Xboxlife forum

Forza 5 - værd at investere i?

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Burnie.dk » 24. aug 2014 14:11

Hejsa,

Jeg sidder og ser gameplay på Forza Horizon 2. Jeg havde egentlig glædet mig til spillets udgivelse, men af de videoer jeg ser, synes jeg ikke det ser særligt imponerende ud. Det har et utroligt præg af arkade med fx ved hvert sving skiltes med "Hold LT to break".
Jeg var ret vild med Forza 4, men jeg har tøvet med at købe Forza 5 pga. den relativt dårlige modtagelse spillet har fået.
Hvilken tilstand er Forza 5 i nu? Er det blevet værd at spille?
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Mike JezZ » 24. aug 2014 14:16

Forza er Racing simulator, forza horizon er arcade race

Forza 5 er ligeså sjovt som altid, men at få bil mærker op i niveau er hårdt grind.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Callista » 24. aug 2014 14:20

Jeg synes det er et rigtigt flot spil med virkelig god fysik, men man skal kunne leve med at de har valgt at implementere en catchup funktion, hvilket jeg personligt synes for mig tager spillet fra en 10'er til en 6.5'er.. det ødelægger så meget for spillet.. jeg synes ikke karrieredelen er værd at spille pga det.. Horizon 1 var meget arcadey, hvilket jeg personligt ikke er en fan af, men spillet var meget sjovt alligevel.. Tror også Horizon 2 bliver et godt spil.. Det jeg håber mest er at de får fjernet deres latterligt catchup pis, i de næste spil, ellers må jeg indrømme at jeg er færdig med forza serien...
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf hackNICE1112@ » 24. aug 2014 14:24

Foza 5 er helt sikke et spil jeg ville anbefale masse af fat og flotte biler :-)

Anmeldelser på foza er også god :-)
http://m.ign.com/games/forza-motorsport ... one-169062
http://www.metacritic.com/game/xbox-one ... torsport-5

Hved ikke om du har læse previews af foza horizon 2 her på xboxlife men hvis ikke så prøve at læse den en rigtig lækker preview af spillet :-) det er helt sikkert et spil jeg køber :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Burnie.dk » 24. aug 2014 14:59

Tak for respons.

Men skulle grind-delen ikke netop være blevet fjernet? Kritikken bestod jo i, at man enten skulle grinde i åndssvag lang tid for at få råd til nogle af de mere interessante biler. Alternativet var at man kunne benytte sig af microtransactions. Det var en dealbreaker for mig i hvert fald.

Den der "catch-up" feature må I meget gerne uddybe? Det fede ved karriererdelen i Forza 4 var, at man kunne køre de gamle veteranbiler hele vejen igennem, og ikke var tvunget til at hoppe i Tom K's Audi mod slutningen.

Joeh. Et snit på 8/10 er da ok - men den der microtransactions-del var godt nok gyseligt.
Loadtiderne er også stadig ekstreme? Har nogle af jer investeret i eksterne hdd?
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Mike JezZ » 24. aug 2014 15:03

Burnie.dk skrev:Tak for respons.

Men skulle grind-delen ikke netop være blevet fjernet? Kritikken bestod jo i, at man enten skulle grinde i åndssvag lang tid for at få råd til nogle af de mere interessante biler. Alternativet var at man kunne benytte sig af microtransactions. Det var en dealbreaker for mig i hvert fald.


Det er ikke pengene, men bil mærkernes level der er problemet. Ligesom i tidligere Forza spil hvor du fx. kører i Ferrari, så stiger du i level med Ferrari (Affinity Level). Det tager meget lang tid i Forza 5

Burnie.dk skrev:Den der "catch-up" feature må I meget gerne uddybe? Det fede ved karriererdelen i Forza 4 var, at man kunne køre de gamle veteranbiler hele vejen igennem, og ikke var tvunget til at hoppe i Tom K's Audi mod slutningen.


Jeg tror han hentyder til den funktion, hvor hvis du fx. kører ud i gruset, så får AI bilerne "speed" på i den periode så de kører meget hurtigere mens du er ude i gruset.

Burnie.dk skrev:Joeh. Et snit på 8/10 er da ok - men den der microtransactions-del var godt nok gyseligt.
Loadtiderne er også stadig ekstreme? Har nogle af jer investeret i eksterne hdd?


Jeg synes til gengæld ikke at load tiderne er så slemme. Men det er nok en smagssag :) Det er ikke generende for mig.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Burnie.dk » 24. aug 2014 15:16

Mike JezZ skrev:
Burnie.dk skrev:Den der "catch-up" feature må I meget gerne uddybe? Det fede ved karriererdelen i Forza 4 var, at man kunne køre de gamle veteranbiler hele vejen igennem, og ikke var tvunget til at hoppe i Tom K's Audi mod slutningen.


Jeg tror han hentyder til den funktion, hvor hvis du fx. kører ud i gruset, så får AI bilerne "speed" på i den periode så de kører meget hurtigere mens du er ude i gruset.


Okay. Det lyder lidt mærkeligt - og unødvendigt? Men skidt. Jeg har ikke planer om at trille rundt ude i gruset :)
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Elgaard » 24. aug 2014 15:52

Det er ikke kun når du er i gruset - Catch-up slår i kraft når du er tilpas foran, så får et par af AI bilerne bag dig et boost for at følge med. Det er meget brugt i Arcade racere. Forza har traditionelt været uden catch-up, dvs. den hurtigste bil har fordelen, uanset om den tilhører dig eller AI'en, og det er sådan Forza bør være.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Mike JezZ » 24. aug 2014 16:26

http://www.twitch.tv/mikejezz Jeg streamer lidt Forza 5 hvis det har interesse :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf JohnH » 24. aug 2014 17:31

Jeg synes det er et rigtig fedt spil, flotte biler, flot grafik på banerne og en masse fede biler der kan tunes og tweakes, og de er fede at køre med.

Har dog et stort problem, som en del andre også har, jeg kan ikke spille online ..... bliver smidt af efter 2 minutter. Har skrevet til MS om det, har dog intet hørt endnu.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Mike JezZ » 24. aug 2014 17:39

JohnH skrev:Jeg synes det er et rigtig fedt spil, flotte biler, flot grafik på banerne og en masse fede biler der kan tunes og tweakes, og de er fede at køre med.

Har dog et stort problem, som en del andre også har, jeg kan ikke spille online ..... bliver smidt af efter 2 minutter. Har skrevet til MS om det, har dog intet hørt endnu.


Er din NAT open?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Reimer » 24. aug 2014 17:47

Lad os snakke om multiplayer delen, mere specific "Virus" og "Keep the It". Der er altid nogle folk som kun er afk. da de kun er derinde for at tjene penge/xp. Folk kender alt til de steder hvor de kan komme ud af banen, derfor skal man vente på at de kommer ind igen, eller nogen kommer ud efter dem. Det kan nogen gange op til 30min. Hvis man kan leve de disse ting, så er Forza 5 ellers et godt spil.
The Power of the Cloud
Reimer
Niveau 0
 
Indlæg: 33
By: Stege


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf JohnH » 24. aug 2014 17:57

Mike JezZ skrev:
JohnH skrev:Jeg synes det er et rigtig fedt spil, flotte biler, flot grafik på banerne og en masse fede biler der kan tunes og tweakes, og de er fede at køre med.

Har dog et stort problem, som en del andre også har, jeg kan ikke spille online ..... bliver smidt af efter 2 minutter. Har skrevet til MS om det, har dog intet hørt endnu.


Er din NAT open?


Jep, det er det eneste spil jeg har problemer med online ...
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Burnie.dk » 24. aug 2014 17:58

Mike JezZ skrev:http://www.twitch.tv/mikejezz Jeg streamer lidt Forza 5 hvis det har interesse :D


Cool. Er det senere i aften, eller er jeg gået glip af det?
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Forza 5 - værd at investere i?

Indlægaf Rasmusdc » 24. aug 2014 18:15

jeg personligt er holdt lidt op med Forza, jeg synes det er irriterende, at næsten 50% af bilerne er DLC til rimelig mange penge pr bil..

og det er de fede biler, så hver gang jeg skal købe noget, så kan jeg ikk ekøbe den bil jeg gerne vil have, uden at poste flere penge i spillet, selv den "store" bilpakke som koster det samme som spillet, indeholder kun 5 bilpakker, og ikke alle biler...

det er jeg lidt negativ over, selve spillet fejler ikke noget, af med alle hjælpe midler så er det en "ok" køre simulation, som giver lidt mere udfordring end mange arcade spil, det er dog ikke simulation ud til det yderste, der er stadig forholdsvist arkade agtig tilgang til mange ting.

men selve motorrummet i forza er godt.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster