Xboxlife forum

Til folk med både ps4 og XO

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2014 09:10

Hvorfan afgøre i, hvor i køber jeres third party spil henne? Hvornår og hvorfor vælger i den ene frem for den anden?

Står selv og overvejer stærkt at købe en PS4 pga et stærkt tilbud til 2499, for at prøve last of us, driveclub og de andre eksklusive, men ville være i tvivl om hvor jeg ska købe third party spil henne :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Theis Jensen » 2. dec 2014 10:01

Jeg købte først en ps4 senere hen en xbox one. Xbox one var kun til eksklusiver, men efter at være tilbage på min ynglings platform, med bl.a. bedre controller, bedre online (Skal ikke lukke ned hver måned for opdateringer) mv. så køber jeg nu mine multiplatform spil på xbox one. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Loulourgas » 2. dec 2014 10:30

Theis Jensen skrev:Jeg købte først en ps4 senere hen en xbox one. Xbox one var kun til eksklusiver, men efter at være tilbage på min ynglings platform, med bl.a. bedre controller, bedre online (Skal ikke lukke ned hver måned for opdateringer) mv. så køber jeg nu mine multiplatform spil på xbox one. :)

Præcis! Controlleren og selve platformen er bare bedre!
Min ps4 ligger i en skuffe og hygger sig med sig selv ...

Trådstarter! hvis du ikke har spillet Last of us endnu, så er det bare med at skaffe dig en ps4 og så komme igang ! Uden tvivl det bedste spil mht historie, jeg har spillet i mange år !
Loulourgas
Niveau 4
 
Indlæg: 416


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Niller Interson » 2. dec 2014 10:32

på xbox one selvfølgelig. det er bare noget der dur!
det er blevet bevist igen og igen at xbox one har bedre grafik og yde evne end ps4 og derfor er den det logiske valg. og så har xbox one også langt flere ekslusive titler til spillere i alle aldre.
Niller Interson
Niveau 0
 
Indlæg: 46


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2014 11:04

Loulourgas skrev:
Theis Jensen skrev:Jeg købte først en ps4 senere hen en xbox one. Xbox one var kun til eksklusiver, men efter at være tilbage på min ynglings platform, med bl.a. bedre controller, bedre online (Skal ikke lukke ned hver måned for opdateringer) mv. så køber jeg nu mine multiplatform spil på xbox one. :)

Præcis! Controlleren og selve platformen er bare bedre!
Min ps4 ligger i en skuffe og hygger sig med sig selv ...

Trådstarter! hvis du ikke har spillet Last of us endnu, så er det bare med at skaffe dig en ps4 og så komme igang ! Uden tvivl det bedste spil mht historie, jeg har spillet i mange år !


men hvis jeg har en PS3 i forvejen, er det så værd at købe en PS4 for Remastered udgaven? :P Du siger at udover TLOU så ligger din PS4 i skuffen hehe
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Zt3pH » 2. dec 2014 11:10

Det er jo ekstremt subjektivt det her...

Personligt synes jeg ikke der er nogen grund til at investere i en PS4, hvis du i forvejen har en One og en PS3. Men det er jo min egen holdning set ud fra mine egne behov. Hvis du synes der bare er et mega fedt spil til PS4 som du bare må spille, jamen så er det da bare at benytte tilbuddet. Hvis du ikke er gået "current gen" så kan man altid argumentere for både en PS4 eller en XO alt efter hvad præmissen er.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Slimjay DK » 2. dec 2014 11:14

Xbox One er ved at løbe tør for de AAA eksklusiver vi kender til. PS4 har mange til gode endnu som ikke er kommet og som er annonceret.

Xbox One bliver for mig kun brugt til eksklusiver, glæder mig til der kommer nogle der er værd at spille.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Zt3pH » 2. dec 2014 11:27

Slimjay DK skrev:Xbox One er ved at løbe tør for de AAA eksklusiver vi kender til. PS4 har mange til gode endnu som ikke er kommet og som er annonceret.

Xbox One bliver for mig kun brugt til eksklusiver, glæder mig til der kommer nogle der er værd at spille.


Ja og sådan har jeg det med PS4 - Der er bare slet ikke kommet nogle ekslusiver der er værd at spille endnu. Udover et som jeg har gennemført på PS3 :)

Men der er dog mange jeg ser frem til på både XO og PS4 så er bestemt ikke enig i at XO er ved at løbe tør for titler. Og der kommer jo tilføjelser løbende
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2014 11:47

Slimjay DK skrev:Xbox One er ved at løbe tør for de AAA eksklusiver vi kender til. PS4 har mange til gode endnu som ikke er kommet og som er annonceret.

Xbox One bliver for mig kun brugt til eksklusiver, glæder mig til der kommer nogle der er værd at spille.


XO er jo ikke ved at løbe tør, PS4 er bare begyndt at få eksklusive :P

Driveclub, The Last Of Us er titler jeg finder yderst interessante, og jeg er ikke i tvivl om, at der kommer flere. Bloodborne ser også interessant ud.

Men det er bare mere om der kommer nok eksklusive snart til at begge kan betale sig.

Og om hvis man har en PS4 og en Xbox One - Om hvilken man skal købe det næste CoD, GTA, osv til.

Det er nemt at købe en maskine for eksklusiv, for det kommer kun på den platform :)

Det er mere hvor man køber sine tredjeparts spil senere.
Senest rettet af Mike JezZ 2. dec 2014 11:49, rettet i alt 1 gang.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Major Oblivious » 2. dec 2014 11:48

Jeg køber primært mine multiplatform-spil på PS4´eren, da det dels er temmelig nemt og købe spil på US-storen, og det er dén, som er koblet til stue-alteret. (mangler pt. frie HDMI-inputs på min reciever)

Spillede jeg meget online, så ville det absolut være XB1´eren som løb med købene, da XBL er langt mere stabil end PSN ( i mine øjne )

Grunden til at jeg valgte GTA til PS4 er kun fordi der er mere græs :lol:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Slimjay DK » 2. dec 2014 11:52

Af interessante eksklusive titler som ikke er udkommet endnu til Xbox One kan jeg kun komme på Quantum Break Samt Tomb Raider og så er jeg spændt på at se det grafiske i Halo 5 og hvad de finder ud af med Gears Of War.

Jeg synes at Titanfall er Xbox One's bedste eksklusive titel, det er bare surt at det lider af framedrops, screentearing.

Men ja, de eksklusive til PS4 lader vente på sig :) Men så er der noget at glæde sig til ....

Som det er nu så 3. parts spil = PS4 for mit vedkommende, det betyder dog ikke at det forbliver sådan, det må fremtiden vise :D
Senest rettet af Slimjay DK 2. dec 2014 11:57, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2014 11:57

Yeah okay, har også hørt at XO online delen er langt mere stabil end PS4, og jeg spiller meget online :)

Men ja, så ku man jo ha PS4 for eksklusive og psplus spil :P psplus er en del bedre end Xbox GwG.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Slimjay DK » 2. dec 2014 11:59

Mike JezZ skrev:Yeah okay, har også hørt at XO online delen er langt mere stabil end PS4, og jeg spiller meget online :)

Men ja, så ku man jo ha PS4 for eksklusive og psplus spil :P psplus er en del bedre end Xbox GwG.


Nemlig :)

Køb du dine 3. parts til XO og nyd eksklusiverne på PS4, hvis der selvfølgelig er nogle af de kommende eksklusiver du ser frem til, ellers drop PS4 og nyd det du har .. case closed :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf famulor » 2. dec 2014 12:01

Niller Interson skrev:på xbox one selvfølgelig. det er bare noget der dur!
det er blevet bevist igen og igen at xbox one har bedre grafik og yde evne end ps4 og derfor er den det logiske valg. og så har xbox one også langt flere ekslusive titler til spillere i alle aldre.
Slap af en troll :D


Til OP: Jeg køber de multiplatforms spil jeg ved jeg kommer til at spille i multiplayer på PS4 simpelthen fordi vennerne er der. Er det bare mig selv der skal spille er det hip som hap hvad jeg vælger at købe til =)
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Til folk med både ps4 og XO

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2014 12:03

Hehe har sgu købt for meget digitalt til jeg dropper den :P Og så mister jeg Halo og Gears xD

famulor skrev:
Niller Interson skrev:på xbox one selvfølgelig. det er bare noget der dur!
det er blevet bevist igen og igen at xbox one har bedre grafik og yde evne end ps4 og derfor er den det logiske valg. og så har xbox one også langt flere ekslusive titler til spillere i alle aldre.
Slap af en troll :D


Til OP: Jeg køber de multiplatforms spil jeg ved jeg kommer til at spille i multiplayer på PS4 simpelthen fordi vennerne er der. Er det bare mig selv der skal spille er det hip som hap hvad jeg vælger at købe til =)


Ja okay. Du køber ikke ud fra foretrukne controller e.l.?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron