Xboxlife forum

TB Stealth 500x vs. Astro A50 2nd gen.

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

TB Stealth 500x vs. Astro A50 2nd gen.

Indlægaf TigerJax007 » 24. feb 2015 15:55

Jeg har besluttet mig for at gå all-in og endelig købe mig et high-end trådløst 7.1 headset til Xbox One.

Valget står mellem:

Turtle Beach Stealth 500x
Astro A50 2nd generation

Jeg har søgt med lys og lygte på både google og Youtube og fundet en masse anmeldelser og sammenligninger, men jeg svinger hele tiden frem og tilbage. Det ene øjeblik er jeg klar til at købe Turtle Beach og det næste øjeblik er jeg klar til at købe Astro. Jeg har efterhånden kogt alle indtrykkene ned til følgende:

Stealth 500x:
+ Bedre chatlyd end A50
+ Ingen kabler overhovedet
- Fantastisk lyd via dts, men en smule efter A50's Dolby
- Ikke ligeså behagelige at have på

A50:
+ Fantastisk spillyd - en smule bedre end 500x
+ God komfort
- Chatlyden er dårligere end 500x og lyder som om man taler i en metaldåse
- Obligatorisk chatkabel fra headset til controller er irriterende

Derudover er der faktorer som udseende og pris at tage højde for. Udseendet er jo en smagssag. Begge headsets er møgdyre - A50 ca. 500 kr. dyrere end 500x.

Det jeg godt kunne tænke mig at høre var hvad jeres erfaringer er, hvis nogen af jer har ét af de to headsets. Jeg er ikke interesseret i fanboy-argumenter, hvor det ene er fantastisk og det andet bare er noget bras fordi I har kastet jeres kærlighed på det ene frem for det andet. Jeg er helt sikker på, at begge produkter er fantastiske, og jeg ville sikkert også blive glad for begge to - uanset hvad jeg købte. Men til de priser vi taler om her vil jeg gerne være 100% sikker på at købe det helt rigtige.

Det jeg især er lidt hysterisk omkring er komforten. Jeg får hovedpine, hvis det ikke sidder ordentlig. Og jeg har svært ved at forudse, hvordan de to headsets passer. Som sammenligning kan jeg sige, at mine x11 til 360'eren sad fantastisk. Men mine XO Seven til One sidder elendigt. Er der nogen af jer, der kan sammenligne med de to nævnte headsets og give et bud på, hvordan min oplevelse så ville være af de beskrevne? Her er jeg især lidt i vildrede omkring 500x, da jeg jo har haft gode/dårlige oplevelser med to forskellige produkter fra samme producent.

Ved godt mit indlæg endte med at blive lidt langt - håber I gider tage jer tiden til at give et indspark :-)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: TB Stealth 500x vs. Astro A50 2nd gen.

Indlægaf torniel » 24. feb 2015 17:21

Hvis komfort er en showstopper er der intet reelt alternativ til at prøve dem begge selv.
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: TB Stealth 500x vs. Astro A50 2nd gen.

Indlægaf DanniLaursen » 24. feb 2015 18:46

Jeg har astro og hade Tb s 500 før og bytter det aldrig til noget andet igen...

Det problem jeg hade med mit Tb s 500 vat af det var så skide dårligt af have på hovdet.... så hvid det mig der skal vælge igen så det klart astro
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: TB Stealth 500x vs. Astro A50 2nd gen.

Indlægaf BuBubbi » 25. feb 2015 23:49

Er også komplet latterligt at Turtle Beach har valgt at sætte ørebøfferne fra XO Four på 500x,
i stedet for at bruge dem fra XO Seven som er 1000x mere behagelige at have på.

Jeg nægter selv at give så mange penge for 500x.
Efter min mening er ingen Turtle Beach headsets så mange penge værd.

Jeg har stadig et håb om at der kommer flere helt trådløse headsets til Xbox One,
og ind til da må jeg nøjes med en kombination af Tritton Warhead hvis der ikke skal
chattes med andre og så XO Seven.

Tritton må satme gerne lave et nyt Warhead til XO.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: TB Stealth 500x vs. Astro A50 2nd gen.

Indlægaf TigerJax007 » 26. feb 2015 08:23

BuBubbi skrev:Er også komplet latterligt at Turtle Beach har valgt at sætte ørebøfferne fra XO Four på 500x,
i stedet for at bruge dem fra XO Seven som er 1000x mere behagelige at have på.

Jeg nægter selv at give så mange penge for 500x.
Efter min mening er ingen Turtle Beach headsets så mange penge værd.

Jeg har stadig et håb om at der kommer flere helt trådløse headsets til Xbox One,
og ind til da må jeg nøjes med en kombination af Tritton Warhead hvis der ikke skal
chattes med andre og så XO Seven.

Tritton må satme gerne lave et nyt Warhead til XO.


Ja, det er jo så smag og behag. Jeg synes jo fx at XO Seven er elendige at have på, og at lige netop polstringen er meget mere behagelig på XO Four. For mig bliver læderet klistret og det gør mine ører brandvarme. Det ser måske nok mere eksklusivt ud. Men behageligt? Det er det langt fra efter min smag.
Jeg har hørt om mange andre, der har samme holdning. Så jeg tror faktisk, at TB måske har indset, at flertallet bedst kan lide stofpolstringen.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: TB Stealth 500x vs. Astro A50 2nd gen.

Indlægaf jonas12 » 26. feb 2015 12:09

Det Jeg synes er lækkert ved A50 er at de ikke rigtig klemmer på hovedet, men hviler rigtig meget på toppen af hovedet, ved hjælp af bøjlen, det synes jeg er rigtigt lækkert, og har aldrig følt mig utilpas med dem, ved længere spil sessioner! :) Turtle beach vil jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har ejet et af deres produkter siden CoD4 var på dets højeste :)
Billede
jonas12
Niveau 5
 
Indlæg: 863
By: Kolding


Re: TB Stealth 500x vs. Astro A50 2nd gen.

Indlægaf TigerJax007 » 27. feb 2015 14:22

Tak for alle jeres inputs - jeg har samtidig kigget på endnu flere videoer og læst endnu flere anmeldelser.

Valget er faldet på 500X :)

Primært af den årsag, at kritikken af chatkvaliteten ud af headsettet og ind i medspillernes ører, på Astro A50, er skræmmende konsekvent. Jeg har ikke ført statistik over det, men som læser får jeg indtryk af, at det er et gennemgribende og omfattende problem. Det kan jeg ikke leve med til en pris på omkring 2500 kr.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: TB Stealth 500x vs. Astro A50 2nd gen.

Indlægaf Michelve » 1. mar 2015 23:22

Tillykke:), tror begge er sindsyg gode headsets
Tror denne tråd nok har overtalt mig at jeg I fremtiden prøve en Astro 40-50, mest pga bedre spillyd\komfort, er lidt ligeglad med chat kvaliteten og ledning...men det bliver nok først efter min px5 er slidt oppe:)
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron