Xboxlife forum

Cisco pix 501 - Hvordan helv... sørger man for det NAT?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Cisco pix 501 - Hvordan helv... sørger man for det NAT?

Indlægaf Naemi » 26. sep 2007 21:17

Nu har det gnavet i mig siden i morges, og har knoklet næsten konstant med det hele dagen. Jeg må ærligt indrømme, at alt der har med routere og porte at gøre, forstår jeg lige så vel som det franske sprog.

Får tildelt Internet adgang af Viborg Kommune, hvilket betyder at de betaler og derfor også bestemmer hvilken router der skal bruges. For lang tid siden var de forbi og installere en Cisco PIX 501, og jeg har derfor selv ingen idé om hvordan den fungerer.

Har læst utallige guides (inklusiv flere af dem som er blevet skrevet her på siden), og jeg står stadig på bar bund. Jeg har ikke engang formået at fremskaffe en login boks til at komme ind og konfigurere routeren endnu.

Sidder næsten på mine grædende knæ nu, for jeg har virkelig virkelig set frem til at spille Halo 3 med nogle kammerater i månedsvis, og vi kan ikke komme på sammen fordi min forbindelse er på Moderat og en af deres er på Strict.

Er ked af at starte endnu en NAT tråd, men jeg er så håbløs til computere at det er til at småtude over :roll:
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Indlægaf Timmi » 26. sep 2007 21:53

En cisco pix 501 er en firewall til hjemmebrug :)
For at komme i forbindelse til den skal du telnette til dens inderside INSIDE adresse, og ha brugernavn og password. Jeg kunne forstille mig, at når det er Viborg Kommune der har opstillet den, at de også ha ændret passwordet til den, så end-useren (dig) ikke kan gå ind og ændre på de sikkerheds regler der er lavet i den.

Men du kan prøve at gå ned i start, tryk kør, skriv cmd, i boksen der skriver du telnet og så adressen på Pixen. Og så prøv med både username og password Cisco :)
Og så meld tilbage om du kan komme ind i den. Hvis du kan, så tager vi den derfra :)

Tim - som arbejder med Cisco til hverdag :)
Billede
Timmi
Niveau 1
 
Indlæg: 59


Indlægaf Naemi » 26. sep 2007 22:54

Jeg er ikke sikker på at jeg er helt med, men nu gennemgår jeg lige hvad jeg har prøvet.

Start > Kør > CMD

Så skriver jeg telnet 172.28.32.5, hvorefter den skriver "Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 23: forbindelsen blev ikke oprettet".

Jeg er ikke helt sikker på om du mener min IP når du siger Pixen?
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Indlægaf Timmi » 27. sep 2007 07:22

Naemi skrev:Jeg er ikke sikker på at jeg er helt med, men nu gennemgår jeg lige hvad jeg har prøvet.

Start > Kør > CMD

Så skriver jeg telnet 172.28.32.5, hvorefter den skriver "Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 23: forbindelsen blev ikke oprettet".

Jeg er ikke helt sikker på om du mener min IP når du siger Pixen?


Med ip adressen mener jeg den adresse din Pix har, min fejl jeg ikke fik skrevet det ordenligt :)
Højst sandsynligt er det din default gateway, så hvis du laver en Start > Kør > CMD og i det vindue skriver ipconfig, så burde den komme frem med din IP adresse, subnet mask og en default gateway. Det er default gateway du skal lave en telnet til :)
Billede
Timmi
Niveau 1
 
Indlæg: 59


Indlægaf Timmi » 27. sep 2007 08:41

Jeg vil lige indskyde, at jeg nok ville undersøge med Viborg kommune først, om det er i orden du ændre på NAT indstillingerne.
Kommuner har oftest regler om sikkerhed, og du kan komme i problemer hvis du bryder de regler, ved at natte noget ind :)
Billede
Timmi
Niveau 1
 
Indlæg: 59



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 17 gæster

cron