Xboxlife forum

NAT/Internet guide og nyttige links

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Indlægaf Anonymous22 » 12. jan 2009 00:18

Mr. Kaizer skrev:Ved du hvordan man opsætter en mac?


Portforwarding er akkurat det samme på Mac, som på PC.. Hvis du vil streame fra Mac, så hent Connect360..
Anonymous22
 


Indlægaf BriIxX » 12. jan 2009 00:21

nogen der er klar over hvad hjemmesiden man skal trykke ind er, for at opsætte sin Netopia router? af en eller anden idiotisk grund, kan jeg ikke gøre det der med ip-adressen.
Do you see difficulties in every opportunity or opportunities in every difficulty?
BriIxX
Niveau 4
 
Indlæg: 430


Indlægaf BriIxX » 12. jan 2009 01:00

er der ikke en eller anden hjemmeside ligesom med Netgear? altså routerlogin.net.
Do you see difficulties in every opportunity or opportunities in every difficulty?
BriIxX
Niveau 4
 
Indlæg: 430


Indlægaf BulletEyeDk » 12. jan 2009 20:14

Og du har forsøgt med det her link som også er nævnt i guiden ? http://www.portforward.com/english/appl ... 0index.htm

Scroll ned til du finder NETOPIA...

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf AndersSN » 17. jan 2009 15:25

Okay, nu er jeg pisse irriteret over at ryge af Xbox live hele tiden efter jeg fik min trådløse adapter. Er der en herinde som kan guide mig igennem alt det her netværk halløj, for jeg er helt lost. Har prøvet at følge guiden, men den er alligevel for svær for sådan en noob som mig... Jeg er dog kommet ind på vores router vha. ip :)

Hvis der er en som har tid og lyst så add mig på msn: And007@ofir.dk
På forhånd tak!

AndersSN
AndersSN
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Indlægaf Spunk » 27. jan 2009 19:50

Det kan være du skal tilføje, at det ikke altid er "permanent". Fx skal jeg restarte mit modem, hver gang jeg vil åbne min NAT
Spunk
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Juxer » 28. mar 2009 02:16

Jeg bliver nødt til lige at spørge til råds hos eksperten.

Jeg har en Zyxel som modem og en D-Link DIR-300 som router hvor Xbox'en er koblet til. Jeg får åben NAT med forskellige kombinationer af UPnP, DMZ og NAT settings, men ligegyldigt hvilket kombination jeg vælger lykkes det mig ikke at forbinde til flere af mine venner på Xbox Live der ligeledes har åben NAT. Er der nogle forslag til hvordan et sådant problem løses?
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Indlægaf DeeHawk » 31. mar 2009 15:08

Spunk skrev:Det kan være du skal tilføje, at det ikke altid er "permanent". Fx skal jeg restarte mit modem, hver gang jeg vil åbne min NAT


Ditto.
Har prøvet ALT andet. Den åbner først de skide porte når boxen er tændt mens jeg genstarter routeren. (Zyxel P660-D1)
DeeHawk
Niveau 6
 
Indlæg: 1490


Indlægaf BulletEyeDk » 3. apr 2009 18:53

Spunk skrev:
Det kan være du skal tilføje, at det ikke altid er "permanent". Fx skal jeg restarte mit modem, hver gang jeg vil åbne min NAT


Ditto.
Har prøvet ALT andet. Den åbner først de skide porte når boxen er tændt mens jeg genstarter routeren. (Zyxel P660-D1)



Har i fulgt min vejledning til punkt og prikke ? dvs. sådan at i kører med en fast IP på xboxen som i så forwarder disse porte på ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf chateque » 4. apr 2009 14:11

Hej :)

under "problemer med NAT med router" står der følgende:

"Den ip-adresse som står under standardgateway er den adresse du skal bruge for at logge ind på din router"

under min standardgateway står der ingen ip-adresse. istedet står der bare "::"

jeg kan kke se min ip-adresse, og derfor når jeg skriver den normale
hvad kan jeg gøre?
chateque
Niveau 7
 
Indlæg: 2252


Indlægaf BulletEyeDk » 6. apr 2009 18:48

@chateque

Jeg undrer mig lidt over dit problem.

Hvis du ikke får gateway og f.eks dns adresser så er du formentlig ikke koblet op på enten internet eller router.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf chateque » 6. apr 2009 18:56

BulletEyeDk skrev:@chateque

Jeg undrer mig lidt over dit problem.

Hvis du ikke får gateway og f.eks dns adresser så er du formentlig ikke koblet op på enten internet eller router.



Det kan jeg godt forstå at du gør, da jeg åbenbart har kigget forkert. der står standardgateway 2 steder, men jeg fandt min ip. adresse. :lol: idiot

Det pudsige ved mit setup er, at jeg både har et Modem og en router sat til, så jeg ved ikke om jeg skal følge guiden til "problemer med NAT med router" eller "problemer med NAT uden router", da Modem'et er "hovedforbindelsen" eller hvad man kan sige.

kan du hjælpe mig med det?
chateque
Niveau 7
 
Indlæg: 2252


Indlægaf BulletEyeDk » 6. apr 2009 19:00

Super 8)

Det er forholdsvist nemt..., når du har en router så skal du følge den vejledning med router.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf chateque » 6. apr 2009 19:07

BulletEyeDk skrev:Super 8)

Det er forholdsvist nemt..., når du har en router så skal du følge den vejledning med router.



udemærket, men et andet problem er når jeg skriver min ip-adresse i browseren, kommer der ikke noget frem. istedet søger den på google.

what to do?
chateque
Niveau 7
 
Indlæg: 2252


Indlægaf BulletEyeDk » 6. apr 2009 19:28

Og her snakker vi gateway ip adressen ik ? det er den du skal indtaste for at komme på din router.

Hvad viser IP adressen ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster