Xboxlife forum

Twilight Struggle Digital Edition

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Twilight Struggle Digital Edition

Indlægaf TerrificFalcon » 18. jun 2014 00:10

Hvad er Twilight Struggle, tænker du måske? Jo, inspireret af et John F. Kennedy citat er det et ikke synderligt komplekst (på trods af, at det godt kan virke uoverskueligt) brætspil for 2 spillere, hvor den ene spiller agerer Sovjetunionen, mens den anden agerer USA under Den Kolde Krig. Spillet er siden udgivelsen i 2005 blevet anmeldt godt igen, igen og igen, og har endda en noget nær uslåelig plads som Det højst-ratede brætspil nogensinde på Boardgamegeek.

Hvad rager det dig? Ikke en fløjtende fis, hvis det eneste du vil nærme dig Den Kolde Krig og strategispil er hvis du skal planlægge et angreb i en semi-realistisk alternate-reality i Call of Duty, hvor krigen er blevet varm.
Hvis du til gengæld har lyst til lidt hjernegymnastik, synes om 2 spillere der sætter sig ned og bekriger hinanden i et spil, hvor ens evner i strategisk tankegang og ikke styring af analogpinde bliver sat på prøve, gerne vil støtte op om et skidegodt spil til Xbox One, eller bare generelt set gerne vil se flere brætspils-'ports' og tur-baseret strategi på din spillekonsol, så rager det dig rigtig, rigtig meget.

Du kan nemlig støtte Twilight Struggle: Digital Edition på Kickstarter lige her. Din støtte påvirker ikke hvor vidt spillet bliver lavet eller ej, men du kan sådan set forudbestille spillet, og din støtte påvirker yderligere stretch-goals (dvs. bonus-ting, som bliver inkluderet med spillet), samt det viser en meget vigtig ting til spiludviklerne og udgiverne derude: der findes en inkarneret flok, som gerne vil kaste penge i grams efter jeres strategispil, og det er langt flere, end i tror.

Jeg vil gerne anbefale alle, som er nået så langt, at tage et kig på spillets side på Boardgamegeek, samt naturligvis læse detaljerne omkring Kickstarter-kampagnen.

Og så ellers lige tre gode grunde til at skynde sig, at få backet spillet:
1) Det er et supergodt brætspil, og de kan sikkert ikke gøre det helt dårligt med en konsoludgave
2) Det her er en god industri-trend, og det bør der støttes op om - et bevis på at 2048-spillers-FPS ikke er den eneste vej frem.
3) God udførsel - der er en god mængde ekstra-indhold med, som ikke er tilgængeligt i fysisk udgave, blandt andet et nyt bræt.

Jeg håber, at der er mange herinde, som er lige så glade for det her, som jeg er - og lad os så få gang i den tråd.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Twilight Struggle Digital Edition

Indlægaf Da Senzai » 18. jun 2014 21:36

Jeg har aldrig prøvet Twillight Struggle, men jeg har hørt spillet nævnt så mange gange, at jeg føler, at jeg kender det via osmose. Jeg synes ikke, at der er nok brætspil til konsol, så flere er altid godt.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron