Xboxlife forum

Windows 7 equalizer

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Windows 7 equalizer

Indlægaf MR eg HALOman » 26. jul 2014 13:17

Hey lifere! :)

Jeg har desperat brug for jeres hjælp..
Jeg bruger meget tid på at producere min musik, men er stødt på et problem der forhindre mig i at få en god mix.
Som standard er mine speakers lidt for kraftige i den tunge ende hvilket giver en lidt mudret lydoplevelse.
Af den grund overkompensere jeg for meget i selve musikprogrammet og får en alt for lys mixdown på andres speakers.

Jeg har behov for at få styr på min eq uden for musikprogrammet, altså en standard lydinstilling.
Var rundt på nettet og fandt denne video, men af en eller anden grund har jeg ikke den funktion i mit windows 7 og ville hører om i havde det??

0:50 vælger han en funktion i sine lydinstillinger der kun hedder "equalizer" den har jeg af en eller anden grund ikke muligheden for at vælge... har i?
Jeg har kun følgende 4 "basforøgelse" "virtuel surround" "rumtilpasning" "loudness-equalizer"


Kender i til en løsning? :-k
På forhånd tak for jeres tid og hjælp.
MR eg HALOman
Niveau 5
 
Indlæg: 1131


Re: Windows 7 equalizer

Indlægaf MutantFoodStamp » 26. jul 2014 15:57

Jeg ved ikke med win7 men det virker på win8
100% - Shadow Complex, LOST: Via Domus, Harm's Way, Dead Rising 2: Case Zero, Pixar's UP, Avatar: TLA: TBE, Fight Night 3, Surf's Up, Minecraft, NFS: Most Wanted, Generator Rex, Kinectimals (WP), Far Cry 3, Far Cry 3: Blood Dragon, CoD 4: MW, CoD: MW2, CoD: MW3, CoD: Black Ops, SAW, Borderlands 2, UNO, LocoCycle (X1), Wolfenstein: TNO (X1), CoD:AW (X1), Forza Horizon 2: F&F (X1), Lego Batman 3: BG (X1), Murdered: SS (X1)
MutantFoodStamp
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Windows 7 equalizer

Indlægaf BulletEyeDk » 26. jul 2014 19:38

Der findes jo flere versioner af windows 7, home, pro, ultimate osv.. hvis du sidder med "home" versionen som mig bekendt er den mest skrabede af dem alle, så kan det måske være derfor du ikke har den funktion ?

Jeg aner ikke om det er tilfældet, jeg tænker bare at det måske kan være det der er galt...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Windows 7 equalizer

Indlægaf BuBubbi » 26. jul 2014 20:51

Måske kan der hentes en driver og noget tilhørende software til dit lydkort.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Windows 7 equalizer

Indlægaf MR eg HALOman » 28. jul 2014 09:48

Tak for de hurtige svar.. tænker at det så nok er fordi jeg har windows home versionen, bulleteye.
Kiggede lidt på noget driver software, men fandt ikke et overbevisende produkt, så har istedet brugt lidt penge på et bedre lydkort :)

Men i skal have tusind tak for hjælpen alle sammen ;)
MR eg HALOman
Niveau 5
 
Indlæg: 1131



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron