aldrig hørt om det, MEN det er tit set, at motoren skal understøttes, da man skal afmontere motorophæng.

9. Ja det er tilfældigheder der kan afgøre fejl. men de ændre ikke på at der er faste intervaller på olie, tandrem bremsevæske mm.

Og så undskyld hvis det virker som et "surt" opstød, men er træt af at læse folk der godt nok svarer så godt de kan, men forvirrer mere end de hjælper.

så for at svare på Cena's spørgsmål, Ja, det passer meget godt med at du først skal skifte tandrem igen efter 180.000 km eller 5 år. :mrgreen:
Billede
SmashingBull
Niveau 4
 
Indlæg: 570


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Cena » 30. jul 2014 16:01

Tak for alle jeres input. Den har været brugt som pendlerbil og har gået i snit 4000 km om måneden de sidste 2 år (kam jeg se på synsrapport). Det er planen jeg skal køre i den de næste 4+ år og jeg kører ca 30.000km om året. Tænker at den snildt bør kunne 350.000+ medmindre man selvfølgelig er uheldigt. Bilen er yderst velholdt både indvendig og uvendigt og service er overholdt.

Jeg tænker umiddelbart at den er et fint køb men igen er jeg ikke bilekspert. Jeg syntes bare det virker som en god bil, jeg kan købe den lokalt hos forhandler, og den er økonomisk :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron