Xboxlife forum

Gennemgang af X1 dashboard

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf VIC » 8. nov 2013 16:30

Major Nelson og Xbox Wire har lige smidt en video op hvor de gennemgår nogle af de ting man kan med det nye dashboard. Må indrømme at jeg er pænt imponeret over hvor smooth det kører, især når man hopper ind og ud af spil
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf NikolajR » 8. nov 2013 19:39

Syntes især den del med ansigts login er fedt! :D
NikolajR
Niveau 0
 
Indlæg: 28
By: Kalundborg


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf JanR » 8. nov 2013 19:50

Det er ret fedt at det kører så flydende, og at man kan skifte mellem de forskellige brugere på den måde.

Kinect er dog blevet alt for intelligent, så den potentielt kan bruges som en lille automatisk spioncentral.
Det må være det eneste negative, som der er i den video.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf Mox » 8. nov 2013 20:08

Så du har ingen gadgets med front facing cams? (Macbooks, Iphone, Android)?
Mox
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf hackNICE1112@ » 8. nov 2013 20:10

JanR skrev:Det er ret fedt at det kører så flydende, og at man kan skifte mellem de forskellige brugere på den måde.

Kinect er dog blevet alt for intelligent, så den potentielt kan bruges som en lille automatisk spioncentral.
Det må være det eneste negative, som der er i den video.


Så ville man jo kunne sige det samme om computer mobiler tv :-)
Det er jeg ikke så nervøs for :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf VIC » 8. nov 2013 20:11

JanR, Kinect er jo som sådan bare et kamera og ikke klogere end den software der bruger det. Hvis det nogensinde kom frem, at Microsoft videresendte information fra Kinect direkte til NSA eller reklamebureauer, så ville det vist blive så stor en skandale, at de lige så godt kunne lukke hele butikken med det samme.
Men hvis det er sådan noget man er bange for, så er der vist større grund til at pakke sin smartphone ind i sølvpapir, for den kan potentielt fortælle meget mere om dig end den lille smule af din stue som Kinect kan overvåge ;-)
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf TU I Raven » 8. nov 2013 20:17

VIC skrev:JanR, Kinect er jo som sådan bare et kamera og ikke klogere end den software der bruger det. Hvis det nogensinde kom frem, at Microsoft videresendte information fra Kinect direkte til NSA eller reklamebureauer, så ville det vist blive så stor en skandale, at de lige så godt kunne lukke hele butikken med det samme.
Men hvis det er sådan noget man er bange for, så er der vist større grund til at pakke sin smartphone ind i sølvpapir, for den kan potentielt fortælle meget mere om dig end den lille smule af din stue som Kinect kan overvåge ;-)

:lol: :lol: :lol: hjælp min xbox spionere mig hjælp
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf JanR » 8. nov 2013 21:36

Mox skrev:Så du har ingen gadgets med front facing cams? (Macbooks, Iphone, Android)?


Nej.
Jeg har et lille stykke sort tape over mit webcam, på min bærbar.
Det er heller ikke sværere for uvedkommende, at skaffe sig adgang til ens webcam, hvis det er det som de vil.

VIC skrev:JanR, Kinect er jo som sådan bare et kamera og ikke klogere end den software der bruger det.


Kinect er meget mere end bare et kamera.
Dens software har jo lige præcis automatiseret det hele, hvorfor den nu indeholder avanceret ansigts genkendelse, er i stand til at huske de forskellige personer, se i mørke med IR, måle folks puls, og blodtryk. Og så kan den også registrere hvem af personerne der snakker, fjerne baggrundsstøj, og endda aktivt lytte med i standby mode.

Derudover viser Microsofts Kinect relaterede patenter også tydeligt, hvad de gerne vil i fremtiden.
Kinect kan genkende humørændringer på dit ansigt, og kropssprog. Det vil de gerne bruge sammen med søgetermer, og hvad man skriver på sociale netværk, for at målrette reklamer endnu mere.
Et andet patent måler antallet af mennesker i værelset, for at se om man bryder ophavsretten på film og musik.

VIC skrev:Hvis det nogensinde kom frem, at Microsoft videresendte information fra Kinect direkte til NSA eller reklamebureauer, så ville det vist blive så stor en skandale, at de lige så godt kunne lukke hele butikken med det samme.


Og det tror du at de ville indrømme?
NSA samarbejder formentlig med alle de større amerikanske IT-selskaber, og har gjort det i årtier, og har desuden adgang til alle Microsofts services.
Men du tror måske ikke at de vil gøre brug af Kinect, da det jo "bare" er tilbehør til en spillekonsol?

N.Y. Times skrev:Documents show that the N.S.A. has been waging a war against encryption using a battery of methods that include working with industry to weaken encryption standards, making design changes to cryptographic software, and pushing international encryption standards it knows it can break.

Project description - The SIGINT Enabling Project actively engages the US and foreign IT industries to covertly influence and/or overtly leverage their commercial products' designs. These design changes make the systems in question exploitable through SIGINT collection (e.g., Endpoint, Midpoint, etc.) with foreknowledge of the modification. To the consumer and other adversaries, however, the systems' security remains intact.


Viden er penge og magt, og det er ikke for sjov at Microsoft vil vide alt om deres kunder.
De kan indsamle oplysninger, for at målrette annoncer og reklamer ligesom Google gør, og så er det ikke heller ikke sværere for eksempelvis NSA at få adgang til samme data fra MS.

Der er ingen grund til at gøre det nemmere for dem, og udstille hele sit liv.
Heldigvis har Microsoft også gjort det muligt at fjerne sit Kinect kamera, efter massiv kritik - men det hører til i en anden tråd. :)

Men det er da skræmmende at folk herinde er så naive, om hvad Kinect egentlig også gør muligt, og blindt stoler på alt.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf Spankey103 » 8. nov 2013 21:52

Gud hvor er du paranoid JanR o.O
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf JanR » 8. nov 2013 21:56

Spankey103 skrev:Gud hvor er du paranoid JanR o.O


Det har ikke noget med at være paranoid at gøre.
Jeg har ikke noget at skjule.

Det har noget at gøre med at forholde sig til virkeligheden, og værne om privatlivet, i stedet for at leve i et Stasi-samfund.
Skal alle mennesker behandles som potentielle kriminelle, eller er det kun mistænkte som skal overvåges?
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf VIC » 8. nov 2013 22:12

JanR, jeg synes ikke jeg er naiv, men realist.
Ja, Kinect har måske funktionalitet der kan bruges til at målrette reklamer, men jeg er temmelig sikker på at det vil blive behandlet lokalt. Din computer gør jo akkurat det samme. Hver gang du går ind på en hjemmeside, bliver der gemt en cookie, som kan blive brugt til at målrette reklamer uden at Google ligger og roder rundt i dine data. Kinect vil bare være en meget avanceret 'cookie'.
Og ja, det er da meget muligt at Microsoft kan åbne en dør, så NSA kan komme ind og spionere på dig, men mon ikke det kun vil ske, hvis der bliver bedt om det pga. en begrundet mistanke? For jeg tror dælme ikke at Microsoft sidder og streamer alt hvad du laver ned på en server og hygger sig med at grine af folk efter fyraften. Noget af det første der kommer til at ske, når X1 kommer ud, er jo nok at nogle folk vil sidde og overvåge netværkstrafikken den genererer og der vil man tydeligt kunne se hvis det var tilfældet.
Og nej, hvis de så endelig gjorde det, så ville de nok ikke indrømme det selv, men set i lyset at alle de afsløringer der har været de sidste par år omkring overvågning, interne leaks af nye produkter osv., så er der jo en betydelig chance for at det ville slippe ud ad anden vej og derfor tror jeg simpelthen ikke de tør gør noget i den retning, med mindre de er under direkte statslig ordre (igen, den begrundede mistanke).
Så jeg er udmærket klar over hvad de teoretisk kan gøre med teknologien, men realistisk set, så kan jeg ikke se der skulle være noget at være bange for. Men du er måske en lille skabs-terrorist, for så kan jeg selvfølgelig godt se det kan være skræmmende :-P
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf JanR » 8. nov 2013 22:49

Hvad gør dig sikker på at det vil blive behandlet lokalt?

Jeg forstår ikke hvordan du overhovedet kan sammenligne cookies (som i øvrigt nemt kan deaktiveres), med et super avanceret kamera/mikrofon, som kan holde øje med ens hjem, selv i standby mode.

Og de seneste mange lækager viser jo netop, at det ikke kun er beggrundet mistanke som berettiger overvågning, men at det er et omfattende globalt foretagende hvor alt bliver overvåget.
Det er kernen i problemet. Hvis det kun var mistænkte der blev overvåget, var det jo fuldstændig ligegyldigt med Kinect 2.0 og andet avanceret hardware.

Og nej, selvfølgelig sidder de ikke efter fyraften og griner af folk.
I stedet har de algoritmer, som automatisk samler informationer om alle, og lagrer det på ubestemt tid.
Hvor Stasi førhen havde papirer om borgerne, er det nu blot digitalt.
Det er kun blevet mere avanceret efter Anden Verdenskrig, da man startede SIGINT med Echelon-projektet.

Det ironiske ved din terrorist analogi, er at det rent faktisk er deres hovedargumentet for at overvåge alle. :)

Min pointe er blot, at folk burde være mere skeptiske ved Kinect 2.0, da det muliggør en helt ny form for krænkelse af privatlivet - end bare at være ligeglad, da man alligevel ikke har noget at skjule.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf CaptainKicker » 8. nov 2013 23:43

Åh, det ultimative PS fanboy kort. NSA... Overvågninger... Mænd i jakkesæt der følger hver bevægelse. De her konspirations teorier, og paranoia indlæg er direkte pinlig at se på.

Jeg er sikker på at det er ligeså lidt spionage i Kinect, som der er I din Move, og ja, selv din bærbar. Hold nu op...

EDIT: Og ja, jeg håber at det er noget du skriver, fordi du er Pro-PS mand. For hvis ikke, så er jeg lidt bekymret for dig.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf JanR » 8. nov 2013 23:51

CaptainKicker skrev:Åh, det ultimative PS fanboy kort. NSA... Overvågninger... Mænd i jakkesæt der følger hver bevægelse. De her konspirations teorier, og paranoia indlæg er direkte pinlig at se på.

Jeg er sikker på at det er ligeså lidt spionage i Kinect, som der er I din Move, og ja, selv din bærbar. Hold nu op...

EDIT: Og ja, jeg håber at det er noget du skriver, fordi du er Pro-PS mand. For hvis ikke, så er jeg lidt bekymret for dig.


Det er dejligt at du hver gang trækker debatten, på et helt nyt niveau.

Bliv endelig ved med dine imbecile indlæg, om hvor fantastiske Microsoft er, uanset hvad de melder ud.
Du er altid en garant for rigtig god underholdning. :)
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf Spankey103 » 9. nov 2013 00:02

JanR skrev:
CaptainKicker skrev:Åh, det ultimative PS fanboy kort. NSA... Overvågninger... Mænd i jakkesæt der følger hver bevægelse. De her konspirations teorier, og paranoia indlæg er direkte pinlig at se på.

Jeg er sikker på at det er ligeså lidt spionage i Kinect, som der er I din Move, og ja, selv din bærbar. Hold nu op...

EDIT: Og ja, jeg håber at det er noget du skriver, fordi du er Pro-PS mand. For hvis ikke, så er jeg lidt bekymret for dig.


Det er dejligt at du hver gang trækker debatten, på et helt nyt niveau.

Bliv endelig ved med dine imbecile indlæg, om hvor fantastiske Microsoft er, uanset hvad de melder ud.
Du er altid en garant for rigtig god underholdning. :)


Du er skam også selv rigtig fin underholdning :-)
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron