Xboxlife forum

EA og Microtransactions

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

EA og Microtransactions

Indlægaf Phimosis » 28. feb 2013 08:04

Ved jeg ikke helt hvor vild jeg er med den her udvikling....

http://www.ign.com/articles/2013/02/27/ ... ce=twitter

Vil i hvert fald forvente noget mere af de forskellige spil, hvis det ender på den her måde....
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: EA og Microtransactions

Indlægaf IkkNico » 28. feb 2013 08:20

Det er desværre den vej det går, og det bliver kun værre.

Brugtmarkedet dør indenfor en overskuelig fremtid fordi al spildistribution bliver 100% digital. Samtidig fortsætter udgiverne med et udsende halvfærdige titler, der skal patches pga fejl allerede på dag 1. De vil blive udgivet i episodeform, så forbrugerne skal betale for nye afsnit/levels, på den måde kan udgiverne maksimere profitten fordi forbrugerne gladeligt betaler fuld pris for et halvt spil. Oveni alt dette kommer så microtransactions hvor man kan købe karakter-leves, udstyr o.lign, hvilket uvægerligt vil gøre alle spil til pay-to-win.

Vil du have adgang til de bedste våben i denne online shotter? Så skal der betales ved kasse 1.
Vil du have en hurtigere bil til din online racer? Så vis mig dit betalingskort.

Bookmark denne side, og kom tilbage om 5 år og fortæl mig jeg ikke fik ret :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: EA og Microtransactions

Indlægaf Stoffer » 28. feb 2013 09:23

IkkNico skrev:Det er desværre den vej det går, og det bliver kun værre.

Brugtmarkedet dør indenfor en overskuelig fremtid fordi al spildistribution bliver 100% digital. Samtidig fortsætter udgiverne med et udsende halvfærdige titler, der skal patches pga fejl allerede på dag 1. De vil blive udgivet i episodeform, så forbrugerne skal betale for nye afsnit/levels, på den måde kan udgiverne maksimere profitten fordi forbrugerne gladeligt betaler fuld pris for et halvt spil. Oveni alt dette kommer så microtransactions hvor man kan købe karakter-leves, udstyr o.lign, hvilket uvægerligt vil gøre alle spil til pay-to-win.

Vil du have adgang til de bedste våben i denne online shotter? Så skal der betales ved kasse 1.
Vil du have en hurtigere bil til din online racer? Så vis mig dit betalingskort.

Bookmark denne side, og kom tilbage om 5 år og fortæl mig jeg ikke fik ret :mrgreen:


Jeg tror desværre at du har 100% ret :P Det er sgu synd. Men sådan er det jo. (måske)
Billede
Stoffer
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Re: EA og Microtransactions

Indlægaf loonitunius » 28. feb 2013 09:44

tja jeg har ik noget MT ... så længe jeg kan gennemføre HELE spillet uden at bruge det, at de indføre nye våben / baner ( f.eks som bo2 ) har jeg ik noget mod så længe jeg kan spille spillet uden at være tvunget til at købe dem ( selv om jeg har :D )

ang, episoder og unlock af nødvendige ting for spillet, der er jeg ikke villig til at betale, og jeg går da osse konsekvent uden om sådanne titler før jeg kan få alt på engang og forhåbenligt billigere ( walking dead f.eks )

til sidst og ikke mindst, så har jeg personligt ik så meget mod digitalisering og mangle på vidre salg af brugte titler.. da jeg meget sjældent har solgt mine, og faktisk fortrækker i langt de fleste tilfælde at have dem digitalt.
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


Re: EA og Microtransactions

Indlægaf Thorpedo29 » 28. feb 2013 09:51

Det er en rigtigt uheldig og irriterende udvikling! De har det jo allerede i deres Tiger golf hvor man fik spillet med alle baner men så skulle betale ekstra for at spille på en stor del af dem(eller bruge en evighed på at unlocke dem).

Syntes i forvejen det var ved at tage overhånd med udvidelserne, hvor hurtigt de kom og priserne på samme men er vi på vej ud i at man kan købe sig til bedre udstyr der påvirker spillet til ens fordel(også i MP), så står jeg af. Jeg har respekt for at de skal tjene penge men forhåbentligt er der grænser.

Alternativt kan de sænke prisen på selve spillet eller gøre det gratis som på FB og så leve af micro transactions.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: EA og Microtransactions

Indlægaf IkkNico » 28. feb 2013 10:44

Thorpedo29 skrev:... men er vi på vej ud i at man kan købe sig til bedre udstyr der påvirker spillet til ens fordel(også i MP), så står jeg af. Jeg har respekt for at de skal tjene penge men forhåbentligt er der grænser...

Var det ikke det der skete med PeaceKeeper i Black Ops 2?

Ny riffel, og meget effektiv, som man kun kunne sætte på sin klasse, hvis man købte DLC. til gengæld
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: EA og Microtransactions

Indlægaf Thorpedo29 » 28. feb 2013 11:03

Den var vel egentligt ikke bedre var den? Jeg har faktisk ikke rigtigt spillet med den, kører næsten kun LMG og Shotgun pt.

Men hvis den virkeligt er bedre så stinker det da, selvom jeg nok prøver den nu når jeg kommer hjem ;-)
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: EA og Microtransactions

Indlægaf oliman22 » 28. feb 2013 11:12

IkkNico skrev:
Thorpedo29 skrev:... men er vi på vej ud i at man kan købe sig til bedre udstyr der påvirker spillet til ens fordel(også i MP), så står jeg af. Jeg har respekt for at de skal tjene penge men forhåbentligt er der grænser...

Var det ikke det der skete med PeaceKeeper i Black Ops 2?

Ny riffel, og meget effektiv, som man kun kunne sætte på sin klasse, hvis man købte DLC. til gengæld


Den er ikke OP i forhold til de andre våben.
oliman22
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Re: EA og Microtransactions

Indlægaf Dirty Harry » 28. feb 2013 11:15

Desværre ser situationen sådan ud, fordi vi har ladet udgiverne gøre det;
Billede
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: EA og Microtransactions

Indlægaf IkkNico » 28. feb 2013 11:35

oliman22 skrev:
IkkNico skrev:
Thorpedo29 skrev:... men er vi på vej ud i at man kan købe sig til bedre udstyr der påvirker spillet til ens fordel(også i MP), så står jeg af. Jeg har respekt for at de skal tjene penge men forhåbentligt er der grænser...

Var det ikke det der skete med PeaceKeeper i Black Ops 2?

Ny riffel, og meget effektiv, som man kun kunne sætte på sin klasse, hvis man købte DLC. til gengæld


Den er ikke OP i forhold til de andre våben.

Tak for info. Det er rart at vide, at det trods alt ikke er kommet dertil endnu
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: EA og Microtransactions

Indlægaf BeatenIndiana » 28. feb 2013 11:51

oliman22 skrev:
IkkNico skrev:
Thorpedo29 skrev:... men er vi på vej ud i at man kan købe sig til bedre udstyr der påvirker spillet til ens fordel(også i MP), så står jeg af. Jeg har respekt for at de skal tjene penge men forhåbentligt er der grænser...

Var det ikke det der skete med PeaceKeeper i Black Ops 2?

Ny riffel, og meget effektiv, som man kun kunne sætte på sin klasse, hvis man købte DLC. til gengæld


Den er ikke OP i forhold til de andre våben.


Det kommer vel lidt an på, hvad man spiller. Personligt har jeg næsten ikke brugt andet, siden den kom.
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Re: EA og Microtransactions

Indlægaf Lowlandet » 28. feb 2013 13:14

Så længe at det kun er "genvejs" item som du kan købe dig til, har jeg ikke noget problem med det.

De indførte dem jo i BF3, hvis man ikke gad at bruge tid på at unlocke våben osv. Så kunne man betale sig fra det.

Det giver ingen fordel for dem som køber sig til det, så hvis de kan holde det nede på det niveau så ser jeg ikke noget problem.
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: EA og Microtransactions

Indlægaf Krisgebis » 28. feb 2013 13:48

IkkNico skrev:Det er desværre den vej det går, og det bliver kun værre.

Brugtmarkedet dør indenfor en overskuelig fremtid fordi al spildistribution bliver 100% digital. Samtidig fortsætter udgiverne med et udsende halvfærdige titler, der skal patches pga fejl allerede på dag 1. De vil blive udgivet i episodeform, så forbrugerne skal betale for nye afsnit/levels, på den måde kan udgiverne maksimere profitten fordi forbrugerne gladeligt betaler fuld pris for et halvt spil. Oveni alt dette kommer så microtransactions hvor man kan købe karakter-leves, udstyr o.lign, hvilket uvægerligt vil gøre alle spil til pay-to-win.

Vil du have adgang til de bedste våben i denne online shotter? Så skal der betales ved kasse 1.
Vil du have en hurtigere bil til din online racer? Så vis mig dit betalingskort.

Bookmark denne side, og kom tilbage om 5 år og fortæl mig jeg ikke fik ret :mrgreen:

Tror nu ikke du får ret.
1. Der går længe inden spilmarkedet er 100% digitalt.
2. Giver fejlfyldte spil ikke stadig dårlig omtale, som det altid har gjort?
3. Episodisk udgivelse er stadig en form, der ikke ser særligt profitabel ud. Det blev spået som "fremtiden" i starten af denne generation, men faldt langsomt fra hinanden, da det simpelthen ikke fungerede. Derefter kom microtransaktioner. Walking Dead er nok den eneste succeshistorie som episodisk titel.
4. Hvis man har brugt tid med Free 2 Play spil, så ved man også at kun et fåtal af dem er pay to win. Det er ikke en model, der holder folk fangede = det modsatte af hvad udviklerne vil opnå.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034



Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron