Xboxlife forum

PC surround til TV?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

PC surround til TV?

Indlægaf Grankoglen » 16. nov 2007 13:16

Hej folkens..

Hvis jeg nu har en PC med et PC-surround sytem til, og har taenkt mig at investere i et plasma-tv og bruge den som PC skaerm. Saa ved jeg godt at lyden fra PC-spil selvfQlgelig kommer ud af hQjttalerne selvom billedet er paa TV-skaermen. Mit spQrgsmaal er, om man paa en maade kan bruge surroundsystemet gennem PC-en til at se normalt TV og spille X360 med? TV-et har HDMI, VGA, Komponent, RGP, SCART mener jeg.

Tak paa forhaand!

PS: Undskyld hvis det er et ufatteligt daarligt formuleret spQrgsmaal, men saa comedy mens jeg skrev traaden :)
Billede
Grankoglen
Niveau 4
 
Indlæg: 571


Indlægaf NETrom1970 » 16. nov 2007 14:28

Er ikke helt med hvad du mener. Men hvis det er for de du vil have lyden fra tv'et ud af dine PC højtalere så kan det godt lade sig gøre.

TV har som regel altid en audio udgang. Så det er bare om at finde et kabel der virker. Prøv at se om der ikke er en extra audio indgang på dit PC-surround sytem og så sæt lyden til der. Hvis der ikke er må du sætte lyden til din audio ind på lydkortet. det kræver dog at din PC'er står tændt.
NETrom1970
Niveau 0
 
Indlæg: 17


Indlægaf Grankoglen » 16. nov 2007 14:55

Tak Trom.. Det lyder som om du har fat i noget der. Men bliver det surround hvis man gQr det paa den maade?

Og er det muligt at bruge PC-surrounden til X360-spillene ?
Billede
Grankoglen
Niveau 4
 
Indlæg: 571


Indlægaf tryllehans » 16. nov 2007 14:57

det bliver ikke sourround ved at køre det igennem audio in på lydkortet. der skal du have noget mere advanceret, vil nok komme til at stå i 2-4000 kr (nok billigere at købe en sourround forstærker
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf Grankoglen » 16. nov 2007 15:18

Eller et billigt surround-anlaeg til TV... :S ...

En gut paa Boomtown.dk sagde, at jeg kunne kQbe saadan nogle "hvide og rQde ledninger", som der gerne burde vaere output til paa et nyere TV og input til paa min PC-surround? (Kan ikke selv tjekke, da jeg sidder paa den anden side af jorden :P)
Billede
Grankoglen
Niveau 4
 
Indlæg: 571


Indlægaf tryllehans » 16. nov 2007 15:25

det kommer godt nok an på dit lydkort da :)

men det gør stadigvæk ikke signalet til souround. for du kan lave det skal data lyd kilden indeholde det :) med de rigtige stik og indgange vil din xbox kunne blive sourround men dit tv skal du nok ikke regne med bare lige bliver det.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf Grankoglen » 16. nov 2007 15:30

OK.. Tak for det! :D
Billede
Grankoglen
Niveau 4
 
Indlæg: 571



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron