Xboxlife forum

Demoer halverer xbox spil salg?

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Demoer halverer xbox spil salg?

Indlægaf Thorpedo29 » 12. feb 2013 10:50

Ifølge denne artikel halverer lanceringer af demoer salget af et givent spil. Jeg syntes det lyder helt vildt men må da samtidigt indrømme at jeg har sprunget over en del spil efter at have prøvet demoen.

http://www.oxm.co.uk/50123/releasing-a- ... eneral-RSS
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Demoer halverer xbox spil salg?

Indlægaf Major Oblivious » 12. feb 2013 11:10

Tjaa.. Tallet er noget større end jeg troede, men er helt enig - en lækker trailer med masser af effekter og hurtige klip kan skabe nogle urealistiske forventninger, eller bagside tekst for den sags skyld.

Men tallet er jo også et udtryk for at der udsendes en masse spil med af en meget tvivlsom kvalitet - Det behøver jo ikke nødvendigvis at have million-budgetter bag sig for at være en spændende oplevelse (Spec Ops: The Line eksempelvis)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Demoer halverer xbox spil salg?

Indlægaf Krisgebis » 12. feb 2013 11:41

@Major: Men for at tage netop dit eksempel med Spec Ops, så ville det spil jo have haft en helt forfærdelig demo, fordi de ikke ville kunne vise særligt meget af historien, som er spillet styrke.

Grunden til at det formindsker salget er langt mere kompliceret end: Det er fordi spillene er noget lort.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Demoer halverer xbox spil salg?

Indlægaf bbentover » 12. feb 2013 12:26

demoer er fint:-) priser på nye spil er ikke godt:-(
bbentover
Niveau 4
 
Indlæg: 361


Re: Demoer halverer xbox spil salg?

Indlægaf Major Oblivious » 12. feb 2013 14:27

@ Krisgebis - Du har ret, det er alt for forsimplet at antage spil´ene er noget lort, og måske er MS´s krav om en demo egentlig nogen gange med til at give spil en hårdere medfart..

@ bbentover
Prisen på nye spil er da nogenlunde hvad den har været de sidste mange år - bevares hvis vi medregner inflation og udhulning af reallønnen, så er spilpriserne steget! men ren nummerisk, så er de vel noget nær det samme..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Demoer halverer xbox spil salg?

Indlægaf Too Nizzle » 12. feb 2013 18:12

bare fordi der er korrelation betyder det ikke at der er en kausalitet.
Eller sagt på en anden måde - bare fordi tallene viser en sammenhænge er ikke ensbetydende med at det ene tal bliver påvirket af det andet. Perfekt eksempel på hvordan statistik kan være utroligt misvisende.

Jeg tror mere det er fordi nogle af de bedst sælgende spil vælger ikke at bruge penge på en demo fordi de i forvejen forventer stort salg - demo eller ej.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Demoer halverer xbox spil salg?

Indlægaf bbentover » 12. feb 2013 19:47

nej nej nej det er for gal:-(
bbentover
Niveau 4
 
Indlæg: 361


Re: Demoer halverer xbox spil salg?

Indlægaf tryllehans » 12. feb 2013 22:15

bare fordi mange downloader demoen og ikke køber spillet hænger vel ikke sammen med at de ville have købt spillet aligevel. hvis jeg keder mig en aften downloader jeg en masse demorer og prøver spil som jeg nok aldrig ville have købt aligevel. enkelte gange er jeg faktisk blevet overrasket og så købt det fulde spil bagefter hvor det er sjællent jeg vælger et spil fra pga en demo hvis jeg havde set mig for at skulle have det.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Demoer halverer xbox spil salg?

Indlægaf Krisgebis » 12. feb 2013 22:47

Kunne være interessant at vide hvilke data de bygger deres konklusion på. Ville også gøre det nemmere at diskutere.

Uanset, så kan jeg godt se hvorfor demoer nogle gange skræmmer folk væk (af andre grunde end at spillet er komplet junk). Der er mange spil der ikke kan vises i et positivt lys via en demo. Ellers kan man måske få stillet nok af ens nysgerrighed ved demoen alene, hvilket udviklerne nok også vil være lidt ked af (hvis spillet har mere at vise).
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Demoer halverer xbox spil salg?

Indlægaf jensskoedt » 13. feb 2013 10:37

Med en fremtid hvor man ikke kan bytte spil (rygter om nye XBOX), er det endnu vigtigere at man ikke køber "katten i sækken", specielt hvis priserne fastholdes på spil, hvad jeg tror, på trods af denne "kopi beskyttelse"
Samtidig vil en side some denne blive endnu mere vigtig, når der skal læses anmeldelser, så fortsæt det gode arbejde.
Fremtiden vil helt sikkert byde på mere download af demoes herfra.
jensskoedt
Niveau 3
 
Indlæg: 285



Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron