Xboxlife forum

Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Cena » 29. jul 2014 19:30

Hello fellow gamers.

Jeg er en hat til biler, så er det sagt på forhånd, og derfor håber jeg der er en kyndig herinde der kan hjælpe.
Har kig på en Golf 5 1,9 TDI BM fra 2008. Den har på tidspunktet gået 233.000 km

Den fik skiftet tandrem og vandpumpe ved ca. 166.000 km. Kan det passe at tandrem (vil også skifte vandpumpe samtidig) først skal skiftes efter yderligere 180.000 km eller 4 år? Jeg syntes jeg læser lidt forskelligt rundt omkring på nettet. Nogle siger den skal skiftes efter hver 60.000, men kan ikke helt gennemskue om det kun er i starten.

På forhånd tak :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Major Oblivious » 29. jul 2014 19:37

Jeg købte fabriks-ny VW Polo i August 2012 og har været på værksted med den 4 gange nu. Min kæreste købte samme model i 2011, og der aldrig været noget med den.
Så hvis der er én ting jeg har lært, så er det tilfældighedernes spil, hvornår ting skal skiftes, uanset om de har kørt 1 km eller 1 million. Kan desværre ikke svarer konkret på spørgsmålet, men tråden bumpes da ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Cena » 29. jul 2014 19:42

Major Oblivious skrev:Jeg købte fabriks-ny VW Polo i August 2012 og har været på værksted med den 4 gange nu. Min kæreste købte samme model i 2011, og der aldrig været noget med den.
Så hvis der er én ting jeg har lært, så er det tilfældighedernes spil, hvornår ting skal skiftes, uanset om de har kørt 1 km eller 1 million. Kan desværre ikke svarer konkret på spørgsmålet, men tråden bumpes da ;)


Nej det er også lidt det jeg tænker mht. den har kørt 233.000. Bilen kan lige så godt køre i smadder hvis den har gået 168.000. Den har været brugt som pendlerbil og kørt mange lange ture, og da vi var ude i den kørte den rigtig fint.
Jeg er bare i tvivl om det med tandrem og vandpumpe. Hvis jeg står overfor en regning på 5-10.000 kr. de næste måneder, så skal den længere ned i pris :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Muggs » 29. jul 2014 20:30

www.vagcars.dk er din ven :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf TU I Raven » 29. jul 2014 20:44

Det plejer at være ved ca 120000 km eller hver 5 år en tandrem skal skiftes, man plejer som regel at skifte vandpump, medløberhjul, strammere osv, når man skifter tandrem. Men det koster ikke 5000/10000 sidst jeg fik skiftet på min bil kostede det mig ca 3000 kr. En lille time for at få det skiftet og der er ca reservedele for 2000 kr.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf TU I Raven » 29. jul 2014 20:49

Men jeg har ALTID selv fået skiftet tandrem, når jeg har købt en brugt bil. Da de kilometer som der står anført for sidste skift, kan ikke altid være helt sikker på. Så et råd for mig er at få skiftet tandrem og hvad der høre med der til, så er man på den sikre side.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Cena » 29. jul 2014 21:04

TU I Raven skrev:Det plejer at være ved ca 120000 km eller hver 5 år en tandrem skal skiftes, man plejer som regel at skifte vandpump, medløberhjul, strammere osv, når man skifter tandrem. Men det koster ikke 5000/10000 sidst jeg fik skiftet på min bil kostede det mig ca 3000 kr. En lille time for at få det skiftet og der er ca reservedele for 2000 kr.


Nu ved jeg ikke om du har benzin eller diesel? Men motoren skal op på en diesel og det er vist omstændigt da det også styrer diesel indsprøjtning. Men min plan er at presse ham ned så det kan betale et skift indenfor kort tid :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf TU I Raven » 29. jul 2014 21:51

Cena skrev:
TU I Raven skrev:Det plejer at være ved ca 120000 km eller hver 5 år en tandrem skal skiftes, man plejer som regel at skifte vandpump, medløberhjul, strammere osv, når man skifter tandrem. Men det koster ikke 5000/10000 sidst jeg fik skiftet på min bil kostede det mig ca 3000 kr. En lille time for at få det skiftet og der er ca reservedele for 2000 kr.


Nu ved jeg ikke om du har benzin eller diesel? Men motoren skal op på en diesel og det er vist omstændigt da det også styrer diesel indsprøjtning. Men min plan er at presse ham ned så det kan betale et skift indenfor kort tid :)

Du skal da ikke have motor ud vognen for at skifte en tandrem, hold hold, hvor har du fra at motoren skal ud for at skifte en simpelt tandrem?? Det er en times arbejde max to timer, hvis det forgår i en hjemme garage.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Cena » 29. jul 2014 22:00

TU I Raven skrev:
Cena skrev:
TU I Raven skrev:Det plejer at være ved ca 120000 km eller hver 5 år en tandrem skal skiftes, man plejer som regel at skifte vandpump, medløberhjul, strammere osv, når man skifter tandrem. Men det koster ikke 5000/10000 sidst jeg fik skiftet på min bil kostede det mig ca 3000 kr. En lille time for at få det skiftet og der er ca reservedele for 2000 kr.


Nu ved jeg ikke om du har benzin eller diesel? Men motoren skal op på en diesel og det er vist omstændigt da det også styrer diesel indsprøjtning. Men min plan er at presse ham ned så det kan betale et skift indenfor kort tid :)

Du skal da ikke have motor ud vognen for at skifte en tandrem, hold hold, hvor har du fra at motoren skal ud for at skifte en simpelt tandrem?? Det er en times arbejde max to timer, hvis det forgår i en hjemme garage.


Jeg kan ikke lige finde det nu, men vagcars. Folk skrev et at det var ret besværligt på en diesel i forhold til benzin da man skulle have motoren op. Men som nævnt i første indlæg at jeg ikke skarp til biler, men har heldigvis en i familien der er mekaniker og har eget værksted som kan hjælpe. Han er bare på ferie uden mobilsignal lige nu, så han skal nok hjælpe mig når han kommer hjem :) For ellers kan man bilde mig alt ind med biler...næsten :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf livekiller92 » 29. jul 2014 22:04

Kan klart anbefale; vagcars.dk
Her samles alle med projekter og bil info ;)
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Cena » 29. jul 2014 22:08

livekiller92 skrev:Kan klart anbefale; vagcars.dk
Her samles alle med projekter og bil info ;)


Ja har siddet og kigget en masse derinde i dag. Fed side! :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf TU I Raven » 29. jul 2014 22:53

Altid godt med en i familien som kan hjælpe :D hvis jeg var dig, så vil jeg tag den mekaniker som du kender med ud at prøve køre bilen, hvis det er muligt når personen kommer hjem fra ferien. Men som sagt har jeg ikke hørt før at man skal have motoren op, for at skifte en tandrem. Jeg har både haft diesel og benzin biler og har ikke haft motoren ud af bilerne for at skifte tandrem :D
For lige en tanke så vil det være en temmelig stor udgift hver 4-5 år, at få skiftet tandremmen. Men som sagt kan jeg kun tale om de erfaringer jeg selv har oplevet med de biler som jeg har haft.
Håber du finder en løsning på dig spørgsmål :D

Ps. Mener at der et WV forum, der skal der nok hver nogen som bedre besked. Håber det lykkes.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Chaui » 30. jul 2014 06:40

Med en mazda så slipper du for det bøvl da den kører med kæde istedet for rem :-)

Har du tjekket den golf for rust bobler hist og her? Generelt er vw bilerne i de årgange slemme med rust, på f.eks
Bagklappen
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Muggs » 30. jul 2014 06:44

Chaui skrev:Med en mazda så slipper du for det bøvl da den kører med kæde istedet for rem :-)

Har du tjekket den golf for rust bobler hist og her? Generelt er vw bilerne i de årgange slemme med rust, på f.eks
Bagklappen

Nu er Golf V vidst mest kendt for at ruste i forskærmene.
Men nu du nævner Mazda skal du vidst også nævne rust i samme sætning. De er ca. Lige så slemme som VW.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Mekaniker hjælp - Golf 5 1,9 TDI (Tandrem)

Indlægaf Chaui » 30. jul 2014 08:45

Jaja, siger heller ikke mazda ikke ruster, de har haft deres problemer, men min 3'er fra 07 klarer det nu godt. Har bare set mange vw'er med rust problemer de sidste år. Og f.eks. Deres touran er fuldstændig håbløs på det punkt.

Men hvis man går så meget op i det med tandrems skift, så er det vel værd og overveje en bil med kæde, og dem er der da mange af efterhånden.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron