Xboxlife forum

XB1 party chat (TB X12)

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: XB1 party chat (TB X12)

Indlægaf Major Oblivious » 13. apr 2014 20:32

Bubbibubbi skrev:100% trådløst surround uden nogen former for kabler.
Det slår sgu stereo lyd med kabel til hver en tid.


Det er jeg nu ikke enig i. Specielt ikke efter den nye mulighed for at tilslutte alverdens slags headsets via adapter.
Tjekkede lige specs på Warhead, PX4 og A50 - flagskibene for ASTRO, Turtlebeach og Tritton.
Alle bøffer arbejder i spektrumet 20 - 20Khz. Præcis det samme som et par TB12. Men med stereo-adapteren, så kan man tilslutte et par regulære bøffer, som koster præcis lige så meget, som de tre nævnte, men kan opererer i et spektrum som hedder 5 - 45.000Khz.
Dét giver altså et meget mere levende lydbillede!
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: XB1 party chat (TB X12)

Indlægaf MrBruun » 13. apr 2014 21:28

Yes det virker med x12.. Som mange havde forventet inklusiv os selv, var det undertegnede og Nico der var for dumme til at få det til at virke.. Problem solved !

Billede
MrBruun
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Re: XB1 party chat (TB X12)

Indlægaf BuBubbi » 13. apr 2014 21:55

Major Oblivious skrev:
Bubbibubbi skrev:100% trådløst surround uden nogen former for kabler.
Det slår sgu stereo lyd med kabel til hver en tid.


Det er jeg nu ikke enig i. Specielt ikke efter den nye mulighed for at tilslutte alverdens slags headsets via adapter.
Tjekkede lige specs på Warhead, PX4 og A50 - flagskibene for ASTRO, Turtlebeach og Tritton.
Alle bøffer arbejder i spektrumet 20 - 20Khz. Præcis det samme som et par TB12. Men med stereo-adapteren, så kan man tilslutte et par regulære bøffer, som koster præcis lige så meget, som de tre nævnte, men kan opererer i et spektrum som hedder 5 - 45.000Khz.
Dét giver altså et meget mere levende lydbillede!

Eftersom det menneskelige øre normalt kun kan høre fra 20-20.000 Hz har jeg bestemt ikke brug for noget hverken under eller over.
Og jeg vil til hver en tid hellere have surround end stereo.
Før der kom Dolby digital via optisk spillede jeg som så mange andre med stereo i CoD,
og hvilket helvede det var når man er blevet vand til surround fra 360'en.
Fatter ikke at Microsoft på en nextgen konsol tillader sig kun at udgive stereo headsets.
Og fatter slet ikke de var så lang tid om at få Dolby Digital via optisk.
Vi sidder i 2014, og ikke i 1985.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: XB1 party chat (TB X12)

Indlægaf Major Oblivious » 14. apr 2014 05:28

Bubbibubbi skrev:Eftersom det menneskelige øre normalt kun kan høre fra 20-20.000 Hz har jeg bestemt ikke brug for noget hverken under eller over.
Og jeg vil til hver en tid hellere have surround end stereo.
Før der kom Dolby digital via optisk spillede jeg som så mange andre med stereo i CoD,
og hvilket helvede det var når man er blevet vand til surround fra 360'en.
Fatter ikke at Microsoft på en nextgen konsol tillader sig kun at udgive stereo headsets.
Og fatter slet ikke de var så lang tid om at få Dolby Digital via optisk.
Vi sidder i 2014, og ikke i 1985.


Vil da mene, at de har gjort temmelig meget på lydsiden for at vise det er 2014. Hvilket netop er min pointe med at vi nu kan bruge vores udstyr til fulde. lossless PCM på begge platforme betyder netop, at surround bliver super lækkert! Et par ordentlige stereo-bøffer betyder, at når anlægget ikke må brøle, så behøver man ikke at gå på kompromis.
Men at klemme signalet ned i et Dolby format, som er en 20+ år gammelt er da netop et kæmpe skridt tilbage.

I stedet for vi skal brokke os over manglende surround (hvilket jeg vil påstå effektmæssigt er meget lille i forhold til et surround anlæg. Så vil jeg nærmere mene, at "adapteren" skal ses som en opfordring til producenterne om, at der skal nye boller i suppen.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: XB1 party chat (TB X12)

Indlægaf BuBubbi » 14. apr 2014 11:28

Hvorfor snakker vi pludselig surround anlæg?
Jeg bruger surround i mit headset (Tritton Warhead).
Og da 99% af alle surround headsets til Xbox'en bruger Dolby Digital, er det jo nok derfor det har været så savnet..
Der er en enorm forskel på stereo og surround i headsettet i spil så som Call of Duty.
Nu spillede vi jo med stereo i starten da Dolby Digital ikke var aktiveret via optisk, og man havde slet ingen fornemmelse for hvilke retninger fjenden skød fra.
Det er der heldigvis blevet rettet op på.

Er mange der ikke tror man kan høre surround med er headset, men er du gal der er forskel.

Og det er da tosset at gøre så meget ud af lyden som du siger, og så kun levere det i stereo.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: XB1 party chat (TB X12)

Indlægaf Major Oblivious » 14. apr 2014 12:25

Du misser lidt min pointe. Jeg er af den opfattelse ud fra dine posts, at du mener det er for dårligt hverken MS eller Sony (for den sags skyld) ikke har fået spyttet nogle surround headsets ud til XB1/PS4 på nuværende tidspunkt. Da surround i headset er meget bedre end stereo.

Hvor jeg forsøger, at sige med de lyd-kræfter som nu ligger i de to konsoller, så vil et surround headset der opererer med Dolby Digital leverer en meget dårligere lyd-oplevelse end hvad et ordentligt stereo headset kan leverer med den lydkilde som er tilgængelig, da dette kan få lyden som ukomprimeret stereo direkte ud i bøfferne. Jeg kan fint både høre både fodtrin og skud-retning i eksempelvis Titanfall med mit stereoheadset.
Derfor mener jeg at gaming-producenterne skal komme ind i 2014, og som minimum opgraderer til DTS, da dette format har en bitrate på 1.500 kb/s, hvor Dolby ligger og roder nede i 640 kbps

Den her video forklarer forskellene på det komprimerede format (Dolby Digital) og lossless (HD-lyd)


Det må unægteligt også være sværer og adskille de forskellige lyde når de er af så "lav" kvalitet.

Beklager, hvis det er lidt rodet skrevet, men forsøger at arbejde lidt ved siden af.. Eneste mand på hele kontoret.. Lidt ensomt :cry:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: XB1 party chat (TB X12)

Indlægaf BuBubbi » 14. apr 2014 14:35

Nej, jeg er af den opfattelse at jeg syens det er for dårligt at Microsoft ikke har sendt nogle 100% trådløse headsets ud til Xbox One.
Så man kan nyde både game-lyd og chat-lyd uden nogen kabler.

Jeg er helt enig med dig i at lossless er meget bedre end Dolby Digital.
Men når man nu vil have surround sound, er der ikke rigtigt andre muligheder efter som jeg endnu ikke har set et surround headset til Xbox der bruger andet end Dolby Digital.
Det jeg syens der er trist, er at de bruger så meget tid på kablede headsets.

Da jeg spillede med stereo før de åbnede for surround kunne jeg kun hører højre/venstre.
Altså kunne jeg ikke høre om nogen skød lige foran mig eller lige bag mig.
Og jeg kunne slet ikke høre om nogen gik rundt på etagen over mig, eller under mig.
Jeg kunne høre lyden som en flad skive rundt om mig, bortset fra at direkte foran mig og direkte bag mig var lyden den samme.
Med surround kan jeg høre lyden i hele spektrummet rundt om mig. Som i en sphere. Både over, under, skråt nede og oppe osv.

Det er uundværligt i et multiplayer FPS spil.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster

cron